Vraag

Xbox icm Experia Wifi

  • 26 oktober 2018
  • 52 reacties
  • 1717 keer bekeken


Toon eerste bericht

52 reacties

@Erik_ is er momenteel al iets meer bekend over het onderzoek? Of is er een forum topic waar men op de hoogte wordt gehouden? De Experia Wifi werkt verder erg goed en ik zou graag zien dat al mijn apparatuur kan worden aangesloten. Nu moet ik voor sommige apparatuur mijn Experia Wifi's loskoppelen zodat mijn router (v10) het weer overneemt. Erg benieuwd naar de status!
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb helaas nog niet echt iets inhoudelijks verder, Martijn. Er wordt natuurlijk verder aan gewerkt, maar daar is op dit moment nog geen update over. We hebben, naar aanleiding van de eerdere oproep voor testers, ook nog niet heel veel reactie gekregen. Jouw PS4 werkt wel goed samen met de Experia Wifi begrijp ik uit je eerdere reactie. Misschien dat we daar nog iets aan hebben, als tegenhanger voor degenen waar het juist niet bij werkt. Dat ga ik voor je navragen.
Bedankt @Erik_ !

Mocht er meer info zijn of testen nodig zijn dan hoor ik het graag. Ik ben er zelf ook wat verder ingedoken, en het lijkt sterk op een authenticatie issue. Het netwerk is zichtbaar, hij vraagt het wachtwoord maar geeft dan het volgende aan bij mijn apparatuur die geen verbinding kan maken:
  1. Wachtwoord onjuist
  2. Verbinding maken met het netwerk niet mogelijk
Wat ik graag eens zou proberen, maar helaas geen optie lijkt, is het netwerk openbaar maken zodat ik zonder wachtwoord verbinding kan maken. Helaas is dit niet in te stellen, maar misschien geeft het handvaten om de oorzaak te herleiden?
Kleine update; vanaf vandaag toch maar de Experia Wifi's uitgeschakeld. Nadat mijn Android tablet een lege batterij had wil hij niet meer verbinden na het opladen. Zodra ik de Experia Wifi uitzet en de Router weer inschakelt gaat dat echter perfect en is er gelijk weer verbinding. Ook hier lijkt het dus weer een authenticatie probleem; er wordt geen toegang verleent een wifi verbinding tot stand te brengen. Zodra die er eenmaal is lijkt er geen probleem met de Experia Wifi.

Hopelijk is het probleem snel opgelost, het is verder erg fijne apparatuur. Ik blijf graag op de hoogte, tot die tijd gaan ze even terug in de doos.
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor je reacties, Martijn! Ik heb doorgegeven, na mijn eerdere bericht, dat je bereid bent om te testen, maar daar verder ook nog geen terugkoppeling op ontvangen. Jammer dat je nou ook met het tablet in combinatie met de Experia Wifi issues ervaart 😞 Ik snap dan ook zeker dat je ze nu eerst weer in de kast legt. We blijven hier achteraan gaan, ik kom er op terug.
wij hebben hetzelfde probleem met de xbox. we hebben 3 zwarte experia wifi versterkers in huis. behalve de xbox werken bij mijn weten alle apparaten gewoon met de wifi. tv werkte niet met handmatig configureren, maar kon ik uiteindelijk toch verbinden door van de wps op de experia wifi versterker gebruik te maken. Onze xbox one heeft bij mijn weten geen wps dus dat is geen optie. Zou mooi zijn als dit probleem in de experia versterker kan worden opgelost. alle 3 uitzetten is voor mij geen optie, want dan heb ik een aantal andere problemen terug, voornamelijk slecht bereik, en de 3 versterkers hebben me ook te veel gekost om zo maar uit te zetten. Alvast dank, René
Reputatie 2
Badge
De xbox heeft een test network connection optie. Wat is de foutmelding die deze test geeft.
Dankjewel voor je reactie Soeradj. Deze test komt terug met de melding ' je netwerk is niet geconfigureerd'. Ik denk dat dat komt doordat deze geen verbinding kan maken met het wifi netwerk/de ssid.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi René, Erik is een paar dagen afwezig. Ik heb even aangehaakt bij zijn mailwisseling om te achterhalen of er voortgang is gemaakt. Zodra ik een reactie heb laat ik het hier weten. Kun je jouw adresgegevens/klantnummer nog toevoegen aan je profiel? Als de technische dienst meer voorbeelden nodig heeft geef ik jouw gegevens ook door.
Ik had hetzelfde probleem sinds ik 2 Experia Wi-Fi versterkers had aangesloten. Mijn Xbox one zag het netwerk maar kon er niet mee verbinden. Voor mij was de oplossing om in te loggen op de router en daar UPnP (weer) aan te zetten. Daarna de Wi-Fi versterkers een reset gegeven door het knopje achterop in te drukken totdat er 3 rode lampjes komen. Even wachten totdat het lampje weer blauw is en daarna opnieuw verbinden.

Reputatie 7
Badge +27
Goede tip, Peter! Ik ben benieuwd of dit voor de anderen hier ook helpt 🙂
Heel veel dank Peter! Mijn probleem is hiermee opgelost. Ik heb een iets andere router dan jij (een Arcadyan VGV7519) maar kon na enig zoeken UPnP terugvinden (zie hieronder hoe dit er op mijn router uitziet). Deze aangezet en kon daarna de XBOX zonder problemen verbinden met mijn draadloos netwerk, ik hoefde zelfs de wifi versterkers niet meer te resetten.

