Vraag

Xbox icm Experia Wifi

  • 26 oktober 2018
  • 59 reacties
  • 1836 keer bekeken

Omdat het internet boven wat traag was hebben wij de exoeria WiFi aangevraagd en geïnstalleerd. Tot onze spijt.... Op de Xbox one die bovenstaat is totaal geen WiFi meer. Het lijkt wel of de Xbox de experia WiFi niet herkend. Weet iemand wat we kunnen doen? Voor de rest hebben we overal goede WiFi.

59 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Alleen voor de V10, die voor de Experia Wifi hebben we nog geen datum voor.

Hoi @Erik_ ,

 

Is de update inmiddels al uit?

en dan bedoel ik voor de v10 en de experia wifi extenders?

dan wil ik namelijk weer is een poging wagen om te kijken of nu alles wel correct werkt.

 

groetjes Chris

Reputatie 7
Badge +28

Zou je dan eens de hele installatie van de Experia Wifi opnieuw willen doen? Waarbij je dan eerst ook de wifi van de V9 weer aanzet om even te testen of de XBox dan wel werkt. Zo ja, installeer de beide Experia Wifi opnieuw en test of de XBox dan ook nog werkt.

Ik heb zojuist getest met 1 versterker uitgeschakeld, maar krijg helaas de zelfde melding dat de Xbox one niet kan connecten met het wifinerwerk.

Zover ik kan bedenken is er niets veranderd. Ik weet wel dat ik de 2e bedraade versterker een tijdje later heb geinstalleerd dan de 1e. Dit omdat ik er achter kwam dat de wifi van de ExperiaBox hiermee gedisabled werd en ik dus op de beneden verdieping slechter internet had.

Mijn gevoel zegt nu dat het pas na de 2e versterker niet meer werkte. Zou dat een aanknopingspunt kunnen zijn? Ik kan een deze dagen even testen, wanneer ik 1 versterker er weer tussenuit haal.

Reputatie 7
Badge +28

Er staan op korte termijn geen updates gepland voor de V9, verder in de toekomst kan ik ook niet kijken. Is er aan jouw kant iets veranderd tussen toen het nog wel werkte en niet meer?

Neej ik heb nog een oude V9. Komt hier ook nog een update voor uit? Zo niet, ben ik benieuwd of het na de update met een V10 wel werkt.
Reputatie 7
Badge +28
We zijn bezig met de uitrol van nieuwe firmware voor de Experia Box V10, meer daarover lees je in dit topic. Heb je toevallig een V10? Misschien dat het dan daar aan ligt. Wat je dan nog even zou kunnen is herstart en/of reset van je V10 en even kijken of dat helpt.

Voor de Experia Wifi is de update nog niet begonnen. We verwachten deze wel op relatief korte termijn. Zodra daar de datum voor bekend is, zullen we dat ook aangeven hier.
Is er wellicht een update gepushed de afgelopen dagen, aangezien ik er sinds gister ook last van heb.
Ik heb 2 wifi versterkers (bedraad) sinds een aantal weken en deze werkten prima, ook met de xbox ( gebruik deze niet heel vaak dus 80% zeker) Echter sinds gister, kan de xbox geen connectie meer maken met wifi.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb geen details over de oorzaak helaas. Inmiddels is wel duidelijk dat de nieuwe update wordt getest en, afhankelijk van of er problemen worden gevonden tijdens de test, verwachten we de uitrol eind volgende maand.
Reputatie 7
Badge +10
Is er misschien wel bekend wat het probleem is? Is er misschien omheen te werken door een instelling iets anders te zetten? Want in dit topic is het de xbox, maar vanmorgen kwam er ook nog een topic voorbij met een epson printer die niet wilde connecten met de versterkers.
Reputatie 7
Badge +28
Sorry daarvoor, Erik is op vakantie en ik leer net van het bestaan van dit topic :)

Erik heeft navraag gedaan en we verwachten dat dit probleem wordt opgelost in de volgende update. Ik heb er achteraan gemaild wanneer deze update gepland staat en laat het hier weten als ik reactie heb.
Badge
Het lijkt nu wel lang stil te blijven aan de kant van KPN? Hier het zelfde probleem 2 extenders in huis en geen verbinding meer met de xbox, playstation wel overigens.
Het zou toch wel fijn zijn als KPN met een oplossing zou komen. Zonder om de extenders niet meer te gebruiken.
Badge
Hier precies het zelfde probleem... 2 accespoints van KPN en geen verbinding meer met de Xbox one, bovenstaande oplossing werkt hier ook niet.

