Beantwoord

Wordt mijn verbinding sneller?

  • 30 September 2019
  • 53 reacties
  • 909 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Hoi,

Ik krijg regelmatig mails en mailings van KPN over het veranderen van het netwerk in mijn straat met glasvezel tot aan de verdelerkast. Betekent dit dan ook dat ik nu eindelijk 60Mbit down en 10Mbit upload snelheid krijg als dat klaar is?

Groet,
Paul Sinnema
icon

Beste antwoord door PaulSi 4 January 2020, 16:37

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Je kan op Fourstack zien welke snelheid er nu maximaal haalbaar is of wat de planning is voor een eventuele upgrade.
Reputatie 2
Badge
Je kan op Fourstack zien welke snelheid er nu maximaal haalbaar is of wat de planning is voor een eventuele upgrade.

Wauw als waar is wat daar staat gaat mijn verbinding naar 106Mbit down. Up staat er niet bij.
Reputatie 7
Hay @PaulSi, dat is een aangename verrassing 😃 Gefeliciteerd.

Bedankt voor het aanreiken van de fourstacktool, Dennis.

Ik vermoed dat de wijkcentrale is of wordt geupgrade in het koper domein. Dit is nog geen glasvezel.
Reputatie 2
Badge
Hay @PaulSi, dat is een aangename verrassing 😃 Gefeliciteerd.

Bedankt voor het aanreiken van de fourstacktool, Dennis.

Ik vermoed dat de wijkcentrale is of wordt geupgrade in het koper domein. Dit is nog geen glasvezel.


Eerst zien dan geloven 😊 Maar ja, als het waar ben ik blij. Ben benieuwd wat de uploadsnelheid wordt. Er draaien een paar (kleine) websites op mijn NAS voor vrienden. Die zijn nu niet al te snel en de plaatjes dus zo klein mogelijk.

Ja, is me duidelijk. (Nog) geen glasvezel in huis. Vraag me af of dat ooit komt in Apeldoorn. Is al jaren gesteggel over.
Hallo @PaulSi , ik woon in dezelfde plaats als jij.
KPN is momenteel druk doende glasvezel aan te leggen, voor een aantal jaren terug de wijk Zevenhuizen en omstreken, begin van dit jaar Anklaar en nu zijn ze in Zuid bezig.
Wat ik bij een voorlichtingsstand in de Anklaar heb begrepen werkt KPN de wijken af met de klok mee, dus binnen enkele jaren zijn wij ook aan de beurt.
Ik wil ook graag glasvezel, de veel hogere snelheid zegt met weinig als eenvoudige particulier, maar technisch vind ik het hoogst interessant, voor de synchrone up/down-snelheden.
Overmorgen wordt mijn koperlijn opgewaardeerd naar 95Mbps i.p.v. 18Mbps.
KPN Netwerk deelde desgevraagd mee, dat dit toch een goedkope opwaardering voor hun is in afwachting van de glasvezel die er ook aan komt. Heeft natuurlijk ook met de concurrentie te maken, want bij Ziggo kan ik 500/50 'krijgen'.
Reputatie 2
Badge
Hallo @PaulSi , ik woon in dezelfde plaats als jij.
KPN is momenteel druk doende glasvezel aan te leggen, voor een aantal jaren terug de wijk Zevenhuizen en omstreken, begin van dit jaar Anklaar en nu zijn ze in Zuid bezig.
Wat ik bij een voorlichtingsstand in de Anklaar heb begrepen werkt KPN de wijken af met de klok mee, dus binnen enkele jaren zijn wij ook aan de beurt.

Hoi Jan, Da's goed nieuws. Is het betaalbaar?
Reputatie 7
Badge +24

Hallo @PaulSi , ik woon in dezelfde plaats als jij.
KPN is momenteel druk doende glasvezel aan te leggen, voor een aantal jaren terug de wijk Zevenhuizen en omstreken, begin van dit jaar Anklaar en nu zijn ze in Zuid bezig.
Wat ik bij een voorlichtingsstand in de Anklaar heb begrepen werkt KPN de wijken af met de klok mee, dus binnen enkele jaren zijn wij ook aan de beurt.
Hoi Jan, Da's goed nieuws. Is het betaalbaar?


Zelfde prijs als wat je nu betaald, maakt niets uit.
Reputatie 2
Badge


Hallo @PaulSi , ik woon in dezelfde plaats als jij.
KPN is momenteel druk doende glasvezel aan te leggen, voor een aantal jaren terug de wijk Zevenhuizen en omstreken, begin van dit jaar Anklaar en nu zijn ze in Zuid bezig.
Wat ik bij een voorlichtingsstand in de Anklaar heb begrepen werkt KPN de wijken af met de klok mee, dus binnen enkele jaren zijn wij ook aan de beurt.
Hoi Jan, Da's goed nieuws. Is het betaalbaar?
Zelfde prijs als wat je nu betaald, maakt niets uit.


