Vraag

Xbox one pakketverlies bij UPNP

  • 23 September 2019
  • 4 reacties
  • 557 keer bekeken

Goedemiddag,

Hopelijk zijn er mensen op het forum die kunnen helpen. Modem experiabox v10A

Ik gebruik een Xbox one. Bij fabrieksinstellingen staat NAT op Moderate. ( om NAT open te krijgen dien je UPNP , port forwarding of DMZ te gebruiken.

Bij UPNP geeft Xbox 100% pakketverlies aan, resulteert dit in daadwerkeljjk pakketverlies?

Mijn vraag: wat kan ik het beste voor instellingen gebruiken voor de meest optimale verbinding?

zie graag jullie reacties tegemoet,

gr Leon

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

??
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Leonnn, welkom hier! 100% pakketverlies zou betekenen dat je helemaal geen verbinding hebt. Ik zou dat niet heel serieus nemen. Is het NAT type nu wel open met UPnP aan?
Hé Joran, ja wel open maar werkt zo traag, alles geprobeerd...
Reputatie 7
Badge +28
Traag met downloaden? Of een hoge reactietijd bij gamen?

Wat instellingen betreft is alleen UPnP genoeg. Verder is het voor gamen aan te raden de Xbox bekabeld aan te sluiten. Andere netwerkapparatuur (routers, switches, accesspoints) kunnen negatieve invloed hebben op de reactiesnelheid.

Als je al langere tijd de V10A hebt raad ik je aan een fabrieksreset uit te voeren (verzonken resetknop ongeveer 7 seconden ingedrukt houden tot je een klik hoort, of tot alleen het powerlampje brandt). Dat lost een bug op met IPv6 waardoor verbindingen een stuk trager kunnen werken. Na die reset is het wel nodig UPnP weer in te schakelen.