Beantwoord

xDSL is zeer traag (maar noodzakelijk voor VPN) - Is er iets aan te doen?

• 23 december 2018
  • 3 reacties
  • 98 keer bekeken

Het is noodzakelijk om via VPN verbonden te zijn met de server van mijn werk.
De VPN verbinding loopt via een cisco modem over xDSL koper van KPN. Dat is tergend traag (iets meer dan 30 Mbit/s down, 4 Mbit/s up) en er is dan ook eigenlijk niet fatsoenlijk mee te werken. Prive heb ik in hetzelfde huis Ziggo, dat is wel snel (400 Mbit/s down, 40 Mbit/s up). Ik woon in een wijk uit 2004 - niet zo oud dus. Het is niet moglijk om de VPN via Ziggo te laten lopen (tot mijn verbazing).

Als ik op foursquare kijk dan krijg ik de volgende info:

Is er een mogelijkheid om dit sneller te krijgen: waar moet ik zijn - met andere woorden - om dit aan te kaarten? Ik vermoed dat er echt iets in een kast of centrale aangepast moet worden... Ik vind het - los van mijn VPN - überhaupt raar dat er in een nieuwe wijk via xDSL zo'n trage verbinding mogelijk is. Het vervelende is dat ik er mee moet werken vanwege mijn werk en ik ben er dus afhankelijk van - min of meer. Ik ben zelfs wel bereid om er een (aanzienlijk) bedrag voor te betalen - als het maar geregeld wordt. Elke Mbit meer is meegnomen: met 50 Mbit/s down is het al aanzienlijk beter. Hierom verhuizen is ook wat veel van het goede.
icon

Beste antwoord door Dennis-L 23 december 2018, 15:05

"Is er een mogelijkheid om dit sneller te krijgen"
Kort antwoord: nee.

De enige manier waarop het sneller zal gaan worden is als de kabelverdeler, waar jouw kabel mogelijk nu doorheen gaat richting de wijkcentrale, omgebouwd gaat worden naar een actieve straatkast zodat het internetsignaal vanuit die straatkast wordt geleverd en omdat de afstand dan veel korter is zal de snelheid ook veel hoger liggen.

Maar zo te zien is er de komende 2 maanden nog geen upgrade gepland dus het enige wat je kan doen is afwachten en duimen.

Een andere manier is hopen op glasvezel van Reggefiber of van een ander lokaal initiatief.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
"Is er een mogelijkheid om dit sneller te krijgen"
Kort antwoord: nee.

De enige manier waarop het sneller zal gaan worden is als de kabelverdeler, waar jouw kabel mogelijk nu doorheen gaat richting de wijkcentrale, omgebouwd gaat worden naar een actieve straatkast zodat het internetsignaal vanuit die straatkast wordt geleverd en omdat de afstand dan veel korter is zal de snelheid ook veel hoger liggen.

Maar zo te zien is er de komende 2 maanden nog geen upgrade gepland dus het enige wat je kan doen is afwachten en duimen.

Een andere manier is hopen op glasvezel van Reggefiber of van een ander lokaal initiatief.
Reputatie 3
Badge +1
Waarom is het niet mogelijk de VPN via Ziggo te laten lopen?
Waarom is het niet mogelijk de VPN via Ziggo te laten lopen?

Mijn bedrijf wil het alleen via een bepaalde instantie die hardwarematige VPN aanbiedt via alleen koper of glasvezel. Het is een ziekenhuis, dus ze willen 100% controle en ook zelf kunnen inloggen op het modem.

Reageer