i.v.m. prijswijzigingen van XS4ALL/KPN heb ik mijn abo nog eens scherp tegen het licht gehouden en zie vooral dat ik veel meer betaal met mijn XS4ALL variant dan gewenste varianten die KPN aan biedt.
Na contact opgenomen te hebben met klantenservice, gaven zij aan dat ik een dergelijke wijziging technisch moet beschouwen als een opzegging. Daarbij heeft KPN het onmogelijk gemaakt om gebruik te maken van de overstapservice. Hierdoor moet ik dus opzeggen, en kan ik pas eventueel KPN aanvragen zodra mijn internet verbinding volledig buiten werking is gesteld. Op het leveren van een KPN verbinding zit weer een levertijd van 2 weken, dus in de praktijk betekent dit dat ik dan 2 weken zonder internet zit.
Het is dus niet mogelijk om simpelweg een paar vinkjes uit te zetten (helpdesk plus en fritz box) en de rest van het abonnnement in tact te houden.
Enerzijds zegt KPN dat het technisch gezien om een opzegging gaat, omdat omzetten van het abonnement niet als mogelijkheid gegeven wordt. Maar zodra je dat wil doen door een abonnement bij KPN af te sluiten, dan wordt gezegd dat gebruik maken van overstapservice niet kan omdat XS4ALL en KPN intussen hetzelfde bedrijf zijn.
Dit noem ik klantje-pesten. De wetgever heeft niet voor niets de overstapservice verplicht gesteld om concurrentie te bevorderen.
De enige optie die nog voor me zie is overstappen naar een roze concurrent met overstapservice. Voor het eerst in 10 jaar overweeg ik dit dan ook echt te doen, want €83,50 per maand betalen voor een pakket dat bij de concurrent €55 per maand kost (en in de eerste 6 maanden €35) dan is het prijsverschil mij toch echt veel te groot!
Nu mijn XS4ALL is omgezet naar de KPN omgeving, had ik verwacht dat omzetten van het pakket een fluitje van een cent was zonder verlenging van de contractperiode, maar dit blijkt niet het geval te zijn.
Beste antwoord door Maja van KPN
Bekijk origineel