Vraag

Wireless scheduler werkt niet

  • 20 January 2019
  • 43 reacties
  • 1387 keer bekeken

Ik heb sinds kort een Experiabox V10a, met firmware versie: v5.00.17 build184. Graag zal ik de wireless scheduler gebruiken om snachts de wifi uit te zetten. Ik heb het als volgt ingesteld:



Maar doordeweeks na 23:00 en in het weekend na 23:59 blijft de wifi gewoon actief.
Stel ik het fout in of zit er een bug in de huidige firmware?

Bedankt.
Jules

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Beste @Jules., welkom! Hele goede vraag. Het enige wat ik zo kan bedenken is dat je de scheduler wél voor de 2,4 GHz en niet voor de 5 GHz hebt aangezet, of andersom. Wil je dat eens controleren?
Hallo Marcia,

Wij gebruiken alleen 2.4ghz. De 5ghz radio staat uit. Dus die zal er geen invloed op moeten hebben. Ik kan wel proberen om de scheduler daar ook aan te zetten.

Jules
Reputatie 7
Badge +30
Dat zou inderdaad niet uit moeten maken in dat geval. Heb je het geprobeerd? Ik zal ook nog eens navraag voor je doen en kom er maandag bij je op terug!
Ik heb de scheduler voor 5ghz aangezet (de radio staat nog steeds uit), maar het werkt nog steeds niet. Ik hoor het graag van je als je wat meer weet! 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb inmiddels bevestiging dat er naar gekeken wordt, maar nog geen inhoudelijke reactie. Zodra deze er is, laat ik het je weten.
Reputatie 7
Badge +30
We hebben hier ook kunnen zien dat het niet werkt. Het ligt dus niet aan jouw modem! We geven door aan de leverancier dat het niet werkt, maar ik heb helaas geen idee wanneer het opgelost zal zijn. Excuses hiervoor!
Ik heb precies hetzelfde probleem, gebruik zowel de 2,4 als de 5GHz en heb in beiden een tijdschema aangezet. Maar het werkt niet. Begrijp ik nu dat dit probleem al maanden bekend is maar er nog geen oplossing is? Dat zou redelijk belachelijk zijn voor zoiets belangrijks.

Ik hoor graag hoe ik mijn wifi 's nachts uit kan zetten!
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb precies hetzelfde probleem, gebruik zowel de 2,4 als de 5GHz en heb in beiden een tijdschema aangezet. Maar het werkt niet. Begrijp ik nu dat dit probleem al maanden bekend is maar er nog geen oplossing is? Dat zou redelijk belachelijk zijn voor zoiets belangrijks.

Ik hoor graag hoe ik mijn wifi 's nachts uit kan zetten!

U vindt het belangrijk. Maar er zijn procentueel gezien maar heel weinig mensen die het gebruiken. Oudere modems hebben de functie niet eens, en mensen die om die reden het modem om willen omruilen voor een nieuwe, krijgen die niet.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @PeterWV, welkom! Van welke Experiabox maak jij gebruik? Ik kan het zeker voor je navragen. Zoals Nick aangeeft, zijn er niet zoveel klanten die er gebruik van maken, dat kan een reden zijn waarom het nu nog niet werkt.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Mocht je nog willen dat ik navraag voor je doe, laat je me dan nog even weten welke Experiabox je gebruikt?
Beste Marcia,

Was even offline dit weekend. Ik heb ook een v10A box, Is in januari geleverd.

Het argument dat deze functie niet zoveel gebruikt wordt vind ik wat vreemd overigens, alsof het het dan niet hoeft te doen. Als het erop zit moet het ook werken. En dat 'niet zoveel klanten' dit willen gebruiken en geen oplossing krijgen geeft hopelijk niet aan hoe KPN omgaat met het behalen van een maximale klanttevredenheid.

Ik hoor het graag,
Met vriendelijke groet,
Peter
Beste Marcia,

Was even offline dit weekend. Ik heb ook een v10A box, Is in januari geleverd.

Het argument dat deze functie niet zoveel gebruikt wordt vind ik wat vreemd overigens, alsof het het dan niet hoeft te doen. Als het erop zit moet het ook werken. En dat 'niet zoveel klanten' dit willen gebruiken en geen oplossing krijgen geeft hopelijk niet aan hoe KPN omgaat met het behalen van een maximale klanttevredenheid.

