Beantwoord

Xperia Box V9 maar geen IPv6 verbinding

  • 14 March 2019
  • 1 reactie
  • 97 keer bekeken

Hallo, ik kwam tot de ontdekking dat mijn ADSL verbinding geen IP6 ondersteunt, maar het modem wel
mijn modem (Xperia Box V9) staat goed ingesteld, naar IP6 adressen pingen lukt niet
PING ipv6.google.com
Destination host unreachable.
ping6 ipv6.google.com -c3
Network is unreachable

en als ik een site om ip6 te controleren bekijk
Geen IPv6 adres gedetecteerd https://test-ipv6.com/

de vakjes IPv6 LLA
IPv6 GUA
zijn allebei leeg in de Xperia Box V9

IP6 Enable staat aangevinkt in het modem,
opnieuw uit en aanvinken en modem reset verandert niets

de KPN DNS server blijkt wel IP6 te ondersteunen maar er lijkt/wordt door de KPN server geen IP6 address toegewezen

op mijn overige (niet KPN) verbindingen heb ik wel gewoon IP6
ping6 ipv6.google.com -c3
PING ipv6.google.com(par21s05-in-x0e.1e100.net) 56 data bytes
64 bytes from par21s05-in-x0e.1e100.net: icmp_seq=1 ttl=55 time=3.95 ms
64 bytes from par21s05-in-x0e.1e100.net: icmp_seq=2 ttl=55 time=4.10 ms
64 bytes from par21s05-in-x0e.1e100.net: icmp_seq=3 ttl=55 time=4.11 ms

De KPN klantenservice was vriendelijk maar kon mij niet echt verder helpen, bij navraag aan iemand anders werd gezegd er een monteur langs kon komen om mijn instellingen door te nemen, maar er valt hier verder niks in te stellen, lijkt mijn insziens een oorzaak bij KPN, bijv DHCPv6 server
na nog een keer overleg bij iemand ben ik naar het forum verwezen, de klantenservice heeft wel een aantekening gemaakt omdat ze vreemd vonden voor zoiets op het forum moet zijn ipv telefonisch bij de technische dienst.

hierbij iig (toch) mijn vraag 🙂
icon

Beste antwoord door wjb 14 March 2019, 15:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Wow, dat klantenservice daar een monteur voor wilde sturen, wat een geldverkwisting.
IPv6 is gewoon nog niet geactiveerd op jouw aansluiting net als op de aansluiting van ongeveer 70% van de KPN abonnees. De 30% die (al) wel van IPv6 voorzien zijn hebben vrijwel allemaal een glasvezelaansluiting.