Xbox Live (Xbox 360) lukt niet met Experia V10

  • 24 January 2020
  • 9 reacties
  • 399 keer bekeken

Beste lezer,

 

Ik heb sinds kort mijn oude Xbox 360 geïnstalleerd in mijn nieuwe woning, die de ZTE H369A Experia Box V10 bevat. Ik heb zoals gewoonlijk Xbox Live aangeschaft, maar tot mijn verbazing kan ik geen verbinding maken met de multiplayer bij games als Call of Duty MW3 en BO1. 

 

Ik heb al aardig wat dingen geprobeerd, die jammer genoeg niet tot het gewenste resultaat hebben geleid. Dit omvat:

  • Resetten van de V10
  • UPnP aanvinken bij Instellingen -> UPnP (hier ging NAT type wel van moderate naar open, maar nog steeds kan de game geen spellen vinden)
  • Diverse ports toevoegen
  • Static IP toevoegen op de Xbox (manual) in plaatst van automatic

 

Indien u nog tips heeft, zijn die zeker welkom! Zeker omdat ook het abonnement voor Xbox Live nu is aangeschaft en ik er geen gebruik van kan maken..

 

Met vriendelijke groet,

Paulo

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi Paulo. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het niet lukt om online te gamen op jouw Xbox 360. Helemaal wanneer je Xbox live al hebt aangeschaft. Ik heb helaas zelf geen antwoord op jouw vraag. Volgens mij doe je alles goed en heb je het goed ingesteld. Ik hoop dat iemand dit topic leest die hier wel een antwoord op heeft, zodat je alsnog gebruik kan maken van jouw Xbox Live abonnement. 

Klopt is probleem bij KPN.. tevens ook 100% packet loss. Enigste oplossing is DMZ

Reputatie 7

Ik neem aan dat UPnP op de Xbox zelf aan staat.

Laat het IP adres op automatisch via DHCP staan en zet UPnP-IGD op de Experia Box aan.

That should be it. 

Wjb bedankt voor je reactie, hoe stel je dit in bij de experiabox v10a dan? Want het lukt op geen enkele manier

Reputatie 7

Ik ken de V10a niet en dat wil ik graag zo houden maar het principe is altijd hetzelfde.

IP adres via DHCP (dat is vereist op UPnP te laten werken).

UPnP-IGD aan.

Reputatie 7
Badge +21

hoe stel je dit in bij de experiabox v10a dan? 

 

Reputatie 7
Badge +21

@Leonnn en @paulo_ Is het gelukt om UPNP aan te zetten en is daarmee het probleem verholpen?

@Leonnn en @paulo_ Is het gelukt om UPNP aan te zetten en is daarmee het probleem verholpen?

Dag Vikash, 

 

Zoals beschreven in mijn post (‘UPnP aanvinken bij Instellingen’) heb ik dit geprobeerd en jammer genoeg doet Xbox Live het nog steed sniet..

 

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat het aanzetten van UPNP niet voldoende was. Eerlijk gezegd weet ik zelf niet hoe je dit probleem kan verhelpen. Ik hoop dat iemand dit topic leest die hier wel een oplossing voor weet. 

Reageer