Beantwoord

Xbox live via Experia V9

• 1 januari 2015
  • 43 reacties
  • 1804 keer bekeken

Toon eerste bericht

43 reacties

Reputatie 5
Badge +7
De SIP-server is geen onderdeel van de dienst.

Onderdeel van de dienst is/kan zijn: Internet, Telfonie en televisie. Al deze diensten werken nog steeds met de nieuwe firmware.

Ook in de handleidingen wordt niet gerept over IP telefonie.

De 3G dongle is een alternatief voor conventioneel telefonie wat KPN kan bieden om aan de wetgeving te voldoen.

Reputatie 7
@ErikFocus,

Ik geloof niet dat je het helemaal begrijpt.

Ik zal KPN ook niet aanklagen voor het niet bieden van de SIP-server, maar voor de schade die ik zal ondervinden door het niet meer bieden ofwel verwijderen van de SIP-server.

Het zal dus gaan om het schadeloos stellen van de investeringen die ik gedaan heb op basis van de eerder wel geleverde diensten. 

Ik snap ook niet waar jij die 3G-dongle vandaan haalt, ik zie de correlatie niet met de SIP-server functionaliteit. Ooit gehoord van IP telefoons die via een netwerkkabel op de router aangesloten worden? Als ik via 3G wil bellen, dan pak ik mijn t-mobile telefoon wel.

Om nog maar te zwijgen over de slechthorende medemens die zijn mobiele telefoon gebruikt met trilfunctie, niet alleen om te "horen" dat hij/zij mobiel gebeld wordt, maar ook om te "horen" dat hij/zij op het landnummer gebeld wordt. Zo'n mobiel is dus op de SIP-server van de Experia Box aangesloten!

Zoek hier op het forum en ja, dan vindt je een voorbeeld van iemand die hierover z'n beklag doet toen de SIP-server op de V8 geblokkeerd werd.

Reputatie 5
Badge +7
Ik denk zelf dat je weinig kans maakt met een rechtzaak omdat een SIP-server niet onder de wetgeving valt.

KPN is alleen maar verplicht om telefonie te leveren, hoe ze dat doen is niet vastgelegd in wetgeving.

Sterker nog, een 3G-dongle volstaat dan al.

Reputatie 7
Zekers, ik zal alleen dan mijn schadeloosstelling voor de rechter brengen en mijn telefonie bij een andere provider onderbrengen.

Reputatie 7
@ wjb: gelet op het antwoord van Erik: nog interesse in de V10?

Reputatie 7
@Henk2304 en@ErikFocus,

Mocht dat zo zijn, dan stuur ik de rekening van de versnelde (directe) afschrijving van mijn IP telefoons naar KPN en kunnen ze zich, indien ze me niet volledig schadeloos stellen of de functionaliteit per ommegaande weer activeren, opmaken voor een rechtszaak.

Reputatie 5
Badge +7
Als je hiermee de SIP-server bedoeld, of beter gezegd het ontbreken hiervan.

Dan moet ik je (helaas) inderdaad teleurstellen.

Zowel de v8, als de v9 als de v10 zullen niet meer voorzien worden van de SIP-server.

Ik ben hier ook niet blij mee maar dit is helaas een keuze geweest.

Reputatie 7
@wjb: Het zou zo maar kunnen dat jij helemaal niet blij wordt van die update, want die zou voor telefonie wel eens dezelfde beperkingen kunnen opleveren als de V8. Ben heel benieuwd hoe de toekomstige V10 op dat gebied gaat werken.

Reputatie 7
ErikFocus schreef:
De firmware update ligt klaar, echter is helaas nog niet besloten wanneer de uitrol hiervan zal starten.

Bevestig je hiermee ook dat de firmware ook de oplossing biedt voor het Xbox Live issue.

Zo ja, dan zou ik maar heel veel vaart maken met het laten nemen van die beslissing.

Beseffen jullie wel wat jullie die duizenden Xbox live gebruikers aandoen door die uitrol niet zo snel mogelijk te starten.

Ik heb er zelf geen last van, ik heb geen Xbox, maar toch: Schandalig. :@

Reputatie 7
Die status hebben we volgens mij eind vorig jaar ook al twee keer gehad, waarna telkens besloten is om de uitrol niet te starten. Ik hoop niet dat dat dit keer weer gaat gebeuren.

Reputatie 5
Badge +7
De firmware update ligt klaar, echter is helaas nog niet besloten wanneer de uitrol hiervan zal starten.

ahhh ok, geen probleem blijven we maar weer braaf wachten. 

Wees maar blij dat je niet in die keuken kan kijken, want zoals Rob Geus zou zeggen ''daar word ik niet vrolijk van''!

Reputatie 7
Helaas, ik heb geen idee. :(

Ook ik ben net als jij "maar" een lid van dit forum en kan niet in de keuken van KPN kijken.

@WJB al enig idee of alles nog op koers ligt?

Fijn!

Hopen dat het niet nog verder vertraagd word. Want Xbox One zonder fatsoenlijk Xbox Live verveelt ook snel. Wel jammer, ik ben echt hardstikke tevreden over KPN alleen dit is al de 2de keer dat het mij overkomt en bij de evt. verdere vertraging zijn ze waarschijnlijk een klant kwijt. :@

Reputatie 7
Ergens in Q1 2015 dus en dat zou dan dus voor 1 april moeten zijn.

Ik hoop niet dat het een 1 april grap zal gaan worden.

het is inmiddels al half januarie en nog steeds kan ik niet online gamen... wanneer komt er verandering?

Reputatie 7
De firmware update voor de V9, waar door velen met smart naar wordt uigekeken, is helaas vertraagd.

KPN heeft aangegeven dat de update ergens in Q1 2015 plaats zal vinden. :(

Reageer