Vraag

Xbox icm Experia Wifi

  • 26 oktober 2018
  • 59 reacties
  • 1835 keer bekeken

Omdat het internet boven wat traag was hebben wij de exoeria WiFi aangevraagd en geïnstalleerd. Tot onze spijt.... Op de Xbox one die bovenstaat is totaal geen WiFi meer. Het lijkt wel of de Xbox de experia WiFi niet herkend. Weet iemand wat we kunnen doen? Voor de rest hebben we overal goede WiFi.

59 reacties

Ik had hetzelfde probleem sinds ik 2 Experia Wi-Fi versterkers had aangesloten. Mijn Xbox one zag het netwerk maar kon er niet mee verbinden. Voor mij was de oplossing om in te loggen op de router en daar UPnP (weer) aan te zetten. Daarna de Wi-Fi versterkers een reset gegeven door het knopje achterop in te drukken totdat er 3 rode lampjes komen. Even wachten totdat het lampje weer blauw is en daarna opnieuw verbinden.

Sinds gister de Experia Wifi aangesloten en na het oplossen van enkele kleine probleempjes werkt hij zeer goed. Toch ben ik waarschijnlijk genoodzaakt om hem weer los te koppelen. Mijn Xbox One maakt ook geen verbinding meer met de Wifi en ik krijg ook de standaardoplossingen te zien (router aan/uit etc).

Misschien is het toch handig om wat vaart achter het oplossen te zetten, aangezien jullie nu Experia's voor niets opsturen richting mensen met een Xbox.
Heel veel dank Peter! Mijn probleem is hiermee opgelost. Ik heb een iets andere router dan jij (een Arcadyan VGV7519) maar kon na enig zoeken UPnP terugvinden (zie hieronder hoe dit er op mijn router uitziet). Deze aangezet en kon daarna de XBOX zonder problemen verbinden met mijn draadloos netwerk, ik hoefde zelfs de wifi versterkers niet meer te resetten.

Nogmaals dank, ik ben erg blij dat dit is opgelost, moest nu iedere keer de netwerkkabel uit de set top box halen om de XBOX te kunnen gebruiken en weer terug om TV te kijken.😄

Reputatie 6
Badge +10
Volg.

Ik heb namelijk ook een device die niet kan verbinden met de Experia Wifi (een printer). Met de reguliere KPN versterker is het geen probleem maar eigenlijk heel erg vreemd dat ik die alleen voor de printer opnieuw in het netwerk moet plaatsen.
Reputatie 7
Badge +28
Navraag staat nog uit, Benjamin. Ik hoop er snel meer over te horen.

Wat betreft UPnP, dat is iets wat in de Experia Box aan of uitgezet kan worden. De Experia Wifi neemt alleen de wifi over. Overige instellingen blijven via de Experia gaan.
Bedankt @Erik_ !

Mocht er meer info zijn of testen nodig zijn dan hoor ik het graag. Ik ben er zelf ook wat verder ingedoken, en het lijkt sterk op een authenticatie issue. Het netwerk is zichtbaar, hij vraagt het wachtwoord maar geeft dan het volgende aan bij mijn apparatuur die geen verbinding kan maken:
  1. Wachtwoord onjuist
  2. Verbinding maken met het netwerk niet mogelijk
Wat ik graag eens zou proberen, maar helaas geen optie lijkt, is het netwerk openbaar maken zodat ik zonder wachtwoord verbinding kan maken. Helaas is dit niet in te stellen, maar misschien geeft het handvaten om de oorzaak te herleiden?
Goed om te horen dat er progressie is! Bedankt voor het delen.

Ik ben zelf geen fan van UPnP, maar dit moet toch aanknopingspunten geven waar het probleem zit voor KPN. Ik zal eens proberen of mijn apparaten (geen Xbox) met UPnP aan ook weer verbinding maken maar dit is voor mij geen definitieve oplossing. @KPN; kan het zijn dat er een port issue is richting de Experia Wifi’s als Acces Point?

Daarnaast heb ik een nieuw probleem; nu heb ik ze al twee keer moeten hetstarten omdat meerdere apparaten de verbinding verliezen en die ook niet meer terug kunnen krijgen. Na de herstart van de Experia WiFi verbinden ze direct en werkt het weer enige tijd. Ik ben erg tevreden over de Experia WiFi en hoop echt dat KPN deze bugs weet op te lossen.
Ik ervaar de zelfde problemen en zie dat het al een tijdje aan de gang is. Nog steeds geen oplossing op de Xbox aan te sluiten middels de Experia wifi boxen......Ik vraag me af waar de slogan op slaat ** KPN voor de Gamers **, Ik hoop dat er snel een oplossing is want anders ga ik nadenken om over te stappen naar een ander netwerk
Helaas bij mij werkt bovenstaande oplossing niet. Dus ik hou me aanbevolen voor een andere oplossing. Nu loopt er een witte kabel dwars door het huis.....
Ook ik kamp helaas met hetzelfde probleem met de zwarte experia wifi versterkers en de xbox one. Xbox maakt geen draadloze verbinding meer, dus versterkers weer er tussenuit gehaald. Nu werkt de Xbox wel weer draadloos maar is de verbinding slecht. Ik hoop op een snelle oplossing van kpn. Ps: ik heb nog een Experiabox V8 en kan/wil geen ethernetkabel naar boven trekken.
Reputatie 7
Badge +28
We zijn bezig met de uitrol van nieuwe firmware voor de Experia Box V10, meer daarover lees je in dit topic. Heb je toevallig een V10? Misschien dat het dan daar aan ligt. Wat je dan nog even zou kunnen is herstart en/of reset van je V10 en even kijken of dat helpt.