Ik hoor graag wat er wel mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor de antwoorden, heren! Ik klim in mijn digitale pen en ga navraag doen 🙂
Hoi Erik,

Er is nooit iets over gecommuniceerd, en meerdere apparaten maken nog steeds geen verbinding. Ik ben intussen over op een Unify AP achter mijn experiabox die het wel perfect doet. Maar har natuurlijk graag het alternatief van KPN werkend gezien..

Groeten,

Martijn


Dat is nou juist de reden dat ik dacht laat ik is even een bericht hier achterlaten.
ik zit nu ook weer met een extra switch om het werkend te krijgen.
en zelf hou ik nogal van energie besparen en op deze manier komen er toch elke keer wat Wattage’s bij.
Welkom Crisjee! We hebben hier al geruime tijd geen klachten meer over gezien, dus ik ben er vanuit gegaan dat het verholpen is. Kun je eens kijken in je Experia Box of UPnP nog aan staat? Zo niet, wil je dit dan weer opnieuw aanzetten.

Dankjewel!
zelf ben ik redelijk technisch op dit gebied (in mijn beroep veel te maken met ICT) en heb het al meerdere malen geprobeerd met UPnP, die staat aan in de experiabox en tevens heb ik de extenders daarna een herstart gegeven, helaas zonder goed resultaat.
ook eerst UPnP uitzetten en vervolgens weer aan is zonder goed resultaat
doe ik de extenders uit en zet ik de wifi weer aan van de experiabox dan doet het als een sneltrein.
hierdoor concludeer ik dus ook daadwerkelijk dat het door de wifi extenders komt.
tevens is alles op de laatste firmwareversie.

alvast bedankt voor je moeite.
Hoi Erik,

Er is nooit iets over gecommuniceerd, en meerdere apparaten maken nog steeds geen verbinding. Ik ben intussen over op een Unify AP achter mijn experiabox die het wel perfect doet. Maar har natuurlijk graag het alternatief van KPN werkend gezien..

Groeten,

Martijn
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Crisjee! We hebben hier al geruime tijd geen klachten meer over gezien, dus ik ben er vanuit gegaan dat het verholpen is. Kun je eens kijken in je Experia Box of UPnP nog aan staat? Zo niet, wil je dit dan weer opnieuw aanzetten.
Is hier al een oplossing voor @Erik_ ? Want sinds ik de wifi versterkers heb wilt mijn xbox ook niet meer verbinden.
Goed om te horen dat er progressie is! Bedankt voor het delen.

Ik ben zelf geen fan van UPnP, maar dit moet toch aanknopingspunten geven waar het probleem zit voor KPN. Ik zal eens proberen of mijn apparaten (geen Xbox) met UPnP aan ook weer verbinding maken maar dit is voor mij geen definitieve oplossing. @KPN; kan het zijn dat er een port issue is richting de Experia Wifi’s als Acces Point?

Daarnaast heb ik een nieuw probleem; nu heb ik ze al twee keer moeten hetstarten omdat meerdere apparaten de verbinding verliezen en die ook niet meer terug kunnen krijgen. Na de herstart van de Experia WiFi verbinden ze direct en werkt het weer enige tijd. Ik ben erg tevreden over de Experia WiFi en hoop echt dat KPN deze bugs weet op te lossen.
Helaas bij mij werkt bovenstaande oplossing niet. Dus ik hou me aanbevolen voor een andere oplossing. Nu loopt er een witte kabel dwars door het huis.....
Heel veel dank Peter! Mijn probleem is hiermee opgelost. Ik heb een iets andere router dan jij (een Arcadyan VGV7519) maar kon na enig zoeken UPnP terugvinden (zie hieronder hoe dit er op mijn router uitziet). Deze aangezet en kon daarna de XBOX zonder problemen verbinden met mijn draadloos netwerk, ik hoefde zelfs de wifi versterkers niet meer te resetten.

Nogmaals dank, ik ben erg blij dat dit is opgelost, moest nu iedere keer de netwerkkabel uit de set top box halen om de XBOX te kunnen gebruiken en weer terug om TV te kijken.😄

Reputatie 7
Badge +28
Goede tip, Peter! Ik ben benieuwd of dit voor de anderen hier ook helpt 🙂
Ik had hetzelfde probleem sinds ik 2 Experia Wi-Fi versterkers had aangesloten. Mijn Xbox one zag het netwerk maar kon er niet mee verbinden. Voor mij was de oplossing om in te loggen op de router en daar UPnP (weer) aan te zetten. Daarna de Wi-Fi versterkers een reset gegeven door het knopje achterop in te drukken totdat er 3 rode lampjes komen. Even wachten totdat het lampje weer blauw is en daarna opnieuw verbinden.

Reageer