Vraag

Xbox icm Experia Wifi

• 26 oktober 2018
  • 59 reacties
  • 1828 keer bekeken

Omdat het internet boven wat traag was hebben wij de exoeria WiFi aangevraagd en geïnstalleerd. Tot onze spijt.... Op de Xbox one die bovenstaat is totaal geen WiFi meer. Het lijkt wel of de Xbox de experia WiFi niet herkend. Weet iemand wat we kunnen doen? Voor de rest hebben we overal goede WiFi.

59 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Donny, welkom op het forum! Vreemd dat de XBox het niet meer lijkt te herkennen. De Experia Wifi is zo ontworpen dat hij de netwerknaam en het wachtwoord overneemt van de Experia Box. Dus daarin zou niets veranderd moeten zijn. Hoeveel Experia Wifi's heb je gekregen? De bedoelde manier van aansluiten is eentje bekabeld aangesloten op en bij de Experia Box, en dan de andere (ook bekabeld) op de tweede locatie. Dit omdat de Experia Wifi de wifi van de Experia Box uitzet. Is dit ook hoe je het hebt aangesloten?

Welke XBox heb je?
Reputatie 6
Badge +10
Volg.

Ik heb namelijk ook een device die niet kan verbinden met de Experia Wifi (een printer). Met de reguliere KPN versterker is het geen probleem maar eigenlijk heel erg vreemd dat ik die alleen voor de printer opnieuw in het netwerk moet plaatsen.
Reputatie 7
Badge +27
Je hebt nog niet weer gereageerd, Donny. Heb je het probleem weten op te lossen?
Ik heb hetzelfde probleem met de Xbox One sinds het gebruiken van de Xperia Wifi.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom, O! Andere apparaten gaan wel goed op de Experia Wifi? Om een volledig beeld te krijgen: hoeveel Experia Wifi's heb je aangesloten? Wat heb je verder nog aan apparaten in je netwerk zitten?
Ik had er eentje aan het modem gedaan om het te testen. Alle andere apparaten (pc, telefoons) deden het wel maar wanneer ik wilde verbinden op mijn Xbox One gaf hij steeds een foutmelding. Ik heb de Experia wifi om deze reden weer afgekoppeld.
Reputatie 7
Badge +27
Welke foutmelding kreeg je, kun je die hier plaatsen?
Iemand al een antwoord op deze vraag? Ik ervaar hetzelfde probleem...
Welke foutmelding kreeg je, kun je die hier plaatsen?
Het was een standaard foutmelding met de standaardtips voor internet (modem aan en uit doen enz.). Zolang er nog geen oplossing hiervoor is laat ik de experia wifi nog in de doos omdat het met de experiabox gewoon werkt.
Reputatie 7
Badge +27
Dank je, Ode! Jelle, welkom hier! Gaat het bij jou ook om een XBox One?

Ik heb de vraag uitstaan of dit een bekend probleem is, en of we hier een oplossing voor hebben. Ik kom er bij jullie op terug zodra ik meer weet.
Badge
wow als ik dit lees dan moet het toch niet aan mij liggen.
Deze week in totaal 4 uur aan de telefoon te gezeten hebben met microsoft en kpn zie ik op dit forum dat er meer mensen zijn met dit probleem.
Zelf ook deze week de 2 x Experia wifi aangeschaft en zoals eerder omschreven hierboven hetzelfde probleem met de XBOX ONE van mijn zoon.
bekabeld aangesloten geen probleem maar daar heb ik deze Experia wifi niet voor aangeschaft wil de Xbox draadloos aansluiten.
De tweede keer dat ik had gebeld kreeg ik als antwoord je moet het maar met microsoft oplossen deze speelde het balletje weer terug omdat de xbox het hiervoor wel deed en dat het dus aan de Experia wifi lag lijk me ook nu wel duidelijk aan alle opmerkingen hierboven.
dus om een beeld te krijgen..
alle andere apparaten doen het wel telefoon, tablet en laptop.
Xboxo one doet het wel op de experia box V9 heb daar weer de optie UPnP aangezet.
weet niet hoor ben maar een leek maar kan het zijn dat het daar aan ligt dat de optie van UPnP niet meer terug komt in de Experia wifi namelijk.