Voor de Experia Wifi is de update nog niet begonnen. We verwachten deze wel op relatief korte termijn. Zodra daar de datum voor bekend is, zullen we dat ook aangeven hier.
Reputatie 2
Badge
De xbox heeft een test network connection optie. Wat is de foutmelding die deze test geeft.
wij hebben hetzelfde probleem met de xbox. we hebben 3 zwarte experia wifi versterkers in huis. behalve de xbox werken bij mijn weten alle apparaten gewoon met de wifi. tv werkte niet met handmatig configureren, maar kon ik uiteindelijk toch verbinden door van de wps op de experia wifi versterker gebruik te maken. Onze xbox one heeft bij mijn weten geen wps dus dat is geen optie. Zou mooi zijn als dit probleem in de experia versterker kan worden opgelost. alle 3 uitzetten is voor mij geen optie, want dan heb ik een aantal andere problemen terug, voornamelijk slecht bereik, en de 3 versterkers hebben me ook te veel gekost om zo maar uit te zetten. Alvast dank, René
Dankjewel voor je reactie Soeradj. Deze test komt terug met de melding ' je netwerk is niet geconfigureerd'. Ik denk dat dat komt doordat deze geen verbinding kan maken met het wifi netwerk/de ssid.
Is hier al een oplossing voor @Erik_ ? Want sinds ik de wifi versterkers heb wilt mijn xbox ook niet meer verbinden.
Reputatie 7
Badge +28

Alleen voor de V10, die voor de Experia Wifi hebben we nog geen datum voor.

Badge
Het lijkt nu wel lang stil te blijven aan de kant van KPN? Hier het zelfde probleem 2 extenders in huis en geen verbinding meer met de xbox, playstation wel overigens.
Het zou toch wel fijn zijn als KPN met een oplossing zou komen. Zonder om de extenders niet meer te gebruiken.
Reputatie 7
Badge +28
Sorry daarvoor, Erik is op vakantie en ik leer net van het bestaan van dit topic :)

Erik heeft navraag gedaan en we verwachten dat dit probleem wordt opgelost in de volgende update. Ik heb er achteraan gemaild wanneer deze update gepland staat en laat het hier weten als ik reactie heb.
Reputatie 7
Badge +28

Er staan op korte termijn geen updates gepland voor de V9, verder in de toekomst kan ik ook niet kijken. Is er aan jouw kant iets veranderd tussen toen het nog wel werkte en niet meer?

Reputatie 7
Badge +9
Is er misschien wel bekend wat het probleem is? Is er misschien omheen te werken door een instelling iets anders te zetten? Want in dit topic is het de xbox, maar vanmorgen kwam er ook nog een topic voorbij met een epson printer die niet wilde connecten met de versterkers.

Zover ik kan bedenken is er niets veranderd. Ik weet wel dat ik de 2e bedraade versterker een tijdje later heb geinstalleerd dan de 1e. Dit omdat ik er achter kwam dat de wifi van de ExperiaBox hiermee gedisabled werd en ik dus op de beneden verdieping slechter internet had.

Mijn gevoel zegt nu dat het pas na de 2e versterker niet meer werkte. Zou dat een aanknopingspunt kunnen zijn? Ik kan een deze dagen even testen, wanneer ik 1 versterker er weer tussenuit haal.

Badge
Hier precies het zelfde probleem... 2 accespoints van KPN en geen verbinding meer met de Xbox one, bovenstaande oplossing werkt hier ook niet.

Ik hoor graag wat er wel mogelijk is.
Is er wellicht een update gepushed de afgelopen dagen, aangezien ik er sinds gister ook last van heb.
Ik heb 2 wifi versterkers (bedraad) sinds een aantal weken en deze werkten prima, ook met de xbox ( gebruik deze niet heel vaak dus 80% zeker) Echter sinds gister, kan de xbox geen connectie meer maken met wifi.
Reputatie 7
Badge +28

Zou je dan eens de hele installatie van de Experia Wifi opnieuw willen doen? Waarbij je dan eerst ook de wifi van de V9 weer aanzet om even te testen of de XBox dan wel werkt. Zo ja, installeer de beide Experia Wifi opnieuw en test of de XBox dan ook nog werkt.

Hoi @Erik_ ,

 

Is de update inmiddels al uit?

en dan bedoel ik voor de v10 en de experia wifi extenders?

dan wil ik namelijk weer is een poging wagen om te kijken of nu alles wel correct werkt.

 

groetjes Chris

Reageer