Beantwoord

Xbox live via Experia V9

• 1 januari 2015
  • 43 reacties
  • 1803 keer bekeken

Hallo,

Sinds 2 dagen over op Alles in 1 van KPN. 

Ik lees op het forum meerdere issues rondom het werkend krijgen van XBOX LIVE via de Experia V9. Er zou in December 2014 een update komen om dit alsnog werkend te krijgen. Is deze update thans uitgerold? Of is er een work-around, mijn kids hebben allebei net hun XBOX LIVE abo verlengd en kunnen  hier nu geen gebruik van maken.

Dank!

icon

Beste antwoord door wjb 1 januari 2015, 22:03

De firmware update voor de V9, waar door velen met smart naar wordt uigekeken, is helaas vertraagd.

KPN heeft aangegeven dat de update ergens in Q1 2015 plaats zal vinden. :(

Bekijk origineel

43 reacties

naar factory defaults gezet vanuit de interface, na het starten de nieuwe firmware binnen gekregen, na de automatische herstart daarna, ssid en alles opnieuw ingesteld, en zowaar de xbox doet weer wat die moet doen, alles werkt weer naar behoren met V1.01.00T09.7

Badge
Reset gedaan, nieuwe firmware ontvangen.
Yes online gamen is weer mogelijk.
Weer helemaal happy.
Goed gedaan modem Guys............
Een reset van je modem kan helpen de update (eerder) binnen te halen. Scheelt weer wat spanning
Reputatie 5
Badge +7
Als het goed is (ik kan het zelf niet checken omdat ik geen Xbox heb) is het XBox issue ook opgelost in de T09.7

Dit is bevestigd door een aantal collega's en klanten waar deze firmware als test is geplaatst.

Badge

Neen ik heb de nieuwe Firmware nog niet.
Wacht met spanning af............

Reputatie 7
Gelijk heb je! Heb je de nieuwe firmware al? Wellicht dat daar ook verbeteringen in zitten voor Xbox Live?
Badge

Ik lees nu vele post over SIP in dit TOPIC.
Dit vind ik helemaal niet zo spannend omdat daar andere opties voor aanwezig zijn als workaround.
Wat ik veel belangrijker vind en waar dit topic ook over gaat is XBOX LIVE via de V9.
Dit werkt NIET en er is ook geen workaround.

Ik ben heel erg tevreden met de KPN lijn en alles eromheen.
Maar dat ik geen gebruik kan maken van XBOX Live vind ik wel een GROOT issue.
Heb een XBOX LIVE jaar abbonement waar ik nu geen gebruik van kan maken, zoals ik op vele forums lees zijn er meerdere die met dit issue zitten.

Wat ik wil horen van KPN Modem ontwikkeling is dat ze dit probleem serieus nemen en hier een oplossing voor aan het zoeken zijn / of hebben gevonden in de nieuw uit te komen firmware?

Mvg,
Ron

Reputatie 5
Badge +8
johnny_c schreef:

"en in oogpunt van KPN, maakt het voor de zakelijke ondernemingen en ZZP'ers aantrekkelijk!"

------------------

WJB schreef:

De "zakelijke" wereld is door de enorme toename van het aantal ZZPers sterk aan het versmelten met de "consumenten" wereld.

-------------------
@WJB: dankjewel dat jij volgens mij wel de link maakte dat ik doelde met ZZP'ers als "consumenten"
@KPN: Ik zou zeggen, doe hier je voordeel mee met de onderstaande mogelijkheidvan WJB, hij lijkt mijn een veel betere alternatief dan het simpelweg verwijderen van een bestaande functionaliteit:

WJB schreef:

Simpele functionaliteit, als het kunnen wijzigen van het wachtwoord (kpn) in een ander (sterk) wachtwoord, zou dan al voldoende kunnen zijn.

Reputatie 7
ErikFocus schreef:@johnny_c

Laat ik het zo zeggen, als het woordje "security" valt dan raakt iedereen in paniek.

En gaat dan dingen doen die impact hebben, je kunt je dan afvragen of er goed over nagedacht is.

Als je hiermee refereert aan de, notabene door mijzelf aangekaarte, gebrekkige (ronduit slechte) beveiliging van de SIP toegang (bij elke KPN klant hetzelfde bijvoorbeeld *103 met wachtwoord kpn), doe dan wat aan die beveiliging i.p.v. het simpel verwijderen van de functionaliteit.

