Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Youtube erg traag KPN 2018

• RAO
  • Nieuwkomer
  • 0 reacties
Hi KPN, youtube laadt sinds een week of de videos traag. Diverse in dit forum genoemde acties hebben niet geholpen en begibt een beetje irritant te worden. Wat te doen?

50 Reacties

Hier ook telkens last van deze issues. YouTube schakelt soms zelfs terug naar 240p en blijft maar bufferen, behoorlijk irritant 😐
Reputatie 3
Klopt merk ook dat YouTube trager werkt dan voorheen
ligt aan kpn .hun leveren diensten die niet deugen.zie wifi wat nog nooit werkt.
glasvezel internet hahahahaha
Reputatie 7
Jacco1976 schreef:

ligt aan kpn .hun leveren diensten die niet deugen.zie wifi wat nog nooit werkt.
glasvezel internet hahahahaha

Vreemd, ik heb 500Mbps glasvezel en wifi van zowel de V10 als de KPN WiFi "versterker" met snelheden die ruim de 350Mbps te boven gaan. Zo slecht zij die diensten nog niet. Misschien is het goed eerst eens naar je eigen omgeving te kijken alsvirens naar anderen te gaan wijzen.
Met de reguliere snelheid is hier niets mis, daar haal ik zonder problemen de maximum snelheid (Abo cap uiteraard). Issues die ik ondervind zijn echt puur en alleen bij gebruik van YouTube. Is plotseling op komen zetten, zonder ook maar enige wijziging in het netwerk (of aantal devices). Vrij zeker dat t hiér dus iig niet aan de eigen omgeving ligt.
Reputatie 7
Ervaar je dit nog steeds?
Is dat dan op willekeurige momenten van de dag of vooral 's avonds?
Compleet willekeurig, totaal ook niet consistent. De ene avond kan ik om 22u nauwelijks een video spelend krijgen, de andere avond streamed/buffered het geheel zonder enig probleem. Ook op een zondagochtend om half 8, niet het meest drukke tijdstip lijkt me, loop ik er tegenaan.

Het probleem doet zich wel vaker voor via WiFi verbindingen dan via bedraad, maar aangezien er alleen een tablet & telefoon verbonden zijn via WiFi, het signaal zelf maximaal aangeeft én ervoorheen geen issues waren kan ik daar ook geen oorzaken in vinden.
Ik héb precies het zelfde !! Alleen bij WiFi reageert alleen de YouTube traag
Reputatie 7
Badge +28
Fromijn schreef:

Met de reguliere snelheid is hier niets mis, daar haal ik zonder problemen de maximum snelheid (Abo cap uiteraard). Issues die ik ondervind zijn echt puur en alleen bij gebruik van YouTube. Is plotseling op komen zetten, zonder ook maar enige wijziging in het netwerk (of aantal devices). Vrij zeker dat t hiér dus iig niet aan de eigen omgeving ligt.

Als t mis is, plaats dan de debug information eens
Hallo, hier ook precies hetzelfde probleem. Youtube blijft laden. Voorheen zat ik bij onsbrabantnet en heb daar nooit problemen gehad. Sinds ongeveer 2 weken nu bij KPN. Ik hoop dat KPN snel met een oplossing komt want als ik Google op "youtube KPN traag" kom ik nogal wat klanten tegen die hierover klagen.
Reputatie 7
Badge +28
@Ex-brabantnet, kan je de debuginformatie eens plaatsen als het mis is?

Verder, heel wat klanten? Meh, het zijn er op dit moment hooguit 2 handen vol die zich melden via het forum. Dat zou kunnen duiden op een probleem, maar ik zou het niet "nogal wat" noemen.
Maar het komt blijkbaar vaker (en ook al langere tijd) voor. Nooit problemen gehad toen ik bij Brabantnet zat. Staat er iets niet goed ingesteld in het modem van KPN misschien ?
Reputatie 7
Badge +28
Wat noem jij vaker en langere tijd? Tuurlijk, er was een poos terug ook iets, ~1 jaar. Dat is toen samen met YouTube onderzocht en bleek een defecte/verkeerd ingestelde router bij een provider tussen KPN en YouTube in.