zou het fijn vinden als het word opgelost, word er nu wel een beetje moe van de internet verbinding is al bagger hier maar blijf vertrouwen houden in KPN (nog wel)
Badge
Hoi wilde toch nog even reageren is het al nagezocht voor het feit dat bij de experia box V9 je de Upnp aan moest vinken want toen was het probleem opgelost, aangezien dat de wifi experia de experia box heeft overgenomen kan ik dit niet meer terug vinden in de wifi experia, dus niet echt plug and play. Wel bekabeld maar dat is niet de bedoeling ik wil namelijk wifi boven op de verdieping
Reputatie 7
Badge +27
Navraag staat nog uit, Benjamin. Ik hoop er snel meer over te horen.

Wat betreft UPnP, dat is iets wat in de Experia Box aan of uitgezet kan worden. De Experia Wifi neemt alleen de wifi over. Overige instellingen blijven via de Experia gaan.
Badge
Heb de draadloze verbindingsset weer aangesloten, en bekabeld aangesloten naar mijn zoon zijn XBOX one nu valt deze zelf elke keer uit en heeft hij geen verbinding meer.
De experia wifi ook boven staan deze werkt wel op de andere apparaten telefoon tablet.
Internet blijft bagger en is langzaam, het probleem word steeds erger en nu in de avond ook slechtte interactieve televisie, netflix kan bijna niet meer laden en geeft fout meldingen.
we worden er niet vrolijk van.
dit probleem is het ergst als mijn kinderen boven een spel aan het doen zijn en wij televisie kijken.
Ik ervaar de zelfde problemen en zie dat het al een tijdje aan de gang is. Nog steeds geen oplossing op de Xbox aan te sluiten middels de Experia wifi boxen......Ik vraag me af waar de slogan op slaat ** KPN voor de Gamers **, Ik hoop dat er snel een oplossing is want anders ga ik nadenken om over te stappen naar een ander netwerk
Sinds gister de Experia Wifi aangesloten en na het oplossen van enkele kleine probleempjes werkt hij zeer goed. Toch ben ik waarschijnlijk genoodzaakt om hem weer los te koppelen. Mijn Xbox One maakt ook geen verbinding meer met de Wifi en ik krijg ook de standaardoplossingen te zien (router aan/uit etc).

Misschien is het toch handig om wat vaart achter het oplossen te zetten, aangezien jullie nu Experia's voor niets opsturen richting mensen met een Xbox.
Badge
Sinds gister de Experia Wifi aangesloten en na het oplossen van enkele kleine probleempjes werkt hij zeer goed. Toch ben ik waarschijnlijk genoodzaakt om hem weer los te koppelen. Mijn Xbox One maakt ook geen verbinding meer met de Wifi en ik krijg ook de standaardoplossingen te zien (router aan/uit etc).

Misschien is het toch handig om wat vaart achter het oplossen te zetten, aangezien jullie nu Experia's voor niets opsturen richting mensen met een Xbox.

Het blijft heel erg stil inderdaad, denk dat ze hetzelf ook niet weten
Badge
Probleem opgelost monteur geweest zwarte kastjes weg gehaald V9, V10 geplaatst met een goeie wifi versterker boven. En plop de XBox one doet het gewoon weer zonder probleem.
Dus mensen met een Xbox zwarte wifi versterkers zijn helemaal niks
Deze volg ik ook graag. Ik ben erg tevreden met de nieuwe experia wifi, verbindingssnelheden zijn nu overal in huis hoog en geen lag meer bij het laden van filmpjes. Top!