Simpele functionaliteit, als het kunnen wijzigen van het wachtwoord (kpn) in een ander (sterk) wachtwoord, zou dan al voldoende kunnen zijn.

Reputatie 7
We leven in 2015, in de afgelopen jaren hebben we een enorme verschuiving gezien van de "zakelijke" wereld. De "zakelijke" wereld is door de enorme toename van het aantal ZZPers sterk aan het versmelten met de "consumenten" wereld.

Het getuigt dan ook niet in enig visionair denken om, als telecomprovider, hiermee geen rekening te houden.

Ik behoor niet tot die ZZPers, maar heb wel een eigen bedrijf.

Om je een idee te geven van het verschil tussen de "zakelijke" wereld en de "consumenten" wereld:

In de "consumenten" wereld betaal ik € 76,50 per maand voor 500Mbps glasvezel inclusief telefonie en televisie.

In de "zakelijke" wereld betaal ik (schrik niet) € 323,68 per maand voor 10Mbps Internet only omdat mijn kantoor op een bedrijventerrein staat waar geen "stedelijk glas" aanwezig is, maar alleen "zakelijk glas".

Reputatie 5
Badge +7
@johnny_c

Laat ik het zo zeggen, als het woordje "security" valt dan raakt iedereen in paniek.

En gaat dan dingen doen die impact hebben, je kunt je dan afvragen of er goed over nagedacht is.

Hmm ik moet zeggen, als dat waar is, is het wel erg schandalig! :(
@KPN:

Sinds November problemen met Xbox Live op mijn Xbox 360, updates downloaden/installeren gaat niet, hierdoor geen enkele game meer speelbaar. (Vereisen allemaal eerst update zelfs met internetkabel los.) Ook natuurlijk dan geen mogelijkheid tot online gaming.

Betaal inmiddels al 4-5 maanden (!!) voor niks aan mijn Xbox Live Gold account, alleen omdat ik bij KPN internet afneem?? (Sinds 4-5 maanden alles-in-een pakket, daarvoor alleen mobiele telefonie.)

Inmiddels bijna heel internet gehad opzoek naar een werkende oplossing:

- Oplossing op het KPN forum geprobeerd, geen resultaat. 

- Xbox 360 alleen geconfigureerd met vast IP en als DMZ Host, geen resultaat.

- Andere router er tussen gehangen, geen resultaat.

- Contact gehad met de klantenservice, waarbij bovenstaande oplossingen beschreven. Wordt vervolgens weer verwezen naar dezelfde oplossingen of een dure monteur die (zoals overal te lezen is) het probleem niet kan oplossen.. 

Vervolgens lees ik meerdere malen dat de voorgaande Experiabox (V8) oplossing zou bieden, alleen deze schijnt slechtere WiFi te hebben, WiFi is op dit moment al niet optimaal dus of dit handige oplossing is... 

Nu had ik verwacht dat de update in Q1 2015 zou komen, kan Januari tot en met April zijn.. Nou dat is dan nog te overzien. Vervolgens wordt deze uitgesteld naar Q2 en is het maar de vraag of dat zeker is en wanneer in de Q2.. 

Ben altijd erg tevreden geweest met de diensten, maar dit is toch erg jammer. Zou graag een oplosing willen voor het probleem, de lol is er nu wel van af.. Als de V8 de enige oplossing is, dan is dat voor nu tijdelijk maar zo. Beter deze gebruiken, dan voor niks betalen aan mijn Xbox abonnement. Als de update voor de V9 dan uitgerold is, switchen we wel weer om...

Tot slot de details over mijn verbinding:

- 80 Mb/s upgrade (kabel verbinding, 2 lijnen samengevoegd)

Hopende op een snelle oplossing,

Groet,

Juriën

Reputatie 5
Badge +8
@ErikFocus:

Begrijp me niet verkeerd, ik val jouw niet aan, en ik begrijp best dat je er niet blij mee ben. Ben eigenlijk meer benieuwd wat de reden/trigger is geweest bij KPN om het eruit te halen. Het in gebruikname van de SIP onder consumenten (V8) was al maanden terug al overzien namelijk.

Reputatie 5
Badge +7
@johnny_c

Voor de zakelijke markt is er niets veranderd. De IP-phones kunnen hier gewoon gebruikt blijven worden.