Huh, glasvezel is niet duurder maar wel sneller. Ik dacht dat gratis niet bestond 😀
Hallo @PaulSi , zelf ben ik klant bij Telfort (wordt straks ook vanzelf KPN).
Daar kost een abo een X bedrag, of je nu koper hebt of glasvezel maakt in prijs niet uit, dus als je glasvezel hebt betaal je hetzelfde, alleen voor nog hogere snelheden betaal je een meerprijs.
Dat zal bij KPN niet veel anders zijn denk ik.
Jij valt onder West, net als ik, dus we komen t.z.t. gelijk aan de beurt.☺️
Reputatie 2
Badge
Hallo @PaulSi , zelf ben ik klant bij Telfort (wordt straks ook vanzelf KPN).
Daar kost een abo een X bedrag, of je nu koper hebt of glasvezel maakt in prijs niet uit, dus als je glasvezel hebt betaal je hetzelfde, alleen voor nog hogere snelheden betaal je een meerprijs.
Dat zal bij KPN niet veel anders zijn denk ik.


Ah, ik snap het. Ik dacht al dakanniewaarzijn 🤤
Reputatie 2
Badge
Hallo @PaulSi , zelf ben ik klant bij Telfort (wordt straks ook vanzelf KPN).
Daar kost een abo een X bedrag, of je nu koper hebt of glasvezel maakt in prijs niet uit, dus als je glasvezel hebt betaal je hetzelfde, alleen voor nog hogere snelheden betaal je een meerprijs.
Dat zal bij KPN niet veel anders zijn denk ik.
Jij valt onder West, net als ik, dus we komen t.z.t. gelijk aan de beurt.☺️


Hoe weet jij dat ik onder West val?🤓 Dat wist ik zelf niet eens 😄
Reputatie 7
Badge +24
Ah, ik snap het. Ik dacht al dakanniewaarzijn 🤤

Wat kan niet waar zijn?

Huh, glasvezel is niet duurder maar wel sneller. Ik dacht dat gratis niet bestond 😀

Wie heeft het over gratis?

Als je een 100 mb abo afsluit, dan is dat met een koper aansluiting net zo duur als bij een glasvezel aansluiting. Vandaar dat ik zei: net zoveel als wat je nu betaald. Wat is daar verkeerd aan?

En ja, als je straks bij glasvezel opeens 200 mb wilt, of 500 mb, dan zul je meer moeten betalen ja. Maar dat doe je je eigen aan...
Hallo @PaulSi , zie mijn PM
Reputatie 2
Badge

Ah, ik snap het. Ik dacht al dakanniewaarzijn 🤤Wat kan niet waar zijn?


Huh, glasvezel is niet duurder maar wel sneller. Ik dacht dat gratis niet bestond 😀Wie heeft het over gratis?

Als je een 100 mb abo afsluit, dan is dat met een koper aansluiting net zo duur als bij een glasvezel aansluiting. Vandaar dat ik zei: net zoveel als wat je nu betaald. Wat is daar verkeerd aan?


Helemaal niks, lag aan mij, ik snapte het verkeerd.
Reputatie 2
Badge
Hallo @PaulSi , zie mijn PM

Ah, slim 👌🏼
Reputatie 2
Badge


Ah, ik snap het. Ik dacht al dakanniewaarzijn 🤤Wat kan niet waar zijn?



Huh, glasvezel is niet duurder maar wel sneller. Ik dacht dat gratis niet bestond 😀Wie heeft het over gratis?

Als je een 100 mb abo afsluit, dan is dat met een koper aansluiting net zo duur als bij een glasvezel aansluiting. Vandaar dat ik zei: net zoveel als wat je nu betaald. Wat is daar verkeerd aan?
Helemaal niks, lag aan mij, ik snapte het verkeerd.


