Vraag

YouTube geeft schokkerig beeld

  • 5 August 2021
  • 58 reacties
  • 911 keer bekeken

beste kpn medewerkers

ik ondervindt al een jaar schokkerig beeld

vooral bij youtube

op de vip5202 ontvanger merk ik het ook maar niet zo erg

ik heb even een link naar youtube

is deze bij jullie ook zo schokkerig link

https://www.youtube.com/watch?v=9Hf475rLhv0

voorbeeld

 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

58 reacties

Bij mij is het hakkerig beeld

En veel erger als dit filmpje

Ik denk dat er wat mis is in de glasvezel

Zie filmpje link

https://streamable.com/m10m2h

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @peter-keetfm 
Beide filmpjes draaien hier perfect.
Hier 200/200 glasvezel en geen probleem.

 

WAAROM is de koptext aangepast

Ik gebruik helemaal geen apps via tv ontvanger

 

Reputatie 7
Badge +21

WAAROM is de koptext aangepast

Ik gebruik helemaal geen apps via tv ontvanger

 

Ik dus ook niet en heb het via internet getest en dat werkt dus goed.
Koptexten worden vaak aangepast om het topic duidelijker te omschrijven, maar deze keer ging dat dus mis. misschien had het beter geweest als je gezegd had Via internet….

Hoi @peter-keetfm 
Beide filmpjes draaien hier perfect.
Hier 200/200 glasvezel en geen probleem.

 


kijk vooral het begin van de 2e link naar dat de camera naar rechts draait hoe dit beeld stotterend loopt

 

Reputatie 7
Badge +21

Heel gering op het 2e filmpje das waar.
Het eerste filmpje zie ik geen trillen in.

en moet er bij vertellen dat ze in Rijssen/Holten bij herstellen van drukriool

dat de glasvezels opnieuw gelast zijn (glasvezel door drukriool)

er is nooit een nieuwe demping meting van thuis naar pop station gedaan

het schokken merk ik ook op de tv ontvanger maar niet zo erg

itv direct op de fritzbox aangesloten (v12 ook geprobeerd) zelfde probleem

misschien ben ik gevoelig voor judder maar dit wat ik ervaar is wel heel extreem

ook al een Asus DUAL-GTX1070-O8G ingebouwd om de videokaart uit te sluiten

ik denk dat het met de glasvezel te maken kan hebben

elk youtube filmpje OP DE COMPUTER heeft het hd 4k sd alles geprobeerd blijft stotteren

o ja de pc is met degelijk cas5e bekabeling aangesloten

inmiddels ook alle switches vervangen van netgear naar tp-link omada

ik heb het afgelopen jaar echt alles er aan geprobeerd

zelfs een 1gbit pakket bij kpn lost het niet op

nu heb ik 100mbit

 

 

 

 

 

Reputatie 7

Bij horizontal panning is het schokkerige beeld duidelijk te zien. Dit is echter niet alleen via mijn 200Mbps glasvezel aansluiting van KPN maar ook via mijn zakelijke 500/40Mbps aansluiting van Ziggo. Ik denk dan ook dat het probleem niet in het netwerk van KPN (of Ziggo) gezocht moet worden. 

Bij horizontal panning is het schokkerige beeld duidelijk te zien. Dit is echter niet via mijn 200Mbps glasvezel aansluiting van KPN maar ook via mijn zakelijke 500/40Mbps aansluiting van Ziggo. Ik denk dan ook dat het probleem niet in het netwerk van KPN (of Ziggo) gezocht moet worden. 

Waar moet het wel gezocht worden dan

Ik heb thuis alles al geprobeerd

Van glasvezel kastje naar wijkkast misschien? 

Reputatie 7

Bij YouTube of de routing naar YouTube.

Nogmaals, ook via Ziggo zie ik precies dezelfde haperingen.

Bij YouTube of de routing naar YouTube.

Nogmaals, ook via Ziggo zie ik precies dezelfde haperingen.

Bedankt

Ik wordt er knettergek van

Ben nou al een jaar aan het klooien om het goed te krijgen

Ik zie het ook op de VIP5202 2 stuks

Ik heb daarom ook de Samsung tv vervangen door een Sony KD-65XH9505

100hz maar zie het af en toe nog dat judder

Maar wat mij stoort is ook op elke video op internet heb ik dat schokken

Een extra meting op glasvezel is hier nooit gebeurd toen ze het probleem hadden met het drukriool en de vezels op nieuw gelast zijn 

Eerder had ik dat nooit dat schokken in de videos 

 

Zit nu op de wifi van t Cafe 

Zelfde probleem met het bovenstaande filmpje

Het is werkelijk niet naar te kijken

En ik zie het bij haast alle filmpjes

Wel raar dat dit eerder niet was

@wjb wat kan dit zijn en is dit op te lossen

Reputatie 7

@wjb wat kan dit zijn en is dit op te lossen

Ik zou het niet weten.

Het probleem lijkt toch echt hogerop in het netwerk te liggen en waarschijnlijk zelfs buiten de invloedssfeer van KPN.

Mijn eerste gedachte gaat uit naar slechte routering.

