Vraag

Xbox icm Experia Wifi

• 26 oktober 2018
  • 59 reacties
  • 1823 keer bekeken

Toon eerste bericht

59 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ik heb geen details over de oorzaak helaas. Inmiddels is wel duidelijk dat de nieuwe update wordt getest en, afhankelijk van of er problemen worden gevonden tijdens de test, verwachten we de uitrol eind volgende maand.
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor de antwoorden, heren! Ik klim in mijn digitale pen en ga navraag doen 🙂

Ik heb zojuist getest met 1 versterker uitgeschakeld, maar krijg helaas de zelfde melding dat de Xbox one niet kan connecten met het wifinerwerk.

Reputatie 7
Badge +27
Welkom Crisjee! We hebben hier al geruime tijd geen klachten meer over gezien, dus ik ben er vanuit gegaan dat het verholpen is. Kun je eens kijken in je Experia Box of UPnP nog aan staat? Zo niet, wil je dit dan weer opnieuw aanzetten.
Hoi Erik,

Er is nooit iets over gecommuniceerd, en meerdere apparaten maken nog steeds geen verbinding. Ik ben intussen over op een Unify AP achter mijn experiabox die het wel perfect doet. Maar har natuurlijk graag het alternatief van KPN werkend gezien..

Groeten,

Martijn
Neej ik heb nog een oude V9. Komt hier ook nog een update voor uit? Zo niet, ben ik benieuwd of het na de update met een V10 wel werkt.
Welkom Crisjee! We hebben hier al geruime tijd geen klachten meer over gezien, dus ik ben er vanuit gegaan dat het verholpen is. Kun je eens kijken in je Experia Box of UPnP nog aan staat? Zo niet, wil je dit dan weer opnieuw aanzetten.

Dankjewel!
zelf ben ik redelijk technisch op dit gebied (in mijn beroep veel te maken met ICT) en heb het al meerdere malen geprobeerd met UPnP, die staat aan in de experiabox en tevens heb ik de extenders daarna een herstart gegeven, helaas zonder goed resultaat.
ook eerst UPnP uitzetten en vervolgens weer aan is zonder goed resultaat
doe ik de extenders uit en zet ik de wifi weer aan van de experiabox dan doet het als een sneltrein.
hierdoor concludeer ik dus ook daadwerkelijk dat het door de wifi extenders komt.
tevens is alles op de laatste firmwareversie.

alvast bedankt voor je moeite.
Hoi Erik,

Er is nooit iets over gecommuniceerd, en meerdere apparaten maken nog steeds geen verbinding. Ik ben intussen over op een Unify AP achter mijn experiabox die het wel perfect doet. Maar har natuurlijk graag het alternatief van KPN werkend gezien..

Groeten,

Martijn

Dat is nou juist de reden dat ik dacht laat ik is even een bericht hier achterlaten.
ik zit nu ook weer met een extra switch om het werkend te krijgen.
en zelf hou ik nogal van energie besparen en op deze manier komen er toch elke keer wat Wattage’s bij.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi René, Erik is een paar dagen afwezig. Ik heb even aangehaakt bij zijn mailwisseling om te achterhalen of er voortgang is gemaakt. Zodra ik een reactie heb laat ik het hier weten. Kun je jouw adresgegevens/klantnummer nog toevoegen aan je profiel? Als de technische dienst meer voorbeelden nodig heeft geef ik jouw gegevens ook door.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Donny, welkom op het forum! Vreemd dat de XBox het niet meer lijkt te herkennen. De Experia Wifi is zo ontworpen dat hij de netwerknaam en het wachtwoord overneemt van de Experia Box. Dus daarin zou niets veranderd moeten zijn. Hoeveel Experia Wifi's heb je gekregen? De bedoelde manier van aansluiten is eentje bekabeld aangesloten op en bij de Experia Box, en dan de andere (ook bekabeld) op de tweede locatie. Dit omdat de Experia Wifi de wifi van de Experia Box uitzet. Is dit ook hoe je het hebt aangesloten?

Welke XBox heb je?
Reputatie 7
Badge +27
Je hebt nog niet weer gereageerd, Donny. Heb je het probleem weten op te lossen?
Reputatie 7
Badge +27
Welkom, O! Andere apparaten gaan wel goed op de Experia Wifi? Om een volledig beeld te krijgen: hoeveel Experia Wifi's heb je aangesloten? Wat heb je verder nog aan apparaten in je netwerk zitten?
Reputatie 7
Badge +27
Welke foutmelding kreeg je, kun je die hier plaatsen?
Reputatie 7
Badge +27
Dank je, Ode! Jelle, welkom hier! Gaat het bij jou ook om een XBox One?

Ik heb de vraag uitstaan of dit een bekend probleem is, en of we hier een oplossing voor hebben. Ik kom er bij jullie op terug zodra ik meer weet.
Reputatie 7
Badge +27
Allen, we hebben melding gemaakt bij de achterliggende afdeling, maar omdat het om verschillende apparaten gaat, en de problemen zich ook niet allemaal hetzelfde laten zien, is het voor hen lastig om uit te zoeken wat er nou aan de hand is. Zodra er updates zijn, of we hebben meer informatie nodig, kom ik er op terug.
Reputatie 7
Badge +27
Goedemorgen!

