Beantwoord

Y-kabel KPN kastje naar router langer?

  • 6 June 2019
  • 3 reacties
  • 2726 keer bekeken

Beste.
Heb DSL van KPN.
Nu zit aan mijn kastje op de muur een y kabel die naar de ingang van mijn router gaat DSL.
een met wit en een met blauw stekketje.
Na mijn verbouwing is mijn kabel te kort
In nu ongeveer 1 meter en zou graag ongeveer 3 meter hebben.
op de kabel hangt een sticker, unieke kabel van kpn in de winkel niet te koop.
Kunt u mij daarmee helpen.
Gr. Th.v.Sambeek

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door PeterG 6 June 2019, 14:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Om storing met de bonding te voorkomen wordt aangeraden de y-kabel niet te verlengen. Dit is de enige maat die kpn heeft overigens. Je kunt beter de UTP kabels verlengen.

Evt. is de y-kabel verlengbaar met een RJ11 'bruggetje/koppeling' en een 4-aderige RJ11 kabel. Een ronde, geen platte.
Dit is onlangs ook nog uitgebreid behandeld hier :
https://forum.kpn.com/internet-9/y-kabel-sturen-om-modem-te-verplaatsen-473754
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, fototvs! We kunnen inderdaad geen langere Y-kabel leveren. Sowieso kunnen we ze niet opsturen, alleen monteurs hebben die bij zich.

Zoals Peter aangeeft, en in het topic dat Kees linkt besproken wordt, kan je de Y-kabel verlengen. Wees je er dan wel van bewust dat als je problemen met je internetverbinding krijgt, dit dan buiten onze ondersteuningsvoorwaarden valt. Wat wij aanraden in gevallen zoals deze is om de Experia Box wel te plaatsen bij de Y-kabel, en dan vanaf de Experia Box UTP kabels te gebruiken om andere plekken te bereiken.