Maar.... ook ik heb 1 apparaat die gewoon niet met de experia WiFi wil verbinden. Het betreft een Neato Connected robot stofzuiger. Verder welkt elk apparaat, en op de v10 deed de stofzuiger het prima, maar nu krijg ik geen verbinding. Alleen de fout dat mijn wachtwoord of router niet goed is. Benieuwd of er een oorzaak en oplossing wordt gevonden!
Reputatie 7
Badge +27
Allen, we hebben melding gemaakt bij de achterliggende afdeling, maar omdat het om verschillende apparaten gaat, en de problemen zich ook niet allemaal hetzelfde laten zien, is het voor hen lastig om uit te zoeken wat er nou aan de hand is. Zodra er updates zijn, of we hebben meer informatie nodig, kom ik er op terug.
Ook ik kamp helaas met hetzelfde probleem met de zwarte experia wifi versterkers en de xbox one. Xbox maakt geen draadloze verbinding meer, dus versterkers weer er tussenuit gehaald. Nu werkt de Xbox wel weer draadloos maar is de verbinding slecht. Ik hoop op een snelle oplossing van kpn. Ps: ik heb nog een Experiabox V8 en kan/wil geen ethernetkabel naar boven trekken.
Reputatie 7
Badge +27
Goedemorgen!

Dank voor jullie geduld. De ontwikkelaars zijn hier mee bezig. Het is voor ons echter nuttig als we ook wat dieper kunnen kijken. Daar hebben we jullie hulp voor nodig. Ik wil jullie dan ook vragen om allemaal (voor zover je dat nog niet gedaan hebt) je forumprofiel zo volledig mogelijk in te vullen. Mocht je ook eventueel bereid zijn om actief met ons te testen, geef dit aan in het veld Persoonlijke opmerking samen met een telefoonnummer waar je goed op bereikbaar bent. Dan weten we dat we je kunnen benaderen als we specifieke tests met je zouden willen doen.

Geef in het topic even aan als je het profiel hebt in- of aangevuld, daar krijgen we namelijk geen automatische meldingen van 🙂
Goedemorgen!

Dank voor jullie geduld. De ontwikkelaars zijn hier mee bezig. Het is voor ons echter nuttig als we ook wat dieper kunnen kijken. Daar hebben we jullie hulp voor nodig. Ik wil jullie dan ook vragen om allemaal (voor zover je dat nog niet gedaan hebt) je forumprofiel zo volledig mogelijk in te vullen. Mocht je ook eventueel bereid zijn om actief met ons te testen, geef dit aan in het veld Persoonlijke opmerking samen met een telefoonnummer waar je goed op bereikbaar bent. Dan weten we dat we je kunnen benaderen als we specifieke tests met je zouden willen doen.

Geef in het topic even aan als je het profiel hebt in- of aangevuld, daar krijgen we namelijk geen automatische meldingen van :)

Hoi Erik,

Ik help graag mee en profiel is ingevuld. Ik heb nu twee devices die niet werken, wat me opvalt is dat het allebei op-en-top Amerikaanse merken zijn (ook de Xbox, al heb ik die zelf niet). Zou niet direct uit mogen maken.. de wifi kanalen zitten van mijn Experia Wifi sowieso in de "Europese range". Al mijn devices zien het netwerk, proberen verbinding te maken maar geven dan een foutmelding en vragen het wachtwoord opnieuw in te vullen. Zou het iets met de WPA key kunnen zijn?

Groet,

Martijn
Reputatie 7
Badge +27
Dank je, Martijn! We richten ons in eerste instantie op de Xbox en de PlayStation (waar we ook een aantal topics met issues over hebben), omdat die apparaten bij meer mensen in huis staan. Maar het is goed mogelijk dat de onderliggende oorzaak uiteindelijk met elkaar verband houdt. Dus we kunnen in ieder geval je verbinding en Experia Box doormeten om te kijken of er dingen opvallen. Mochten we dan verder actief met je willen testen dan kom ik bij je in de lucht 🙂
Prima! Ik heb wel een PlayStation 4, die overigens prima werkt met de Experia WiFi.

Reageer