Beantwoord

witte vierkante versterkers bedraad

  • 4 July 2020
  • 4 reacties
  • 63 keer bekeken

Badge

Mijn WiFi wer alsmaar slechter, terwijl ik ook nog 2 versterkers gebruik. Beide bedraad en op beide branden de twee blauwe lampjes. Je zou zeggen niets aan de hand. Telefonisch contact met KPN hierover en de medewerkster had direct het antwoord klaar. U moet de experia modem resetten en n dan een half uur wachten, zodat de updates erin zijn gekomen. U zult merken dat dan alles weer in orde is. Zo niet, dan kunt u weer contact met ons opnemen. Dan denk ik, dus toch niet zo zeker van de zaak. Maar goed, ik loop de procedure door en dus niet opgelost. Erger nog, 1 versterker loopt niet meer door de opstart heen. Het bovenste (power) lampje blijft oranje en de onderste is continu blauw. Bekabeling is dus goed, maar power dus niet. De 2de versterker is oké. De 1ste daar ook geprobeerd, maar hetzelfde resultaat. Boven oranje, onder blauw. Wat kan hier aan de hand zijn?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 7 July 2020, 15:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi @Fotomansje . Jammer dat het er niet beter op is geworden.

Ik lees dat jij kabels hebt liggen naar die verschillende versterkers. Dat is heel positief.

Je kunt overwegen om die witte versterkers te vervangen door (gratis) Experia Wifi's. Dat zijn moderne versterkers die op basis van mesh werken. 

Wat voor type experiabox heb jij?

Badge

Beste Erwin,

ik gebruik de v10. Inmiddels is er wederom een reset op de v10 gedaan en zijn beide versterkers opnieuw geïnstalleerd. Op beide versterkers zijn de lampjes blauw. De WiFi is er wel op vooruit gegaan, maar in het begin was aanmerkelijk beter. Je hebt het over de gratis experia wifi’s. Moeten die bekabeld worden of kunnen ze bekabeld worden? Dit heb ik wel het liefst. Draadloos is eigenlijk niet zo mijn ding. Op basis van mesh?

Hoi @Fotomansje . Die moeten inderdaad bekabeld aangesloten worden. En ik lees dat jij de kabels al hebt liggen. 

Als je hier voor zou kiezen krijg je in de regel 2 experia wifi's.  Die nemen het signaal van een v10 over. De v10 zendt op dat moment dus zelf geen wifi signaal meer uit.

Als jij denkt dat 2 van die versterkers het huis kunnen 'dekken’ is dit het overwegen waard.

Los daarvan zijn die ‘oude’ witte versterkers ook prima. Ze zijn alleen al weer een paar jaar oud en ondersteunen geen mesh. Dat doen die EW's wel. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.