Ik hoor het graag,
Met vriendelijke groet,
Peter

Hallo @PeterWV , ik heb geen kinderen en wel een V10 zonder a en zet via de ECO-stand 's nachts de WiFi uit voor de veiligheid en de stroombesparing.
Dat 'het niet veel gebruikt wordt' vind ook ik een vreemd argument om het niet te ondersteunen.
Reputatie 7
Badge +24
Is gewoon een kwestie van prioriteiten. Is zijn momenteel wel grotere problemen met de v10a dan die scheduler...
Reputatie 7
Badge +30
Ik zeg ook niet dat het daarom niet wordt opgelost, ik zeg alleen dat functies waarbij een groter aantal klanten baat hebben, hoger op de prioriteitenlijst staan en daarom vaak sneller opgepakt worden. In ieder geval bedankt voor je terugkoppeling, ik ga er opnieuw achteraan en hou jullie op de hoogte.
Reputatie 1
Ik heb precies hetzelfde probleem, gebruik zowel de 2,4 als de 5GHz en heb in beiden een tijdschema aangezet. Maar het werkt niet. @Marcia_ heb je een antwoord kunnen krijgen op deze vraag.

Ik hoor graag hoe ik mijn wifi 's nachts uit kan zetten!
Reputatie 7
Badge +30
Ha @OliverJ, welkom! Heb jij ook een V10A? De wireless scheduler werkt inderdaad nog niet. We hebben dit intern al doorgegeven, al is er geen duidelijkheid wanneer dit opgelost gaat worden. Je kunt met de wifi knop aan de zijkant van het modem ook handmatig de wifi aan en uit zetten. Voorlopig is dat dan even de beste oplossing.

Dag, ik wil ook graag de scheduler gebruiken, hier doet ie het ook niet. Deze optie is best belangrijk in mijn ogen. Ik zou ook graag hebben dat het zou werken. in een gezin met kinderen die de hele dag willen netflixen en op hun telefoon zitten is dit een heel fijne optie en dat had de maker van het modem vast ook al bedacht. Daarnaast kan je de straling in je huis verminderen op tijden dat je dat wilt. Als we met z'n allen zo nodig groen en lean moeten zijn is juist die scheduler een zeer nuttige funtie die wat hoger op de priolijst zou moeten staan. Ben benieuwd wanneer het werkt! 

Zelf denk ik dat kpn helemaal niet wil dat het werkt, want dan werkt FON ook niet en kan kpn ook minder makkelijk een dicht wifi netwerk maken voor kpn-klanten.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @ydg2, leuk dat je het forum en dit topic hebt gevonden! Ik ga eens voor je navragen hoe het er nu voorstaat en of we al meer informatie hebben erover. 

 @Marcia_ heb je een antwoord kunnen krijgen op deze vraag. Sinds 1 week heb ik ook de v10a modem, had hiervoor de v8. Bij de v8 werkte wel de wireless scheduler.

Modem gegevens.

Firmware Version:  v6.00.32 build135
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
Hardware Version: R01

Hoop dat je er binnenkort een update komt met de oplossing voor dit probleem.  

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb geen reactie gekregen helaas. Wel ga ik opnieuw navraag doen voor je. Bedankt voor je bericht!

@Marcia_ Omdat de functie niet werkt van de wireless scheduler en dus de wifi met de knop uitzet.

Heb ik gemerkt dat bij aanzetten van wifi de functie van WPS weer is ingeschakeld. Terwijl ik dit juist had uitgeschakeld in de software. Lijkt me ook een programma fout.

Hoop dat je nu wel snel reactie zal ontvangen van de fabrikant! Het belangrijkste is dat bij een volgende update fout wordt hersteld.

Is er al een datum bekend wanneer de eerst volgende update wordt uitgerold?

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb inmiddels bevestiging gekregen dat de wifi scheduler al even weer moet werken. Wil je het toch nog eens bekijken en anders via de webinterface kijken of je de laatste software hebt? Dat kan via ‘router information’. Je moet build420 hebben.

 

Voor wat betreft de WPS, die zou inderdaad niet automatisch weer mee aan moeten gaan, lijkt me. Dat zal ik ook doorgeven. 

Reputatie 7
Badge +30

Is het nog gelukt, @v10a?

Bedankt voor je reactie. Heb nog gekeken naar de firmware version. Dit is bij mij niet build 420. Is er een verschil tussen KPN en Telfort in firmware? Mijn moden geeft aan v6.00.32 build135. Ik heb mij modem van Telfort. Maar sinds vorig jaar is Telfort toch KPN geworden. Hoe kan je zelf de firmware bijwerken?

Hallo @v10a , Telfort thuis is nog steedsTelfort, wordt in de loop van dit jaar pas omgezet, daar krijg je nog bericht van.

De V10a van Telfort is anders dan van KPN.

Voor vragen moet je dan ook op het Telfort forum zijn.

Firmware updates gaan uitsluitend automatisch.

Bij een fabrieksreset worden altijd de meest relevante gegevens opgehaald.

Toen ik nog een 10a had merkte ik ook dat de wifi planner niet werkte, ben zelf ook Telfort klant.

Â