Beantwoord

Y kabel sturen om modem te verplaatsen

  • 24 May 2019
  • 14 reacties
  • 2522 keer bekeken

ik wil mijn experia box v10 buiten de meterkast gaan verplaatsen, nu is dus het geval dat de Y kabel (van de telefoonaansluiting naar de experia box v10) te kort is.

nu is mijn vraag:
bestaat er een langere kabel hiervan ? zo ja is deze dan verkrijgbaar bij kpn

ik heb echter maar een kabel nodig van 2 meter dit zou voldoende moeten zijn.
nu ben ik al een RJ12 kabel verlenger tegen gekomen maar weet niet of dit het juiste type kabel is.

kan iemand mij helpen ?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door KeesYagi 24 May 2019, 23:18

Bekijk origineel

14 reacties

Hallo @JaYJaY1801 ,
Het is niet de bedoeling dat die kabel verlengd wordt, die zit al op zijn maximum, langere kabel is slechtere tot geen verbinding meer.
Waarom wil je de modem verplaatsen?
De box v10 staat nu in de meterkast omringt door elektriciteitkabels en metalen zoals gasmeters en leidingen die de kans vergroten op slechte verbinding. Dus daarom wil ik het modem verplaatsen buiten (boven) de meterkast.
Hallo @JaYJaY1801 ,
Ik heb dezelfde modem ook in de meterkast hangen en heb nergens last van.
WiFi is niet gevoelig voor een meterkast en de modem ook niet.
Hallo @Jan-D
Er namelijk nog geen enkele vraag van mij beantwoord. Alleen dat het niet de bedoeling is om deze te verlengen . Als ik wil dat mijn modem in een open ruimte komt te staat en net 0.5 m kabel tekort komt is de vraag alleen is er een langere kabel te verkrijgen? En welke type kabel is dit?
Dat het geen storing op kan leveren in de meterkast i.p.v buite de meterkast laat mij koud

Je kunt die kabel verlengen met in de winkel verkrijgbare telefoonstekkertjes.
1 kabel 4 polig of 2 kabels 2 polig.

Over de extra lengte van kabel :
stel dat je 1km van de centrale cq straatkast zit en je voegt 2m toe dan moet het toch wel raar lopen wil dat veel problemen geven.
Kortom, gewoon proberen.

https://forum.kpn.com/internet-9/experiabox-v10-verplaatsen-438552
https://forum.kpn.com/internet-9/200-mbps-via-oude-ptt-aansluiting-472095
https://forum.kpn.com/internet-9/xperia-v10-grijze-modem-kabel-vervangen-459260#post668576

Hallo @JaYJaY1801
KPN geeft geen ondersteuning bij storingen met te lange kabels.
Daarbij is het beter 1 kabel naar het modem aan te passen dan de 2 kabels naar het IS/RA-punt, dat geeft minder kans op storingen.
Hoi Allemaal, en @JaYJaY1801

Mijn meterkast is 7 meter van mijn huiskamer af.
modem staat dus in de huiskamer. de kabel loopt door de leiding waar ooit de coax kabel liep.
Die ligt nu netjes opgerold in de meterkast te wachten op betere tijden.
Geen enkel probleem.
Aangesloten door een medewerker van KPN.
Idem dito. Gewoon proberen. Een moderator kan je een langere kabel sturen.
Hoi allemaal,

Vergeten te vermelden dat er ook een kabel van mijn modem naar de derde etage loopt (tweede tv aansluiting)
Dat is 23 meter verderop.

Ook al geen probleem. Ook aangesloten door medewerker van KPN.
Zelfde oude coax leiding.

Met die kabel (Coax) in de hand trek je alle kabels van KPN door het gehele pand.

Ais ik het huis ooit verkoop, en die mensen willen Ziggo.
Gaan die monteurs van Ziggo niet leuk vinden.
Ik wel.🤣😂
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @JaYJaY1801, @KeesYagi heeft volgens mij je een wenselijk antwoord gegeven. Ik lees dat je de ontvanger wilt verplaatsen, omdat het de kans op verstoringen verkleint. Ik trek de conclusie dat je al problemen hebt gehad. Als dit niet het geval is, zou ik je willen aanraden om het zo te laten. Als iets goed is en goed werkt, zou ik niets wijzigen aan de constructie. Als je wel problemen hebt gehad met internet en tv, wil je dan toelichten wat er aan de hand was? Dan kan ik je nog wat tips geven en desnoods een langere kabel sturen.

Zou je ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

Reputatie 5
Badge +6
Het is niet het verlengen van de kabel dat een probleem, is maar de manier waarop...

Een lengte erbij is op de totale lengte vaak niet belangrijk,
Wat belangrijk is zijn de impedantie sprongen/overgangen die kunnen optreden als de verlenging niet op de juiste manier gebeurt, zoals verkeerde impedantie kabels aan elkaar knopen, of connectors gebruiken die niet correct zijn. Het gevolg kan verminderde bandbreedte zijn.

Je bent me net voor, dat wou ik net gaan toevoegen.

Met de kanttekening dat het hele kabelsysteem nooit bedacht is voor dit gebruik, in de route buitenshuis zitten zws ook vele lassen cq kabelovergangen.
Bij het zoeken naar een DSL hier probleem was dat goed te zien op mooie spullen van de vriendelijke onderzoekers (3 man achter elkaar, probleem niet gevonden).

Over dat DSL probleem :
https://forum.kpn.com/internet-9/snelheid-via-kpn-24-vs-20-xs4all-446371#post587396

Reputatie 7
Badge +19
@JaYJaY1801, We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Ik heb het gewoon geprobeert om te verlengen. Met een verlenging van 2 meter. Ik heb het grofweg aangesloten. Tot op heden (3 dagen ) nog geen storing of netwerk ( wifi ) vermindereing. Als dit zo goed blijft gaan zonder storing ga ik het verder wegwerken.

Dus mijn idee is dat het wel werkt.

Bedankt voor jullie reacties.

Reageer