Alleen is er voor de zakelijke markt geen sprake van een SIP-server aangezien de IP-phone een IP-adres vanuit het netwerk ontvangen, hieraan kunnen verschillende diensten gekoppeld worden.

Voor de consumentenmarkt is er voor gekozen de SIP-server weg te halen.

Ik ga hierover verder niet in discussie.

Ben ik er zelf blij me? Nee

Zullen er klachten komen door deze actie? Ja

Reputatie 5
Badge +8
EricFocus schreef:

M.b.t. de SIP-server, de SIP-server is vorig jaar uit de v8 gehaald.

Tot nu toe heeft dit niet tot grote problemen gezorgt. M.a.w. de impact lijkt klein te zijn.

----------------------

Waarom halen jullie het dan weg? Desondanks dat jullie het weggehaald hebben, heeft het toch voor enige problemen gezorgd (groot of klein, dat doet er niet toe), en omdat toch een klein groepje er gebruikt van maakt, is te verklaren dat de impact klein lijk te zijn? Het lijkt mij in dit geval genoeg redenen om het JUIST erop te laten.

Desalniettemin blijft het voor mij een raadsel wat de exacte achterliggende gedachte is geweest om een goed werkend functionaliteit eruit te halen, wat klaarblijkelijk goed gebruik van gemaakt word (grote of kleine groep, dat doet er niet toe).

Nou lijkt het net dat KPN express de problemen/klachten naar zich toe halen, want bij voorbaat hadden jullie (KPN) al kunnen bedenken voordat het bekend gemaakt werd, dat er veel gezeur over gaat komen. Dit is juist 1 van de punten waar KPN punten kan scoren op de zakelijke ondernemingen in Nederland!

En laten we eerlijk wezen KPN, er zijn zat aanbieders in Nederland, wat dezelfde diensten aanleveren voor heel wat minder geld, begrijp me niet verkeerd, ik ben niet van plan om te gaan switchen naar een andere aanbieder. Maar een gemiddelde mens gaat vergelijken, en komt uit dat KPN vele malen duurder is, de taak van KPN is juist omdit soort mensen aan te trekken, en in oogpunt van KPN, maakt het voor de zakelijke ondernemingen en ZZP'ers aantrekkelijk!

Reputatie 7
Ik hoop echt dat KPN tot andere gedachten te brengen is t.a.v. de SIP server en ik vind het ook een zeer vreemde gang van zaken.

Een functionaliteit die prima werkt en handig is wordt zomaar verwijderd.

De schade die ik leid door het verwijderen van de SIP server is éénmalig iets meer dan 250 Euro (afschrijving IP telefoon) en daarnaast leid ik schade doordat de belkosten voor mij en mijn gezin jaarlijks hoger zullen uitvallen omdat wij niet meer via onze huistelefoon kunnen bellen als we ergens anders ter wereld zijn.
@ErikFocus,

Don't blame the messenger, dus dat zal ik ook niet doen. ;)

Ik vraag je wel om je hard te maken om de SIP-server functionaliteit zo snel mogelijk terug te brengen.

In de tussentijd laat ik mij adviseren hoe de door mij geleden schade (zodra de SIP-server weg is) te verhalen op KPN.

Reputatie 5
Badge +7
M.b.t. de SIP-server, de SIP-server is vorig jaar uit de v8 gehaald.

Tot nu toe heeft dit niet tot grote problemen gezorgt. M.a.w. de impact lijkt klein te zijn.

Let wel, ik ben ook niet blij dat de SIP-server weg is maar dit is niet mijn beleid. Ik voer alleen maar uit.

De vertraging van de uitrol van de nieuwe firmware voor de v9 is mede veroorzaakt door de introductie van routed iTV wat weer noodzakelijk is voor nieuwe diensten voor iTV.

Reputatie 7
O, je hebt nog niet gelezen dat de nieuwe firmware vanaf mei uitgerold gaat worden. Zie hier.

Nog 12 dagen!

Hoop dat het KPN deze keer gaat lukken de update op tijd vrij te geven (Q1 2015).

We wachten af....

Reputatie 1
Badge
Ok. Daar baal ik dus ook van, dat de sip-server verdwijnt. Ik gebruik deze nu in combinatie met een fritzbox, zodat ieder device apart bereikbaar is zowel in als uitgaand verkeer. Nu werkt het nog. Maar zodra door update de functionaliteit is uitgeschakeld, dan maar mijn pakket bij KPN downgraden en telefonie onderbrengen bij een andere Voip-provider. Vanaf nu maar alsvast gaan oriënteren.

