Beantwoord

Xbox live via Experia V9

  • 1 januari 2015
  • 43 reacties
  • 1803 keer bekeken

Hallo,

Sinds 2 dagen over op Alles in 1 van KPN. 

Ik lees op het forum meerdere issues rondom het werkend krijgen van XBOX LIVE via de Experia V9. Er zou in December 2014 een update komen om dit alsnog werkend te krijgen. Is deze update thans uitgerold? Of is er een work-around, mijn kids hebben allebei net hun XBOX LIVE abo verlengd en kunnen  hier nu geen gebruik van maken.

Dank!

icon

Beste antwoord door wjb 1 januari 2015, 22:03

De firmware update voor de V9, waar door velen met smart naar wordt uigekeken, is helaas vertraagd.

KPN heeft aangegeven dat de update ergens in Q1 2015 plaats zal vinden. :(

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
De firmware update voor de V9, waar door velen met smart naar wordt uigekeken, is helaas vertraagd.

KPN heeft aangegeven dat de update ergens in Q1 2015 plaats zal vinden. :(

het is inmiddels al half januarie en nog steeds kan ik niet online gamen... wanneer komt er verandering?

Reputatie 7
Ergens in Q1 2015 dus en dat zou dan dus voor 1 april moeten zijn.

Ik hoop niet dat het een 1 april grap zal gaan worden.

Fijn!

Hopen dat het niet nog verder vertraagd word. Want Xbox One zonder fatsoenlijk Xbox Live verveelt ook snel. Wel jammer, ik ben echt hardstikke tevreden over KPN alleen dit is al de 2de keer dat het mij overkomt en bij de evt. verdere vertraging zijn ze waarschijnlijk een klant kwijt. :@

@WJB al enig idee of alles nog op koers ligt?

Reputatie 7
Helaas, ik heb geen idee. :(

Ook ik ben net als jij "maar" een lid van dit forum en kan niet in de keuken van KPN kijken.

ahhh ok, geen probleem blijven we maar weer braaf wachten. 

Wees maar blij dat je niet in die keuken kan kijken, want zoals Rob Geus zou zeggen ''daar word ik niet vrolijk van''!

Reputatie 5
Badge +7
De firmware update ligt klaar, echter is helaas nog niet besloten wanneer de uitrol hiervan zal starten.

Reputatie 7
Die status hebben we volgens mij eind vorig jaar ook al twee keer gehad, waarna telkens besloten is om de uitrol niet te starten. Ik hoop niet dat dat dit keer weer gaat gebeuren.

Reputatie 7
ErikFocus schreef:
De firmware update ligt klaar, echter is helaas nog niet besloten wanneer de uitrol hiervan zal starten.

Bevestig je hiermee ook dat de firmware ook de oplossing biedt voor het Xbox Live issue.

Zo ja, dan zou ik maar heel veel vaart maken met het laten nemen van die beslissing.

Beseffen jullie wel wat jullie die duizenden Xbox live gebruikers aandoen door die uitrol niet zo snel mogelijk te starten.

Ik heb er zelf geen last van, ik heb geen Xbox, maar toch: Schandalig. :@

Reputatie 7
@wjb: Het zou zo maar kunnen dat jij helemaal niet blij wordt van die update, want die zou voor telefonie wel eens dezelfde beperkingen kunnen opleveren als de V8. Ben heel benieuwd hoe de toekomstige V10 op dat gebied gaat werken.

Reputatie 5
Badge +7
Als je hiermee de SIP-server bedoeld, of beter gezegd het ontbreken hiervan.

Dan moet ik je (helaas) inderdaad teleurstellen.

Zowel de v8, als de v9 als de v10 zullen niet meer voorzien worden van de SIP-server.

Ik ben hier ook niet blij mee maar dit is helaas een keuze geweest.

Reputatie 7
@Henk2304 en@ErikFocus,

Mocht dat zo zijn, dan stuur ik de rekening van de versnelde (directe) afschrijving van mijn IP telefoons naar KPN en kunnen ze zich, indien ze me niet volledig schadeloos stellen of de functionaliteit per ommegaande weer activeren, opmaken voor een rechtszaak.

Reputatie 7
@ wjb: gelet op het antwoord van Erik: nog interesse in de V10?

Reputatie 7
Zekers, ik zal alleen dan mijn schadeloosstelling voor de rechter brengen en mijn telefonie bij een andere provider onderbrengen.

Reputatie 5
Badge +7
Ik denk zelf dat je weinig kans maakt met een rechtzaak omdat een SIP-server niet onder de wetgeving valt.

KPN is alleen maar verplicht om telefonie te leveren, hoe ze dat doen is niet vastgelegd in wetgeving.

Sterker nog, een 3G-dongle volstaat dan al.

Reputatie 7
@ErikFocus,

Ik geloof niet dat je het helemaal begrijpt.

Ik zal KPN ook niet aanklagen voor het niet bieden van de SIP-server, maar voor de schade die ik zal ondervinden door het niet meer bieden ofwel verwijderen van de SIP-server.

Het zal dus gaan om het schadeloos stellen van de investeringen die ik gedaan heb op basis van de eerder wel geleverde diensten. 

Ik snap ook niet waar jij die 3G-dongle vandaan haalt, ik zie de correlatie niet met de SIP-server functionaliteit. Ooit gehoord van IP telefoons die via een netwerkkabel op de router aangesloten worden? Als ik via 3G wil bellen, dan pak ik mijn t-mobile telefoon wel.