Dank voor jullie geduld. De ontwikkelaars zijn hier mee bezig. Het is voor ons echter nuttig als we ook wat dieper kunnen kijken. Daar hebben we jullie hulp voor nodig. Ik wil jullie dan ook vragen om allemaal (voor zover je dat nog niet gedaan hebt) je forumprofiel zo volledig mogelijk in te vullen. Mocht je ook eventueel bereid zijn om actief met ons te testen, geef dit aan in het veld Persoonlijke opmerking samen met een telefoonnummer waar je goed op bereikbaar bent. Dan weten we dat we je kunnen benaderen als we specifieke tests met je zouden willen doen.

Geef in het topic even aan als je het profiel hebt in- of aangevuld, daar krijgen we namelijk geen automatische meldingen van 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Dank je, Martijn! We richten ons in eerste instantie op de Xbox en de PlayStation (waar we ook een aantal topics met issues over hebben), omdat die apparaten bij meer mensen in huis staan. Maar het is goed mogelijk dat de onderliggende oorzaak uiteindelijk met elkaar verband houdt. Dus we kunnen in ieder geval je verbinding en Experia Box doormeten om te kijken of er dingen opvallen. Mochten we dan verder actief met je willen testen dan kom ik bij je in de lucht 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb helaas nog niet echt iets inhoudelijks verder, Martijn. Er wordt natuurlijk verder aan gewerkt, maar daar is op dit moment nog geen update over. We hebben, naar aanleiding van de eerdere oproep voor testers, ook nog niet heel veel reactie gekregen. Jouw PS4 werkt wel goed samen met de Experia Wifi begrijp ik uit je eerdere reactie. Misschien dat we daar nog iets aan hebben, als tegenhanger voor degenen waar het juist niet bij werkt. Dat ga ik voor je navragen.
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor je reacties, Martijn! Ik heb doorgegeven, na mijn eerdere bericht, dat je bereid bent om te testen, maar daar verder ook nog geen terugkoppeling op ontvangen. Jammer dat je nou ook met het tablet in combinatie met de Experia Wifi issues ervaart 😞 Ik snap dan ook zeker dat je ze nu eerst weer in de kast legt. We blijven hier achteraan gaan, ik kom er op terug.
Reputatie 7
Badge +27
Goede tip, Peter! Ik ben benieuwd of dit voor de anderen hier ook helpt 🙂
Deze volg ik ook graag. Ik ben erg tevreden met de nieuwe experia wifi, verbindingssnelheden zijn nu overal in huis hoog en geen lag meer bij het laden van filmpjes. Top!

Maar.... ook ik heb 1 apparaat die gewoon niet met de experia WiFi wil verbinden. Het betreft een Neato Connected robot stofzuiger. Verder welkt elk apparaat, en op de v10 deed de stofzuiger het prima, maar nu krijg ik geen verbinding. Alleen de fout dat mijn wachtwoord of router niet goed is. Benieuwd of er een oorzaak en oplossing wordt gevonden!
Goedemorgen!

Dank voor jullie geduld. De ontwikkelaars zijn hier mee bezig. Het is voor ons echter nuttig als we ook wat dieper kunnen kijken. Daar hebben we jullie hulp voor nodig. Ik wil jullie dan ook vragen om allemaal (voor zover je dat nog niet gedaan hebt) je forumprofiel zo volledig mogelijk in te vullen. Mocht je ook eventueel bereid zijn om actief met ons te testen, geef dit aan in het veld Persoonlijke opmerking samen met een telefoonnummer waar je goed op bereikbaar bent. Dan weten we dat we je kunnen benaderen als we specifieke tests met je zouden willen doen.

Geef in het topic even aan als je het profiel hebt in- of aangevuld, daar krijgen we namelijk geen automatische meldingen van :)

Hoi Erik,

Ik help graag mee en profiel is ingevuld. Ik heb nu twee devices die niet werken, wat me opvalt is dat het allebei op-en-top Amerikaanse merken zijn (ook de Xbox, al heb ik die zelf niet). Zou niet direct uit mogen maken.. de wifi kanalen zitten van mijn Experia Wifi sowieso in de "Europese range". Al mijn devices zien het netwerk, proberen verbinding te maken maar geven dan een foutmelding en vragen het wachtwoord opnieuw in te vullen. Zou het iets met de WPA key kunnen zijn?

Groet,

Martijn
Prima! Ik heb wel een PlayStation 4, die overigens prima werkt met de Experia WiFi.
@Erik_ is er momenteel al iets meer bekend over het onderzoek? Of is er een forum topic waar men op de hoogte wordt gehouden? De Experia Wifi werkt verder erg goed en ik zou graag zien dat al mijn apparatuur kan worden aangesloten. Nu moet ik voor sommige apparatuur mijn Experia Wifi's loskoppelen zodat mijn router (v10) het weer overneemt. Erg benieuwd naar de status!
Kleine update; vanaf vandaag toch maar de Experia Wifi's uitgeschakeld. Nadat mijn Android tablet een lege batterij had wil hij niet meer verbinden na het opladen. Zodra ik de Experia Wifi uitzet en de Router weer inschakelt gaat dat echter perfect en is er gelijk weer verbinding. Ook hier lijkt het dus weer een authenticatie probleem; er wordt geen toegang verleent een wifi verbinding tot stand te brengen. Zodra die er eenmaal is lijkt er geen probleem met de Experia Wifi.

Hopelijk is het probleem snel opgelost, het is verder erg fijne apparatuur. Ik blijf graag op de hoogte, tot die tijd gaan ze even terug in de doos.

Reageer