Xbox One Nat Type (strikt) probleem

• 29 oktober 2014
  • 2 reacties
  • 568 keer bekeken

Hallo,

Ik ondervind vanaf de aanschaf van mijn Xbox One netwerkproblemen. De helft van de keren staat het op 'open' en zonder ook maar iets verandert te hebben aan de instellingen springt de verbinding om de zoveel tijd weer op 'strikt'

Ik heb vanalles geprobeerd: UPnP aangezet, DMZ host, poorten openzetten, (harde) reset. Niets schijnt te helpen. Microsoft vertelde mij dat KPN vanuit hun kant bepaalde poorten dicht zet vanwege 'veiligheid' of iets dergelijks. Waarom ondervinden vrienden die bij UPC, ZIGGO etc. zitten niet dezelfde problemen? Zij kunnen wel moeiteloos gamen en hun verbinding is ook wel 'veilig'. Kan iemand van KPN mij helpen met een permanente oplossing? 

Ik heb de Xbox bekabeld aangesloten en heb een H368N moden van KPN. Verder geen routers of iets dergelijs.

Alvast bedankt.

2 reacties

Reputatie 2
Badge
De V9 bevat een bug waardoor de Xbox niet werkt. Hij ondersteund namelijk alleen Symmetric NAT waardoor de Xbox 360 problemen ondervindt.

Je zult dus je Experiabox moeten laten omruilen voor een V8. Totdat Microsoft Symmetric NAT gaat ondersteunen is er geen andere oplossing of dat KPN de V9 update uitrolt in December. 😉 (misschien wel met sinterklaas wie weet... ;)

Dus regel een V8, bridge die met je eigen router erachter of regel een V8 en dan werkt het soieso al beter met UPnP aan  ;) Succes!

Reputatie 6
Badge +12
Hoi Jax,

Dat maakt het inderdaad lastig gamen. Ik zou graag willen kijken of de V8 hierin inderdaad de oplossing is. Mag ik daarvoor je postcode, huisnummer, mobiel nummer en naam van de contractant in een privébericht, dan pak ik het voor je op.

Nienke

Reageer