Beantwoord

WPS op Experia box v10 veilig?

  • 20 January 2020
  • 6 reacties
  • 893 keer bekeken

Beste, 

 

Zojuist heb ik mijn tv op mijn draadloze thuisnetwerk aangesloten door de WPS knop te gebruiken op de Experia box v10. Is dit veilig? Indien dit onveilig is. Hoe kan ik dan het beste mijn tv op mijn draadloze thuisnetwerk aansluiten? 

Bedankt! 

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 January 2020, 15:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Kazz , WPS-wordt de laatste jaren als onveilig gezien.

Beter is je TV gewoon via WiFi aan te sluiten.

Ga daarvoor naar het (draadloze) internetmenu van je TV, laat je TV de beschikbare draadloze netwerken opzoeken, klik op jouw netwerk, geeft je wachtwoord in en maak verbinding.

Succes.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Kazz, welkom hier. 

Zoals Jan-D al aangeeft wordt het verbinden via WPS als onveilig gezien. Het beste is dus om altijd het apparaat naar het juiste SSID van de WiFi te zoeken en deze in te stellen met het wachtwoord. 

Hallo @JanD en @Bart_Z 

 

Bedankt voor jullie hulp! Dan weet ik wat mij te doen staat. Nogmaals dank!

Reputatie 7

Het instellen van de wifi verbinding op een apparaat m.b.v. WPS resulteert in een net zo veilige wifi verbinding als dat deze handmatig ingesteld zou zijn.

Het is dus prima dat je jouw TV op die manier met de Experia Box verbonden hebt.

Wat WPS onveilig maakt is dat derden hun apparaten met jouw wifi zouden kunnen verbinden zonder de SSID en het wachtwoord te kennen. Ze moeten daarbij wel fysieke toegang hebben tot de WPS knop van Experia Box. Het is dus het verstandig om de Experia Box achter slot en grendel te plaatsen.

Reputatie 7
Badge +24

En volgens mij heb je bij wps toch altijd nog een 4 cijferige code?

Reputatie 7

En volgens mij heb je bij wps toch altijd nog een 4 cijferige code?

De Experia Box V10 niet als ik deze instructie mag geloven.