XBOX Live bij Experiabox V8

• 21 mei 2012
  • 39 reacties
  • 73369 keer bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 7
Tja, het blijft maar ellende en KPN die doet er niets aan. :@

Het is zo dat bij vele routers een DMZ Host alleen functioneert als deze bekabeld is aangesloten op de router. Ik heb het vermoeden dat dit ook (en niet alleen) bij de Experia Boxen het geval is. 

Overigens heb ik hier gewoon TV en internet via één powerline (lichtnet) adapter lopen en dat functioneert gewoon.

Een switchje aan het einde van de powerline en daar de TV en de PC/XBox op aansluiten.

Ik zat inderdaad al te denken aan het aan en uit zetten van de TV op het stroomnet wanneer ik de Xbox wil gebruiken een switch zal dit een stuk makkelijker maken. Kan je me een website sturen of een naam geven van welke switch je gebruikt?

Makkelijk dat alles draadloos bij KPN!;)

Reputatie 7
Ik gebruik zelf een switch van cisco, maar "any simple switch will do".

Een switch is eigenlijk niets meer dan een eenvoudig schakelkastje op het netwerk en die doen hun werk gewoon.

Als jouw powerline meer dan 100Mbps ondersteunt (en dat is tegenwoordig al snel het geval), koop dan een switch die gigabit poorten heeft aangezien anders de snelheid beperkt zal worden tot 100Mbps door die switch en dat zou jammer zijn.

Switches kosten ook niet zo veel.

Deze netgear bijvoorbeeld.

handig , zo'n link die niet werkt :)

helemaal mee eens

dit heeft bij mij geholpen.. bedankt!!

ik hoop dat het blijvend is :)

Hallo allemaal

wij hebben 4 xboxen die online willen en kunnen !

na een hoop ellende en alles geprobeerd te hebben ,krijg ik er telkens maar 1 of 2 online !

wieheeft er  meer suggesties ?

ik heb boze kids omdat het op het oude analoge lijntje wel tegelijk ging !

Groetjes

Reputatie 7
Hoi Boellie, welkom op het forum.

Als je een Experia Box V8 hebt, dan zijn er twee alternatieven:

1) Heel hard van KPN eisen dat je een V9 toegestuurd krijgt.

2) Alternatief 2 uit het topic "Configureer uw Xbox, Playstation, Wii U of 3DS" realiseren.

(Zal je wel zelf een geschikte router moeten kopen.)

Heb je geen Experia Box V8, dan had je jouw bericht hier waarschijnlijk niet geschreven, want dan zou het gewoon moeten werken.

Om de poort van de V8 Experia box open te zetten voor de xbox
ga je naar 19.168.2.254
ga naar LAN voer hier de IP adres van je xbox in
en zit een vinkje in het vakje
Vul in de tabel ''static DHCP '' het MAC-Adres van uw console in
en ken deze het vaste Ip-adres toe
Druk op Apply en ga verder met

Ga naar DATA en ga naar NAT >port mapping
vul daar alsvolg in:

192.168.2.100 TCP Lan port 80 public port 81 Vink Enable aan nu Configure
192.168.2.100 TCP Lan port 443 public port 444 Vink Enable aan nu Configure
192.168.2.100 TCP Lan port 5223 public port 5224 Vink Enable aan nu Configure
192.168.2.100 TCP Lan port 10070 public port 10080 Vink Enable aan nu Configure
192.168.2.100 UDP Lan port 3478 public port 3480 Vink Enable aan nu Configure
192.168.2.100 UDP Lan port 3658 public port 3659 Vink Enable aan nu Configure

Dan gaan we nu naar de volgende stap

Ga naar DATA en dan naar NAT >Special Applications
vul daar in:

1. Trigger port 80 TCP plublic port 81 TCP vink Enableb aan
2. Trigger port 443 TCP plublic port 444 TCP vink Enableb aan
3. Trigger port 5223 TCP plublic port 5224 TCP vink Enableb aan
4. Trigger port 10070 TCP plublic port 10080 TCP vink Enableb aan
5. Trigger port 3478 UDP plublic port 3480 UDP vink Enableb aan
6. Trigger port 3658 UDP plublic port 3659 UDP vink Enableb aan

Ga nu naar Extras klik dan op UpnP en vink daar Enable UPnP IGD Device aan en druk op Apply
Vul bij Client PC IP Address het vaste Ip-Adres in van uw Xbox
Als voorbeeld hebben we 192.168.2.100 gebruikt.
wanneer u zelf een ander IP-adres hebt gekozen vult u deze in
en druk op Apply

En dan moet hij het doen want bij mij doet hij het ook en ik gebruik ook de V8 Experia box

Groetjes Davy Schattevoet

ik heb ook het zelfde probleem ik heb een hele poos goed kunnen gaman na dat ik de poorten open heb gezet en de dns instellingen heb veranderd maar  van de een op de andere dag wilde het niet meer. ik ben bang dat er door dat de xperia box mensen weg gaan bij kpn ik  snap niet waarom kpn dat niet erg vind op intereseerd.

Reputatie 7
Hoi 222, welkom op het forum.

Welke type Experia Box heb jij?

Heb jij jouw Xbox al een keer aangesloten en geconfigureerd zoals beschreven bij alternatief 1 in het topic "Configureer uw Xbox, Playstation, Wii U of 3DS"?

Hallo ik kan niet inloggen als  ik admin intyp lukt het niet en als ik niks invul en op login klik kan ik ook niet inloggen heeft iemand tips?

Reputatie 7
Hoi lucasb123, welkom op het forum.

Als die router ooit door KPN geïnstalleerd is, dan zou het wel eens kpn (kleine letters) kunnen zijn.

kan het niet vinden 

ik kan niet vinden op mijn xbox 360 ik vind wel mijn wifi verbinding van KPN maar ik kan dit nergens vinden 

MAC Address van de XBox 360

Omdat de Xbox bij het uitschakelen eventuele UPnP instellingen niet altijd correct verwijderd en de Xbox weer 
gebruik moet maken van deze UPnP instellingen moet u er voor zorgen dat de Xbox altijd hetzelfde IP-adres 
krijgt.

Omdat UPnP gebaseerd is op het automatisch ophalen van een IP-adres mag dit niet in de Xbox vast worden 
ingesteld maar moet dit in de KPN Experia Box. Hiervoor moet wel eerst het MAC-address van de Xbox worden 
achterhaald. Volg de onderstaande stappen om het MAC-address van de Xbox te achterhalen

1. Selecteer [My Xbox] en ga helemaal naar rechts naar System Settings en klik op A-toets van de 
controller 
2. Vervolgens omlaag naar Network Settings en klik op A-toets van de controller 
3. Selecteer [Wired Network] 
4. Selecteer [Configure Network] 
5. Selecteer [Additional Settings] 
6. Selecteer [Advanced Settings] 
7. In dit scherm staat onder MAC Address de gevraagde waarde. Het MAC Addess bestaat uit 12 
karakters. Schrijf het MAC Address op

Opmerking: Normaal gesproken wordt het MAC Address in 6 groepjes van 2 karakters genoteerd 
gescheiden door een dubbele punt of een streepje.

Reageer