Vraag

Xbox/Call of Duty Modern Warfare raar probleem...

  • 28 December 2019
  • 16 reacties
  • 1406 keer bekeken

Okay, 

Ik ga dit proberen goed uit te leggen. Ik heb een Xbox One X en speel daar graag zins kort COD Modern Warfare op ware het niet dat het me "onmogelijk" gemaakt wordt door het feit dat het spel geen verbinding wil maken met Xbox Live. Al mijn andere games en internet toepassing etc via de Xbox zijn geen probleem. Ik heb alles geprobeerd van de juiste poorten openen upnp vast ip Etc. De Xbox is bekabeld aa gesloten. Google DNS het helpt allemaal niks. De enigste manier die werkt die ik gevonden heb is telkens als ik de game opstart in het KPN modem switchen van Ipv4 naar Ipv6 en de volgende keer dat ik de game opstart weer terug. Dus als de laatste keer datt ik speelde het modem op Ipv6 stond moet hij weer terug naar 4 en als ik de keer daarop weer wil spelen moet hij weer naar 6. Ik snap er werkelijk helemaal niks van....… dit is ook alleen een probleem met deze game verder nergens problemen mee. 

 

Wat me verder nog opvalt is dat de xbox netwerk test het vaak op 100% pakket verlies heeft. 

 

Wie o wie kan mij hier mee helpen.  Overigens vermoed ik dat als ik een Playstation 4 met dezelfde game neer zet het geen porbleem meer is...... 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +30

HeyJalke, welkom op het forum! In de basis zou er niets anders nodig moeten zijn dan UPnP aanzetten en gaan. Geen forwards, geen static IP etc… Heb je het al eens geprobeerd met alleen UPnP?

 

Welke Experia Box heb je?

Ik heb de v10a box

 

Nu op een PlayStation gekocht en geprobeerd, zelfde verhaal. Zover ik kan vinden is dit een router probleem. Vriend van mij heeft ook KPN maar een andere router en geen van deze problemen en met idd alleen uDNp aan.

Router/modem bedoel ik dan. Dus enigste optie nu nog is een andere KPN modem proberen.....  Want dat wisselen tussen Ipv4 en 6 elke keer als ik een spel opstart is niet heel ideaal. 

Reputatie 7
Badge +30

Andere Experia Box is geen optie, ook met de V10A kan dit gewoon werken. Wil je jouw forumprofiel eens invullen en even laten weten als je dat gedaan hebt? Dan check ik hier even het een en ander.

Na wat pittige discussies aan de telefoon met de helpdesk komt er donderdag morgen een monteur kijken naar het probleem. Kan ik even laten zien aan iemand wat ik precies bedoel. 

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat dit kon, Jalke! Laat je hier na afloop ook nog even weten hoe het ging? 

De Playstation doet het nu wel, de Xbox nog niet dus twijfel nu of de monteur moet komen.

Reputatie 7
Badge +30

Sorry voor de wat late reactie, Jalke. Ik zou je aanraden om de monteur wel te laten komen. Baat het niet, dan schaadt het niet. Heb je dat ook gedaan? Wat is er uitgekomen?

Nee nog niet, al begon gister een ander spel weer raar te doen. Poorten voor dat spel open gezet en vooralsnog werkt het weer. Heb dit soort ongein met KPN nog nooit gehad...... 

 

UDNp was altijd genoeg. 

Reputatie 7
Badge +30

En zou ook nog steeds genoeg moeten zijn. Vreemd. Laat het weten als het weer voorkomt. Wellicht dat we dan alsnog een monteur kunnen laten komen, of een technische melding kunnen aanmaken.

Het gebeurd weer, ik wordt er echt helemaal doodziek van...... Vroeger stuurde kpn ook gewoon een andere router.

 

En leg het maar eens uit aan de monteur..... Heb al x ruzie gehad met de helpdesk want "over modem instellingen gaan we niet"

 

Ik hoor graag wat ik nu moet doen van jullie...... 

