Vraag

Wisselvallig internet, ok de buren ervaren het wegvallen

  • 22 June 2022
  • 8 reacties
  • 90 keer bekeken

Badge

Ha,

Wij hebben sinds een paar maanden geleden last van wegvallend internet, dit was eerst eens in de maand, en tegenwoordig bijna elke dag. Ik heb het er laatst ook over gehad met de buren, en ze lijken ditzelfde probleem ook te ervaren. Ter referentie, dit zijn een aantal tijdstippen dat het internet er uit lag de afgelopen tijd, (op basis van speedtests elke 5 minuten):

22-06-2022 12:20-12:25
21-06-2022 20:15-21:55
19-06-2022 06:05-06:40
18-06-2022 07:55-08:15
14-06-2022 05:50-06:00
13-06-2022 20:55-21:20
11-06-2022 19:30-20:00
10-06-2022 15:10-15:30

Nu is natuurlijk de momenten vroeg op de dag wat minder vervelend dan om ~8 uur savonds (wanneer we meestal op de bank TV zitten te kijken).  En dit gaat overigens over bekabelt (direct aan de modem), en draadloos internet.

Dit laat ons bijna over willen gaan naar een andere serviceprovider, maar ik wilde toch even een poging wagen op het forum.

 

Groeten,

Jonathan


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @JonathanFish en welkom op het forum! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt, en super ook dat je bij hebt gehouden wanneer dit gebeurt. Ook goed om te weten dat je buren dezelfde problemen ervaren, dus ik wil dit graag onderzoeken. Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en de naam en geboortedatum van de contractant? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik de verbinding doormeten. Hoe branden de lampjes op je Experia Box trouwens als de verbinding wegvalt? Is daar nog wat aan af te lezen? Ik hoor het graag! 

Badge

Ha @Sanne_M, bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist de informatie aangevuld bij mijn forumprofiel. De lampjes lijken gewoon ‘normaal’ te branden, (groene lampjes).

Bedankt voor je hulp alvast, en ik zie uit naar je reactie.

 

Om het compleet te maken: De modem is zaterdag 2x uitgevallen (7 + 9 uur savonds), nacht van zaterdag nar zondag lag hij er snachts uit van ~1 tot 4 uur. en vanmorgen om 7 uur lag hij er nog uit.

Herkenbaar, wij hebben dit probleem ook. Ben benieuwd naar de oplossing

Reputatie 7
Badge +17

@JonathanFish Bedankt! Ik heb de verbinding doorgemeten en zie dat die inderdaad een paar keer is weggevallen t/m maandag. Sindsdien meet de verbinding vanuit ons (tussen de Experia Box en ons netwerk) stabiel. Is het sindsdien nog weggevallen? Zo ja, valt het internet bekabeld dan ook rond dezelfde tijdstippen bij de buren weg? Of verschillen die momenten? Mocht het weer gebeuren, zou je dan voor de zekerheid de Experia Box eens willen resetten? Ik ben benieuwd of het daarna stabiel blijft.

@Esti Ik zie dat jij inmiddels al een topic hebt lopen hierover en dat daarin stappen zijn gemaakt. Voor het overzicht is het handiger als je onder dat topic terug blijft koppelen en mochten er problemen zijn, reageer dan weer onder dat topic! 

Badge

Ha @Sanne_M,

 

Bedankt voor het kijken. Ik zie inderdaad ook dat sinds Dinsdag het er nog niet uit heeft gelegen, en zie ook dat de internetsnelheid over het algemeen ‘iets’ stabieler is. Ik ga er nog even een paar dagen tegenaan kijken, als het weer gebeurt zal ik het laten weten, en proberen de modem te resetten.

 

Alvast bedankt voor je hulp tot dusver :)

Reputatie 7
Badge +17

Helemaal goed, houd me op de hoogte! Ik duim ondertussen dat het stabiel blijft. 🤞

Badge

Ha @Sanne_M ,

 

Helaas is het niet stabiel gebleven over het weekend; Zaterdag rond ~16.30 ging het heel gek, waarbij de ene ping goed ging, en de andere fout. dit hield aan tot ~17.00. Het heeft er toen uit gelegen van ~8 tot 10. Zondag heeft het er ook een paar keer uitgelegen.

Het resetten (router van het stroom afhalen, vervolgens stroom erop zetten), werkte wel weer direct. Alleen lijkt het mij natuurlijk niet heel praktisch om dit constant te moeten doen, en zou ik natuurlijk graag een stabiele verbinding willen ;)

 

Groeten,

Reputatie 7
Badge +17

He wat zuur. 😕 Ik heb het weer doorgemeten, maar nu is het weer stabiel. Mijn systeem komt alleen op vervolgstappen uit als het op de dag zelf verbrekende verbindingen ziet. Met andere woorden, daar hebben we nu weinig aan. Daarom stel ik het volgende voor: mocht je verbinding van het weekend weer wegvallen, neem dan direct contact met ons op via 0800-0402 en spreek in dat je een storing hebt. Dan krijg je zo snel mogelijk een collega aan de lijn, die kan dan hopelijk snel korte metten maken met de problemen. Laat je me weten hoe het verloopt?