Tot nu toe zijn er 3/4 meldingen, en van nog maar 1 heb ik debug informatie. Ik wacht inmiddels op een reactie van YouTube over die info.

Robin
Oké, zonder het dan te hebben of het al eerder, vaker of bij anderen voorkomt. Hoe kom ik er achter waardoor het probleem bij mij wordt veroorzaakt en wat de oplossing is ?
Ik, als niet-technische consument, leg in ieder geval een relatie met de overgang naar KPN omdat het probleem exact sinds 3 weken (na de overgang naar KPN) is ontstaan en ik daarvoor nooit problemen heb gehad. Daarmee wil ik niet beweren dat het door KPN is/wordt veroorzaakt maar het is wel heel erg toevallig.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi,

Op dit moment ga je zelf niet zoveel doen. Youtube kan, icm met de debug gegevens, het e.e.a. achterhalen. En ik heb @Erwin_ gevraagd of ie de overeenkomsten tussen de mensen die dit melden kan achterhalen (misschien is het woonplaats gerelateerd, specifieke aansluitingen, IP-range, bepaalde routes, etc).

De debug gegevens van een andere klant (uit de YouTube player) heb ik vandaag doorgestuurd naar een contact bij YouTube. Ik wacht nog op een reactie, en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet of deze contact daar nog werkt maar niet geschoten is altijd mis.

Verder lijkt het als ik andere reacties mag geloven zich alleen voor te doen op WiFi i.c.m. IPv6. Het zou al tof zijn als je kan bevestigen dat dit probleem alleen op WiFi zich voordoet. Want in dat geval moeten we even checken wat er dan anders is, want uiteindelijk wordt WiFi netzoals LAN gerouteerd.

Robin
Ik heb dezelfde problemen. Vandaag een monteur geweest en alles nagekeken. Mijn wifi op een kanaal gezet. Overdag valt het mee. Nu vanaf 16 uur bijna niet meer mogelijk om Youtube te kijken op de Ipad.
Dit is nu al een paar weken zo. Op de PC gaat het beter (ook Wifi). Zowel apple als samsung app slecht
Prinsenbeek, Router V10
Reputatie 7
MarcelKorevaar schreef:

Ik heb dezelfde problemen. Vandaag een monteur geweest en alles nagekeken. Mijn wifi op een kanaal gezet. Overdag valt het mee. Nu vanaf 16 uur bijna niet meer mogelijk om Youtube te kijken op de Ipad.
Dit is nu al een paar weken zo. Op de PC gaat het beter (ook Wifi). Zowel apple als samsung app slecht
Prinsenbeek, Router V10

Dan is mijn vermoeden dat de centrale infrastructuur een bottleneck geeft. Daarmee doel ik op de apparatuur in de straatkast/wijkcentrale of de netwerksnelheid vanaf straatkast/wijkcentrale naar het centrale KPN netwerk. Om 16:00 uur gaat het TV en Internet verbruik omhoog met al die scholieren die thuisgekomen zijn.
Reputatie 1
Ik heb dit probleem ook sinds een dikke week met youtube, zowel op iphone als android.
Speetest geeft snelheden aan tussen 12,7 en 34 Mbps afhankelijk van de plek in huis en de afstand tot de wifirouter.

Experia box al herstart en wifi instellingen gecontroleerd. Deze heb ik weer naar de standaard teruggezet omdat ik eerst dacht dat het kon liggen aan de 40MHz channel width. Maar dat lost het probleem niet op. IPv6 staat wel aan. Dat ga ik nu uitzetten om te kijken of het probleem dan is opgelost of minder wordt.

Ik zal het resultaat melden op het forum.
Reputatie 1
Zojuist IPv6 in de experiabox uitgezet en de box herstart.