Reputatie 7
Badge +30

Kan me voorstellen dat je er flauw van bent, Jalke. Ik heb alleen geen oplossing. De Experia Box blokkeert geen uitgaand verkeer, dus dat zou geen probleem moeten zijn. UPnP helpt dan in de onderlinge netwerkcommunicatie zodat apparaten elkaar goed kunnen vinden. Dus al met al zou het gewoon moeten werken. Dus lijkt het me goed als we ons een richten op je thuisnetwerk in z'n geheel. Er is iets dat roet in het eten gooit. Vul alsnog je forumprofiel in, en geef even aan wat je verder nog aan apparaten hebt en hoe deze met elkaar verbonden zijn.

Het thuis netwerk is niks verderanderd, en zeker niet speciaal. Kpn modem dan een switch bij de tv en alles werkt perfect behalve gamen.  Snap werkelijk waar niet wat jullie nu aan het doen zijn.

Overigens waren we via de telefoon er al over eens dat het modem waarschijnlijk niet Helemaal okay zou zijn. Paar jaar geleden ook soort gelijk probleem gehad en werd er een nieuwe modem toegestuurd nu wordt er alles aan gedaan het probleem maar bij mij neer te leggen. Dus blijkbaar is dan de enige mogelijkheid om maar weer te switchen tegen mijn zin in.......  Want snap niet waarom ik voor zoiets klein nou zoveel moeite moet doen. 

 

Monteur sturen en dan ook nog kosten bij mij neer leggen straks omdat het modem zogenaamd goed functioneert. 

Sta hier echt van te kijken en totaal niet gewend van jullie. 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt de meest recente Experia Box al, dus dan is een andere geen optie want dan krijg je net zo hard weer een V10A. Plus dat ik vanaf hier voor een probleem als dit niet de mogelijkheid heb om een Experia Box te vervangen. Of een storingsmonteur te sturen. Een servicemonteur kan altijd. Die is in de basis betaald, maar als blijkt dat het aan ons ligt is het gratis. 

 

Je geeft aan dat je sinds kort COD speelt. Gaat het expliciet daar mee mis dat je niet met XBox Live kunt verbinden en wil het verder wel.   Waar kom je op uit als je dit stappenplan volgt?

 

Ik heb alles geprobeerd en nog nooit dit soort geneuzel gehad zelfs niet bij Ziggo waar ik vandaan kwam. Ik vind het te idioot voor woorden dat jullie, ook de helpdesk maar blijven forceren dat het niet aan jullie kan liggen. Of het modem. Ik vraag niet om een ander modem ik vraag om een nieuw modem. 

Ik heb geen zin in een monteur die hier mij gaat wijs maken dat het niet aan kpn licht en me vervolgens een rekening presenteert voor niks. Meerdere vrienden van me hebben KPN en geen enkel probleem ik had voor Ziggo KPN geen enkel probleem zelfs bij Zigggo geen enkel probleem. Het is bij meerdere spellen bij de ene meer dan bij de ander en de ene dag meer als de ander. Het is een raar probleem die opgelost wordt op het moment dat ik Ipv4 en ipv6 ga wisselen en dan blijven jullie maar zeggen dat het niet aan het modem licht. 

 

De helpdesk mevrouw die ik spraak laat het zelfs zover oplopen dat ze het prima vind dat ik hele rommel opzeg. Want ja ik betaal in totaal 150 euro per maand aan jullie en dat is blijkbaar niet genoeg om gewoon het simpele te proberen namelijk het modem omruilen....…

 

Ben het zat om behandeld te worden als een idioot, ik heb een ict opleiding gedaan en weet echt wel wat ik kan doen en niet kan doen. Het feit dat ik van alles open moet zetten in het modem en dat ik pv6 en 4 moet switchen steeds om online te kunnen gamen waar vrienden van mij met KPN UPNP niet eens aan hebben staan en geen enkel probleem hebben zegt mij genoeg.....…

 

Snap echt werkelijk waar niet waarom hier zo vreselijk moeilijk over gedaan wordt......  

Reputatie 7
Badge +30

Ik begrijp je frustratie,Jalke. Ongestoord kunnen gamen is belangrijk. Het is alleen zo dat bij problemen als dit, die niet in ons meetsysteem naar voren komen, onze opties ook beperkt zijn. Wel heb ik je al twee keer gevraagd om je forumprofiel in te vullen. Als je dat nu alsnog zou willen doen, kan ik voor je kijken of er andere mogelijkheden zijn. Laat even weten als je het profiel hebt ingevuld, daar krijgen we geen automatische melding van.