Reputatie 7
@ErikFocus,

Wat zou het fijn zijn als KPN ook eens vanuit "de consument" zou denken, in plaats van te denken alles beter te weten. Zo komt het namelijk wel over.

Ik als consument wil dus gewoon met mijn HTC One (Android), op een mooie zomeravond genietend van een glaasje wijn in mijn tuin, mijn huistelefoon kunnen opnemen.

Dat kon ik afgelopen zomer en dat kan ik nu ook (beetje fris) omdat ik die SIP-cliënt (HTC One) gewoon op de SIP-server (V9) kan aanmelden.

Ik als consument wil niet geconfronteerd worden met onvoorziene kosten omdat ik mijn IP telefoon moet vervangen veroorzaakt doordat KPN het niet meer toestaat dat deze IP telefoon zich aanmeldt op de SIP-server van de V9.

Ik als consument wil eindelijk gewoon kunnen gamen met mijn Xbox (heb ik niet maar "de consument" wel) via Xbox live en we weten allemaal dat de NATTING methodiek van de V9 dat niet toelaat.

Ik als consument wil eindelijk met mijn Apple apparatuur (heb ik niet maar "de consument" wel) volwaardig gebruik kunnen maken van Airplay en Airprint. En we weten allemaal dat Bonjour (de basis voor Airplay en Airprint) de brug tussen LAN en WLAN niet kan slechten.

En ondertussen bij KPN:

De firmware update ligt klaar, maar we moeten nog beslissen wanneer we die gaan uitrollen. Ik wordt zo verdrietig van dergelijke uitspraken.

Voor mij hoef je het niet te doen, ik ga er alleen maar op achteruit (SIP server foetsie) maar "de consument" wordt ondertussen behoorlijk boos. :@

@ErikFocus (KPN),

Is al duidelijk of in de nieuwe firmware van de Experiabox v9 airplay wordt ondersteund?

Zo niet dan moet ik een keuze gaan maken...

Ik hoor het graag.

Reputatie 5
Badge +7
De toestellen onder de link zijn toestellen voor de zakelijke markt. En niet voor de consumenten markt!

Echter is het connectiemodel anders voor de zakelijke markt, maar ook in de zakelijke versie van de VGV7519 zit geen SIP-server.

De dongle kan bijv. gebruikt worden als backup door deze aan te sluiten op het modem maar kan ook door KPN aangeboden worden indien de klant op een locatie woont waar xDSL nagenoeg geen snelheid heeft.

Reputatie 5
Badge +8
@KPN: Hoe gaan jullie voor het onderstaande ondersteunen dan??

http://www.kpnpostordercatalogus.nl/telefoontoestellen/universele-ip-telefoon

Jullie leveren namelijk voIP-toestellen, maar de back-end gaan jullie onderuit halen...????

Ps.: Ik kan de link niet plaatsen wat dit met 3G/4G te maken heeft.
Reputatie 7
We kunnen hier heel lang over discussieren, maar laat de rechter dan maar een uitspraak doen.

Als ik kan bewijzen (en dat kan ik) dat een dienst geleverd werd en dat deze éénzijdig door KPN beëindigd is, dan weet ik wel wat de uitspraak van de rechter zal zijn, of dit nu wel of niet in een handleiding vermeld staat of niet. Hij zal oordelen dat de consument er vanuit mag gaan dat de geleverde dienst onderdeel is van de overeenkomst tussen hem/haar en KPN. (Levering telefonie)

Daarmee zal hij dus ook oordelen dat KPN hem/haar zal moeten compenseren in de geleden schade bij het éénzijdig beëindigen van de dienst.

In dit geval wordt op dit moment een dienst geleverd waarmee ik IP telefoons en mobiele telefoons op de SIP-server van de Experia Box (V9) kan aansluiten en deze kan gebruiken alsof ik een "normale" huistelefoon gebruik.

Deze dienst is door KPN op de V8 al éénzijdig geblokkeerd.

Nu dreigt deze dienst dus éénzijdig door KPN ook op de V9 en V10 geblokkeerd te worden en dan raak je dus ook deze consument die dit dus echt zal aanvechten.

Back on topic:

Gaat deze firmware update het probleem met Xbox live verhelpen?

Reageer