Nogmaals dank, ik ben erg blij dat dit is opgelost, moest nu iedere keer de netwerkkabel uit de set top box halen om de XBOX te kunnen gebruiken en weer terug om TV te kijken.😄

Helaas bij mij werkt bovenstaande oplossing niet. Dus ik hou me aanbevolen voor een andere oplossing. Nu loopt er een witte kabel dwars door het huis.....
Goed om te horen dat er progressie is! Bedankt voor het delen.

Ik ben zelf geen fan van UPnP, maar dit moet toch aanknopingspunten geven waar het probleem zit voor KPN. Ik zal eens proberen of mijn apparaten (geen Xbox) met UPnP aan ook weer verbinding maken maar dit is voor mij geen definitieve oplossing. @KPN; kan het zijn dat er een port issue is richting de Experia Wifi’s als Acces Point?

Daarnaast heb ik een nieuw probleem; nu heb ik ze al twee keer moeten hetstarten omdat meerdere apparaten de verbinding verliezen en die ook niet meer terug kunnen krijgen. Na de herstart van de Experia WiFi verbinden ze direct en werkt het weer enige tijd. Ik ben erg tevreden over de Experia WiFi en hoop echt dat KPN deze bugs weet op te lossen.
Is hier al een oplossing voor @Erik_ ? Want sinds ik de wifi versterkers heb wilt mijn xbox ook niet meer verbinden.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Crisjee! We hebben hier al geruime tijd geen klachten meer over gezien, dus ik ben er vanuit gegaan dat het verholpen is. Kun je eens kijken in je Experia Box of UPnP nog aan staat? Zo niet, wil je dit dan weer opnieuw aanzetten.
Hoi Erik,

Er is nooit iets over gecommuniceerd, en meerdere apparaten maken nog steeds geen verbinding. Ik ben intussen over op een Unify AP achter mijn experiabox die het wel perfect doet. Maar har natuurlijk graag het alternatief van KPN werkend gezien..

Groeten,

Martijn
Welkom Crisjee! We hebben hier al geruime tijd geen klachten meer over gezien, dus ik ben er vanuit gegaan dat het verholpen is. Kun je eens kijken in je Experia Box of UPnP nog aan staat? Zo niet, wil je dit dan weer opnieuw aanzetten.

Dankjewel!
zelf ben ik redelijk technisch op dit gebied (in mijn beroep veel te maken met ICT) en heb het al meerdere malen geprobeerd met UPnP, die staat aan in de experiabox en tevens heb ik de extenders daarna een herstart gegeven, helaas zonder goed resultaat.
ook eerst UPnP uitzetten en vervolgens weer aan is zonder goed resultaat
doe ik de extenders uit en zet ik de wifi weer aan van de experiabox dan doet het als een sneltrein.
hierdoor concludeer ik dus ook daadwerkelijk dat het door de wifi extenders komt.
tevens is alles op de laatste firmwareversie.

alvast bedankt voor je moeite.
Hoi Erik,

Er is nooit iets over gecommuniceerd, en meerdere apparaten maken nog steeds geen verbinding. Ik ben intussen over op een Unify AP achter mijn experiabox die het wel perfect doet. Maar har natuurlijk graag het alternatief van KPN werkend gezien..

Groeten,

Martijn


Dat is nou juist de reden dat ik dacht laat ik is even een bericht hier achterlaten.
ik zit nu ook weer met een extra switch om het werkend te krijgen.
en zelf hou ik nogal van energie besparen en op deze manier komen er toch elke keer wat Wattage’s bij.
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor de antwoorden, heren! Ik klim in mijn digitale pen en ga navraag doen 🙂
Badge
Hier precies het zelfde probleem... 2 accespoints van KPN en geen verbinding meer met de Xbox one, bovenstaande oplossing werkt hier ook niet.

Ik hoor graag wat er wel mogelijk is.
Badge
Het lijkt nu wel lang stil te blijven aan de kant van KPN? Hier het zelfde probleem 2 extenders in huis en geen verbinding meer met de xbox, playstation wel overigens.
Het zou toch wel fijn zijn als KPN met een oplossing zou komen. Zonder om de extenders niet meer te gebruiken.
Reputatie 7
Badge +28
Sorry daarvoor, Erik is op vakantie en ik leer net van het bestaan van dit topic :)

Erik heeft navraag gedaan en we verwachten dat dit probleem wordt opgelost in de volgende update. Ik heb er achteraan gemaild wanneer deze update gepland staat en laat het hier weten als ik reactie heb.
Reputatie 7
Badge +8
Is er misschien wel bekend wat het probleem is? Is er misschien omheen te werken door een instelling iets anders te zetten? Want in dit topic is het de xbox, maar vanmorgen kwam er ook nog een topic voorbij met een epson printer die niet wilde connecten met de versterkers.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb geen details over de oorzaak helaas. Inmiddels is wel duidelijk dat de nieuwe update wordt getest en, afhankelijk van of er problemen worden gevonden tijdens de test, verwachten we de uitrol eind volgende maand.

Reageer