Beantwoord

Wordt mijn verbinding sneller?

  • 30 September 2019
  • 53 reacties
  • 909 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Hoi,

Ik krijg regelmatig mails en mailings van KPN over het veranderen van het netwerk in mijn straat met glasvezel tot aan de verdelerkast. Betekent dit dan ook dat ik nu eindelijk 60Mbit down en 10Mbit upload snelheid krijg als dat klaar is?

Groet,
Paul Sinnema
icon

Beste antwoord door PaulSi 4 January 2020, 16:37

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Ok, verwarrend. KPN heeft de abonnementen ondertussen gewijzigd. Wij hebben/hadden alles-in-1 Standaard voor 72,50/mnd. Dat komt overeen met het nieuwe abonnement Internet en TV 4k met o.m. 200Mbit/20Mbit verbinding. De upgrade is max 106Mbit/10Mbit(?) dus mijn snelheid gaat wel naar 106Mbit/10Mbit of 106Mbit/20Mbit 😯?

106Mbit/10Mbit dus. Ik snap niet waarom dit een vraag is. Je zegt zelf: "De upgrade is max 106Mbit/10Mbit" 10 dus. Tien. Geen 20. Why over 20 beginnen?
Reputatie 7
Hah @PaulSi, in de praktijk kappen we de upload niet af. Dus wat je nu ontvangt, is ook wat je met een 4k abonnement krijgt. Het is ong 10 % van de download snelheid. Hopelijk is het nu wat duidelijker 🙂
Hallo @PaulSi , bij mij is gisteren de kast aangepast en heb vandaag meteen de 100/10 besteld.
Zal begin volgende week wel aangepast worden.☺️
Reputatie 2
Badge

Het schiet niet op. In de planning stond 25 oktober 2019 maar nog geen verbetering. Klopt die planning niet? De site voor de status van mijn netwerk is offline (https://netco-fpi-info.fourstack.nl) en de redirect werkt niet (https://l3-cm-pega.web.kpnnl.local/prweb, vind de .local ook wel verdacht, misschien intranet?). 

Hallo @PaulSi die netco-link is er bij mij ook even uit, maar is wel de goede link, misschiend onderhoud of zo.

Je kunt ook hier kijken:

https://www.kpnnetwerk.nl/ en een gratis abo op een nieuwsbrief nemen, wordt je direct op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen omtrent jouwstraat/buurt/wijk(kast/centrale)

Reputatie 7

Het schiet niet op. In de planning stond 25 oktober 2019 maar nog geen verbetering. Klopt die planning niet? De site voor de status van mijn netwerk is offline (https://netco-fpi-info.fourstack.nl) en de redirect werkt niet (https://l3-cm-pega.web.kpnnl.local/prweb, vind de .local ook wel verdacht, misschien intranet?). 

Hey, @PaulSi. Bijzonder, misschien dat het door een tegenvaller is uitgesteld. Ik ga er voor je achteraan. Ik kom er later (morgen) op terug! 

Reputatie 7

Hah, @PaulSi, ben ik weer. De update is inderdaad uitgesteld, niet alles was gereed om de verbinding in de wijkcentrale klaar te maken voor een grote update. Op vrijdag 29 november gaat dit gebeuren. Nog heel even geduld :) 

Reputatie 2
Badge

Volgens de site knpnetwerk.nl zou mijn verbinding nu een combinatie van glasvezel en koper moeten zijn maar ik zie nog geen verbetering in de snelheid. Gaat dit nog veranderen of blijft het bij de oude snelheid? 

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid?https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Badge +19

Overigens worden kpn klanten automatisch overgezet maar dat kan best een maand duren. Een medewerker kan dat soms versnellen.  Die reageert hier vanzelf.

Reputatie 7

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid?https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. En wat haal je binnen? Wat zegt de speedtests als je die met kabel aan het modem uitvoert?

Reputatie 2
Badge

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid?https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Daar wisselt de informatie regelmatig. Vorige maand stond er per 29-10-2019 een upgrade wordt doorgevoerd. Gisteren stond 22-11-2019 en vandaag staat er 29-11-2019. De huidige snelheid klopt met wat er staat (23Mbit). Mijn huis is bekabeld met cat 5e en de verbinding met KPN Modem wordt verdeeld via een 24 poort switch op zolder.

Reputatie 7

Hey @PaulSi, Er vindt een update plaats in jouw wijkcentrale op 29 november, zie mijn eerdere post:

Hah, @PaulSi, ben ik weer. De update is inderdaad uitgesteld, niet alles was gereed om de verbinding in de wijkcentrale klaar te maken voor een grote update. Op vrijdag 29 november gaat dit gebeuren. 

Duurt niet lang meer, aanstaande vrijdag. Nog even geduld.