Betekent waarschijnlijk ook dat mijn verbinding straks max 50Mbit/5Mbit gaat. Nog niet slecht t.o.v. 20Mbit/2Mbit nu.
Reputatie 2
Badge
Ok, verwarrend. KPN heeft de abonnementen ondertussen gewijzigd. Wij hebben/hadden alles-in-1 Standaard voor 72,50/mnd. Dat komt overeen met het nieuwe abonnement Internet en TV 4k met o.m. 200Mbit/20Mbit verbinding. De upgrade is max 106Mbit/10Mbit(?) dus mijn snelheid gaat wel naar 106Mbit/10Mbit of 106Mbit/20Mbit 😯?
Reputatie 7
Badge +24
Je zit dus al jaren te betalen voor iets wat je niet geleverd krijgt... 😶
Reputatie 2
Badge
Je zit dus al jaren te betalen voor iets wat je niet geleverd krijgt... 😶

Tja, da's waar. Zo'n 3 jaar geleden las ik op een pagina bij KPN dat er een upgrade aan komt. Die komt dus eigenlijk nu pas. Die pagina was overigens vrij vlot weer verdwenen, onvindbaar. We hebben aanvankelijk ook nog Ziggo gehad maar de settopbox, Horizon heet ie geloof ik, vond ik verschrikkelijk. Vrat veel stroom door de HD e.d. Ongemakkelijk in de bediening. Dus toch maar weer terug naar KPN. Ik moet zeggen dat het totale pakket best compleet is. Maar je hebt gelijk. De snelheid houdt niet over.
Reputatie 7
Je zit dus al jaren te betalen voor iets wat je niet geleverd krijgt... 😶
Alles-in-een Standaard heeft ten op zichtte van Alles-in-1 Instap naast een snellere verbinding (mits haalbaar op je adres) nog meer extra's; Tweede tv-ontvanger, Opnemen pakket en Spotify Premium :)

Overzicht van Thuisabonnementen Portfolio 2014
Reputatie 2
Badge
Overzicht van Thuisabonnementen Portfolio 2014

Hoi Nadia,

De link leidt naar https://kpn-nl.insided.com/ en een inlogscherm. Kun jij mijn laatste vraag over de snelheid beantwoorden?

Ok, verwarrend. KPN heeft de abonnementen ondertussen gewijzigd. Wij hebben/hadden alles-in-1 Standaard voor 72,50/mnd. Dat komt overeen met het nieuwe abonnement Internet en TV 4k met o.m. 200Mbit/20Mbit verbinding. De upgrade is max 106Mbit/10Mbit(?) dus mijn snelheid gaat wel naar 106Mbit/10Mbit of 106Mbit/20Mbit 😯?
Reputatie 7
De link leidt naar https://kpn-nl.insided.com/ en een inlogscherm.
Oeps, dat is nu inmiddels aangepast. Ik heb de juiste link toegevoegd die naar de juiste pagina verwijst. Daarin staat ook het antwoord op je vraag 😉
Met jouw abonnement kan jouw internetverbinding een snelheid tot 100 Mbit download en 10 Mbit upload halen.
Reputatie 2
Badge

De link leidt naar https://kpn-nl.insided.com/ en een inlogscherm.Oeps, dat is nu inmiddels aangepast. Ik heb de juiste link toegevoegd die naar de juiste pagina verwijst. Daarin staat ook het antwoord op je vraag ;)
Met jouw abonnement kan jouw internetverbinding een snelheid tot 100 Mbit download en 10 Mbit upload halen.


Blijft verwarrend. Moet ik van abonnement veranderen om de 20Mbit upload te krijgen? Ik snap dat de 100Mbit (106Mbit) download de max is op mijn locatie maar het abonnement kost 72,50 Euro en dat komt overeen met Internet en TV 4k. Daar zou een 200Mbit/20Mbit verbinding de max zijn. Dus ik dacht dan dus 100Mbit/20Mbit? We hebben nu Alles-in-1 Standaard. Die komt in het nieuwe regime niet meer voor. Moet ik een verandering aanvragen naar Internet en TV 4K?
Reputatie 7
Badge +24
Heb je 20 nodig dan? 🤔
Reputatie 2
Badge
Heb je 20 nodig dan? 🤔

Kijk eerder in the thread.


Hay @PaulSi, dat is een aangename verrassing 😃 Gefeliciteerd.

Bedankt voor het aanreiken van de fourstacktool, Dennis.

Ik vermoed dat de wijkcentrale is of wordt geupgrade in het koper domein. Dit is nog geen glasvezel.
Eerst zien dan geloven 😊 Maar ja, als het waar ben ik blij. Ben benieuwd wat de uploadsnelheid wordt. Er draaien een paar (kleine) websites op mijn NAS voor vrienden. Die zijn nu niet al te snel en de plaatjes dus zo klein mogelijk.
Ja, is me duidelijk. (Nog) geen glasvezel in huis. Vraag me af of dat ooit komt in Apeldoorn. Is al jaren gesteggel over.

Reageer