Getest door tegelijkertijd op twee smartphone ( iphone en android) met de youtube app. filmpjes af te splen 720p en 1080p. Op beide smartphone speelden de filmpjes in hoogste resloutie probleemloos af,

De vraag is wel wat de andere gevolgen zijn van het uitschakelen van Ipv6
wjb schreef:

MarcelKorevaar schreef:

Prinsenbeek, Router V10

Dan is mijn vermoeden dat de centrale infrastructuur een bottleneck geeft. Daarmee doel ik op de apparatuur in de straatkast/wijkcentrale of de netwerksnelheid vanaf straatkast/wijkcentrale naar het centrale KPN netwerk. Om 16:00 uur gaat het TV en Internet verbruik omhoog met al die scholieren die thuisgekomen zijn.

Alle streaming blijft slecht. Snelheid ook van 19,5 naar 15,5. Heel de avond slecht. De monteur vertelde mij dat dit in principe niet uitmaakt omdat je een kabel hebt. Dat er meer gebruik is bedoel ik.
Ik moest nu eerst een nieuw modem
Reputatie 7
MarcelKorevaar schreef:

De monteur vertelde mij dat dit in principe niet uitmaakt omdat je een kabel hebt. Dat er meer gebruik is bedoel ik.

Met alle respect, maar dan moet die monteur misschien toch eens naar een opfriscurses. Jouw eigen stukje van het netwerk hoeft dan geen beperkingen op te leggen, het eerstvolgende stukje van het grote wereldwijde netwerk is dat waarschijnlijk wel.
Reputatie 3
Badge
Gijs1306 schreef:

Getest door tegelijkertijd op twee smartphone ( iphone en android) met de youtube app. filmpjes af te splen 720p en 1080p. Op beide smartphone speelden de filmpjes in hoogste resloutie probleemloos af,

Hier ook Ipv6 uitgeschakeld, bij mijn loopt Youtube nu ook veel beter. Daarvoor ook de ellende ondervonden sinds 1 maand... 😬

Mijn vraag is het zelfde: heeft het uitschakelen van Ipv6 verdere gevolgen?
Reputatie 1
Hoe kom ik bij de debug informatie van youtube? Ik heb hier iMac en iPad ter beschikking.
Reputatie 7
Badge +28
webloq schreef:

Gijs1306 schreef:

Hier ook Ipv6 uitgeschakeld, bij mijn loopt Youtube nu ook veel beter. Daarvoor ook de ellende ondervonden sinds 1 maand... 😬

Mijn vraag is het zelfde: heeft het uitschakelen van Ipv6 verdere gevolgen?

Dat je totaal geen IPv6 connectiviteit hebt, en dus sommige hosts op het internet niet kan bereiken. Of je daar veel van merkt, op dit moment niet.

Ik heb nogmaals gevraagd of er gekeken kan worden wat de overeenkomsten zijn tussen iedereen die dit hier meld.

Robin
Reputatie 7
Badge +24
Dag allen, goed dat jullie het hier melden! En Robin, bedankt voor het extra onder de aandacht brengen 🙂

Ik heb van iedereen uit dit topic en uit Youtube langzaam bufferen gegevens verzameld en doorgegeven aan de storingsdienst. De enige overeenkomst die ik kan vinden is IPv6. Kunnen jullie bevestigen dat het bekabeld wel goed werkt als IPv6 is ingeschakeld? Ik zou dan eerder denken aan een probleem in de Experiabox dan een probleem in het netwerk. Dit betreft echter zowel de V9 als de V10.

Ik heb de gegevens van WarKingJ, ronnymes, Rvdmei, m.westerwaal, Farinelli.Marco, Jack141, MikeMikeMike, RAO, Fromijn, MachielAtsma, Annemariekeee03, Ex-brabantnet, MarcelKorevaar, Gijs1306 en webloq doorgegeven. Sta je hier niet tussen maar heb je hetzelfde probleem? Laat het dan weten in een reactie.

@HansAnders: Heb jij ook last van deze storing?

@MarcelKorevaar: Ik twijfel ook of dit hetzelfde probleem is, gezien de specifieke tijd waarop de storing begint en dat je hier al weken last van hebt. Loopt het onderzoek bij jou nog?

Reageer