Reputatie 2
Badge

Hey @PaulSi, Er vindt een update plaats in jouw wijkcentrale op 29 november, zie mijn eerdere post:

Hah, @PaulSi, ben ik weer. De update is inderdaad uitgesteld, niet alles was gereed om de verbinding in de wijkcentrale klaar te maken voor een grote update. Op vrijdag 29 november gaat dit gebeuren. 

Duurt niet lang meer, aanstaande vrijdag. Nog even geduld.

Ja, klopt, had ik gelezen. Vandaag bericht gekregen dat de werkzaamheden afgerond zijn. Snelheid is nog wel de oude maar dat komt misschien binnenkort?

Reputatie 7

Vrijdag is het helemaal afgerond :) Hoor dan graag van je, @PaulSi 

Reputatie 2
Badge

Vrijdag is het helemaal afgerond 🙂 Hoor dan graag van je, @PaulSi 

Ja, het wordt tijd want ik merk nu ‘s avonds dat de snelheid behoorlijk afneemt als iedereen in de wijk op het internet zit. Ik ben nogal afhankelijk van de verbinding voor mijn werk weet je.

Reputatie 2
Badge

Het is nu 8 december en mijn snelheid is nog steeds hetzelfde. Ben ik blij gemaakt met een dode mus?

Reputatie 7

Hé bah. Blijkbaar heeft er toch nog een uitstel plaat gevonden. Jammer! De mus is nog niet helemaal dood, @PaulSi. Er is nog hoop.

Als je nu op Fourstack kijkt, zie je onderstaande. Dat is dan wel weer goed nieuws, 13 december staat zo goed als vast, vrijdag moet het dan echt zijn ;)

 

Reputatie 2
Badge

Hé bah. Blijkbaar heeft er toch nog een uitstel plaat gevonden. Jammer! De mus is nog niet helemaal dood, @PaulSi. Er is nog hoop.

Als je nu op Fourstack kijkt, zie je onderstaande. Dat is dan wel weer goed nieuws, 13 december staat zo goed als vast, vrijdag moet het dan echt zijn ;)

 

Misschien moet KPN eens nadenken hoe er naar de klant wordt gecommuniceerd. Nu wordt al in een vroeg stadium van de upgrade allerlei optimistische informatie over mij uitgestort. Het zou beter zijn dat op een moment te doen dat echt zeker is dat er iets verandert.

Hé bah. Blijkbaar heeft er toch nog een uitstel plaat gevonden. Jammer! De mus is nog niet helemaal dood, @PaulSi. Er is nog hoop.

Als je nu op Fourstack kijkt, zie je onderstaande. Dat is dan wel weer goed nieuws, 13 december staat zo goed als vast, vrijdag moet het dan echt zijn ;)

 

Misschien moet KPN eens nadenken hoe er naar de klant wordt gecommuniceerd. Nu wordt al in een vroeg stadium van de upgrade allerlei optimistische informatie over mij uitgestort. Het zou beter zijn dat op een moment te doen dat echt zeker is dat er iets verandert.


Hallo @PaulSi , ik heb begin oktober ook een upgrade gehad van de straatkast en na in-werkingstelling mijn abo-snelheid verhoogd bij Telfort.

Via KPNNetwerk.nl in onze wijk keurig op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en bovendien had ik een abo op de gratis nieuwsbrief van KPNNetwerk.nl zodat ik nog eerder als de wijk van de hoed en de rand wist.

KPN als provider is afhankelijk van KPNNetwerk.nl (voorheen Reggefiber) inzake de informatie.

Mar delen van bovenstaande reactie heb ik al eerder in een reactie vermeld.

 

Reputatie 7

Ik snap de teleurstelling, @PaulSi. Wachten, en ook nog eens uitstellen is erg zuur. Zoals @Jan-D uitlegt, zijn we inderdaad afhankelijk van KPN NetwerkNL. Nog even geduld. De verbinding is bijna gereed voor maar liefst 200 Mbit/s Dat is al positiever dan je aanvankelijk dacht ;)

Reputatie 2
Badge

Hoe lang moet dit nog duren? Nog steeds de oude snelheid. 

Reputatie 7

He @PaulSi, de wijkcentrale is succesvol vernieuwd. Zie printscreen hieronder van Fourstack. Ik zie dat er nog wel iets blijft steken. Jouw ‘drager’ is helaas nog niet overgezet naar VPLUS. Dat verklaart dat je snelheid niet omhoog is gegaan, en blijft hangen rond 20 Mbit/s. 

Ik heb een werkopdracht ingeschoten om het over te laten zetten naar VPLUS. Op 3 januari zal een monteur in de wijkcentrale jouw drager aanpassen. Er is dan technisch gezien tot 200 Mbit/s mogelijk. Met jouw huidige Alles-in-1 Standaard heb je dan 100 Mbit/s internetsnelheid :)

 

 

Reputatie 2
Badge

 

Reputatie 2
Badge

Kreeg vandaag een mail dat de snelheid 100/10Mbit zou moeten zijn

Reageer