Om nog maar te zwijgen over de slechthorende medemens die zijn mobiele telefoon gebruikt met trilfunctie, niet alleen om te "horen" dat hij/zij mobiel gebeld wordt, maar ook om te "horen" dat hij/zij op het landnummer gebeld wordt. Zo'n mobiel is dus op de SIP-server van de Experia Box aangesloten!

Zoek hier op het forum en ja, dan vindt je een voorbeeld van iemand die hierover z'n beklag doet toen de SIP-server op de V8 geblokkeerd werd.

Reputatie 5
Badge +7
De SIP-server is geen onderdeel van de dienst.

Onderdeel van de dienst is/kan zijn: Internet, Telfonie en televisie. Al deze diensten werken nog steeds met de nieuwe firmware.

Ook in de handleidingen wordt niet gerept over IP telefonie.

De 3G dongle is een alternatief voor conventioneel telefonie wat KPN kan bieden om aan de wetgeving te voldoen.

Reputatie 7
We kunnen hier heel lang over discussieren, maar laat de rechter dan maar een uitspraak doen.

Als ik kan bewijzen (en dat kan ik) dat een dienst geleverd werd en dat deze éénzijdig door KPN beëindigd is, dan weet ik wel wat de uitspraak van de rechter zal zijn, of dit nu wel of niet in een handleiding vermeld staat of niet. Hij zal oordelen dat de consument er vanuit mag gaan dat de geleverde dienst onderdeel is van de overeenkomst tussen hem/haar en KPN. (Levering telefonie)

Daarmee zal hij dus ook oordelen dat KPN hem/haar zal moeten compenseren in de geleden schade bij het éénzijdig beëindigen van de dienst.

In dit geval wordt op dit moment een dienst geleverd waarmee ik IP telefoons en mobiele telefoons op de SIP-server van de Experia Box (V9) kan aansluiten en deze kan gebruiken alsof ik een "normale" huistelefoon gebruik.

Deze dienst is door KPN op de V8 al éénzijdig geblokkeerd.

Nu dreigt deze dienst dus éénzijdig door KPN ook op de V9 en V10 geblokkeerd te worden en dan raak je dus ook deze consument die dit dus echt zal aanvechten.

Back on topic:

Gaat deze firmware update het probleem met Xbox live verhelpen?

Reputatie 5
Badge +8
@KPN: Hoe gaan jullie voor het onderstaande ondersteunen dan??

http://www.kpnpostordercatalogus.nl/telefoontoestellen/universele-ip-telefoon

Jullie leveren namelijk voIP-toestellen, maar de back-end gaan jullie onderuit halen...????

Ps.: Ik kan de link niet plaatsen wat dit met 3G/4G te maken heeft.
Reputatie 5
Badge +7
De toestellen onder de link zijn toestellen voor de zakelijke markt. En niet voor de consumenten markt!

Echter is het connectiemodel anders voor de zakelijke markt, maar ook in de zakelijke versie van de VGV7519 zit geen SIP-server.

De dongle kan bijv. gebruikt worden als backup door deze aan te sluiten op het modem maar kan ook door KPN aangeboden worden indien de klant op een locatie woont waar xDSL nagenoeg geen snelheid heeft.

@ErikFocus (KPN),

Is al duidelijk of in de nieuwe firmware van de Experiabox v9 airplay wordt ondersteund?

Zo niet dan moet ik een keuze gaan maken...

Ik hoor het graag.

Reputatie 7
@ErikFocus,

Wat zou het fijn zijn als KPN ook eens vanuit "de consument" zou denken, in plaats van te denken alles beter te weten. Zo komt het namelijk wel over.

Ik als consument wil dus gewoon met mijn HTC One (Android), op een mooie zomeravond genietend van een glaasje wijn in mijn tuin, mijn huistelefoon kunnen opnemen.

Dat kon ik afgelopen zomer en dat kan ik nu ook (beetje fris) omdat ik die SIP-cliënt (HTC One) gewoon op de SIP-server (V9) kan aanmelden.

Ik als consument wil niet geconfronteerd worden met onvoorziene kosten omdat ik mijn IP telefoon moet vervangen veroorzaakt doordat KPN het niet meer toestaat dat deze IP telefoon zich aanmeldt op de SIP-server van de V9.

Ik als consument wil eindelijk gewoon kunnen gamen met mijn Xbox (heb ik niet maar "de consument" wel) via Xbox live en we weten allemaal dat de NATTING methodiek van de V9 dat niet toelaat.

Ik als consument wil eindelijk met mijn Apple apparatuur (heb ik niet maar "de consument" wel) volwaardig gebruik kunnen maken van Airplay en Airprint. En we weten allemaal dat Bonjour (de basis voor Airplay en Airprint) de brug tussen LAN en WLAN niet kan slechten.

En ondertussen bij KPN:

De firmware update ligt klaar, maar we moeten nog beslissen wanneer we die gaan uitrollen. Ik wordt zo verdrietig van dergelijke uitspraken.

Voor mij hoef je het niet te doen, ik ga er alleen maar op achteruit (SIP server foetsie) maar "de consument" wordt ondertussen behoorlijk boos. :@

Reputatie 1
Badge
Ok. Daar baal ik dus ook van, dat de sip-server verdwijnt. Ik gebruik deze nu in combinatie met een fritzbox, zodat ieder device apart bereikbaar is zowel in als uitgaand verkeer. Nu werkt het nog. Maar zodra door update de functionaliteit is uitgeschakeld, dan maar mijn pakket bij KPN downgraden en telefonie onderbrengen bij een andere Voip-provider. Vanaf nu maar alsvast gaan oriënteren.

Nog 12 dagen!

Hoop dat het KPN deze keer gaat lukken de update op tijd vrij te geven (Q1 2015).

We wachten af....

Reageer