Beantwoord

XS4ALL beloofd dubbele snelheid tov KPN

• 15 februari 2018
  • 3 reacties
  • 938 keer bekeken

Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar XS4ALL/KPN ipv Ziggo (180MB/30M). Voornamelijk omdat ik KPN compleet wil gebruiken (nu 2 sim abbo's) en ik niet naar Vodafone wil overstappen.

Echter een aantal dingen snap ik niet helemaal en hoop dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen.

- XS4ALL kan volgens de postcode check 73 / 7 Mb leveren op mijn adres.
- KPN zegt 37 / 4 te kunnen leveren.
- Stack info zegt 37 te kunnen leveren: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=%E2%9C%93&address=6811bw+6+3&commit=Zoek

Ik heb een tijdje geleden contact gehad met XS4ALL en zij zeggen dat ze pairbonding activeren op de lijn. Dat lijkt mij gek aangezien dat helemaal geen optie is volgens Stack info.

Kortom hoe zit het nu? En hoe zou ik het maximale kunnen persen uit mijn KPN lijntje?
Is Vplus een oplossing om meer snelheid te halen met mijn huidige lijn?
icon

Beste antwoord door Bart_ 16 februari 2018, 14:14

Dag Justinmeijer en welkom hier op het Forum. Dat is een goede vraag. Ik zou je uiteraard graag als klant willen hebben, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je wilt weten hoe het nu precies zit.

Als eerste moet ik zeggen dat ik alleen kan kijken naar wat wij kunnen en niet kunnen. Als wij 37 Mb kunnen leveren dan is dat ook het maximale dat we kunnen leveren. Ik zie wat dat betreft hetzelfde als jij via Fourstack. Dat XS4ALL meer zegt te kunnen leveren klinkt uiteraard leuk, maar daar kan uiteraard weinig over zeggen. Wij (als KPN) leveren alleen bonding bij adressen waarbij het tweede aderpaar al ingelast zit in de kabel naar de centrale en hoe XS4ALL dit aanpakt durf ik je niet te zeggen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Dag Justinmeijer en welkom hier op het Forum. Dat is een goede vraag. Ik zou je uiteraard graag als klant willen hebben, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je wilt weten hoe het nu precies zit.

Als eerste moet ik zeggen dat ik alleen kan kijken naar wat wij kunnen en niet kunnen. Als wij 37 Mb kunnen leveren dan is dat ook het maximale dat we kunnen leveren. Ik zie wat dat betreft hetzelfde als jij via Fourstack. Dat XS4ALL meer zegt te kunnen leveren klinkt uiteraard leuk, maar daar kan uiteraard weinig over zeggen. Wij (als KPN) leveren alleen bonding bij adressen waarbij het tweede aderpaar al ingelast zit in de kabel naar de centrale en hoe XS4ALL dit aanpakt durf ik je niet te zeggen.
Ik heb zojuist XS4ALL weer gebeld en zij hebben nu ook zwart op wit bevestigd dat ze een tweedelijn komen lassen voor Pair Bonding. Heb de overstap van Ziggo naar XS4ALL dan nu ook rond gemaakt.
Reputatie 7
Badge +19
Uitstekend, Justin! Dan rest me niets dan je heel veel plezier bij je nieuwe provider toe te wensen!

Reageer