Vraag

Wisselvallig bekabeld internet (bij gamen)

• 21 december 2017
  • 5 reacties
  • 111 keer bekeken

Badge
Al een hele tijd terug hebben wij de internetsnelheid laten verhogen van 10mb/s maar 50mb/s (het max haalbare). Dat is volgens mij alweer 1,5 jaar geleden en het heeft (met soms een dipje) altijd rond de 45 geschommeld wat natuurlijk prima is! De afgelopen weken ondervind ik echt een heel wisselvallig signaal als ik aan het gamen ben op mijn PS4. tijdens een potje FIFA of star wars Battlefront krijg ik dan enorme input lagg, met rubberbanding tot gevolg (soms word ik er nog uitgegooid ook). als ik dan even een speedtest doe (via Playstation menu) is de snelheid opeens gedaald naar 7mb/s en later schiet hij weer naar 35/45. Heb boven 2 Ethernetkabels liggen en bij beiden krijg ik hetzelfde probleem. Vooral in de avonden wordt ik vaker van hot naar her geteleport. Overdag soms ook wel, maar in mindere mate.

Ik wil deze vakantie toe nog even proberen om hem beneden aan te sluiten, misschien dat het aan de kabels boven ligt (alhoewel ze nog maar een jaar oud zijn). Weet iemand tot die tijd misschien een andere fix om het wisselvallige signaal tegen te gaan?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Heb je al geprobeerd via WiFi te spelen? Niet optimaal maar als het werkt weet je dat het de kabels zijn, of iets daaraan gerelateerd.

Robin
Badge
Eerst zat ik altijd op de wifi, maar dan had ik slechts 2 mb/s vanwege het slechte bereik van de box, dus dat gaat niet echt werken. Gisteren en vanochtend nog geprobeerd om de kabel beneden te gebruiken. Hetzelfde resultaat. Overdag gaat het prima en 's avonds vlieg ik eruit.
Badge
Nog een kleine update: vandaag nergens last van gehad, dus het ligt zeker niet aan de kabels
Reputatie 7
Badge +24
Hoi! Ik denk graag mee. Je hebt dus 2 kabels boven. Zijn die via een switch aangesloten, of lopen ze beide naar beneden en hebben ze een eigen plekje in de Experia Box? Zit er verder nog apparatuur tussen wellicht? Merk je deze dipjes ook als je het test op een pc/laptop?
Reputatie 7
Badge +24
Nog gelukt Tim? Ik hoop dat het is opgelost!

Reageer