@wjb

Kan het aan mijn fritzbox liggen

Of aan de netgear r9000

Ik ervaar het ook op de VIP5202 bij live tv kijken namelijk (bij fritzbox) 

Niet zo erg als het filmpje maar wel zichtbaar

Of inderdaad hoger in het netwerk

Ik ervaar het nu ook in het cafe

Een smartphone is niet echt een vergelijking met een tv toestel 

Het is dus kennelijk dat ik er mee moet leren leven 

Was eerder voor corona niet dat gestotter in beeld 

 

Reputatie 7

 

Kan het aan mijn fritzbox liggen

Lijkt me sterk want, zoals eerder aangegeven, ervaar ik het ook met dat filmpje en niet alleen bij KPN achter een EdgeRouter maar ook bij Ziggo achter een Cisco.

Nogmaals het probleem ligt met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid hogerop in het netwerk iets waar jij niets aan kunt veranderen.

Het enige dat KPN kan doen is kijken of de routering naar YouTube verbeterd kan worden maar ook dat ligt waarschijnlijk buiten hun invloedssfeer.

@wjb zie ook eens dit filmpje van een drone vanaf 55 sec. is het ook heel erg dat gestotter

https://www.youtube.com/watch?v=BZ9qLBU5wRg

ik vraag me dan erg af of dit nou het nieuwe normaal is

 

Reputatie 7

Klopt, ook daar gestotter maar dat ligt dus echt niet aan jouw verbinding.

Ik ervaar dat ook op zowel mijn KPN aansluiting als mijn (zakelijke)Ziggo aansluiting.

wanneer is dit probleem eens opgelost

ik kan echt niet normaal meer filmpjes kijken

https://www.youtube.com/watch?v=UOCSs8JYU5o

hakken en stoten het beeld ?

 

Admin: berichten naar eigen topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +22

@peter-keetfm ik zie een filmpje op YouTube dat over Titanic gaat, wat bedoel je daar precies mee? Of heb je filmpje gemaakt over jou probleem dat je geen filmpje kan kijken. 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @peter-keetfm, waarom ga je niet in je oorspronkelijke topic verder?
Dan wordt het voor iedereen een stuk duidelijker ;-)

 

Met dank aan Anneke-Anna voor het cross-linken van topic. Dit visueel effect heeft niks met KPN of internet of netwerken te maken, maar met het video materiaal zelf. Die laatste YT URL van Titanic is het effect wat je bedoeld zeer goed te zien. Voor een kat of buizerd moet het helemaal verschrikkelijk zien zijn denk ik.

Het aantal beeldjes per seconde is veel lager dan wat je PC of ander apparaat kan en is waarschijnlijk ook geen veelvoud van elkaar. Ik moet eigenlijk zeggen ‘het aantal unieke beeldjes’, want de maker van dat filmpje kan al wel voordat ie het naar YT heeft ge-upload kunstmatig wel wat beeldjes hebben gedupliceerd, maar dat ziet het menselijk oog feilloos. Valt natuurlijk niet op bij statisch beeld, maar bij beweging, zowel van camera en/of ook objecten in beeld, is het heel andere koek.

Ik denk dat in dit geval het oorspronkelijke materiaal er echt wel super uitziet, maar dat wat ge-upload is naar YT door 1 of ander videofilter is getrokken.

Iets anders is dat de beeldjes niet op exacte tijden zijn geschoten. B.v. (vooroorlogse) camera’s die geen motor hadden maar een ronddraai handvat voor de menselijke hand.

 

Reputatie 7

Het aantal beeldjes per seconde is veel lager dan wat je PC of ander apparaat kan en is waarschijnlijk ook geen veelvoud van elkaar. Ik moet eigenlijk zeggen ‘het aantal unieke beeldjes’, want de maker van dat filmpje kan al wel voordat ie het naar YT heeft ge-upload kunstmatig wel wat beeldjes hebben gedupliceerd, maar dat ziet het menselijk oog feilloos.

Het gaat niet zozeer om het lager zijn van het aantal beeldjes per seconde maar om het geen veelvoud zijn van het aantal beeldjes per seconde.

Veel (Amerikaans) beeldmateriaal kent 24 frames per seconde terwijl onze apparatuur gebaseerd is op (een veelvoud van) 50 frames per seconde. Dat past dus niet, er moeten 2 frames per seconde "bedacht" worden en dat leidt, met name bij langzame (horizontale) panning, tot die "haperingen".

Alleen goed werkende beeldverbeteraars kunnen anticiperen op de beweging en een redelijk goed passend frame uitrekenen ("bedenken") met algorritmes die de laatste beelden analyseren om het volgende beeld te voorspellen.

Dergelijke beeldverbeteraars hoef je niet te verwachten in een goedkope TV ontvanger van KPN of Ziggo. Wat die partijen mijns inziens wel zouden moeten kunnen doen is de output op de hdmi richting televisie dan ook gewoon 24fps te laten zijn om de beeldverbeteraar van de televisie dat werk te kunnen laten doen.

Hoi @peter-keetfm, waarom ga je niet in je oorspronkelijke topic verder?
Dan wordt het voor iedereen een stuk duidelijker ;-)

 


omdat er geen antwoord is en dat ik een fris nieuw topic wilde

@Dennis Schreve klopt dit filmpje en de 1000ende andere gaat met hakken en stoten

voorheen nooit last van gehad dit probleem speelt al meer als een jaar

glasvezel snelheid maakt geen verschil 1000/1000 nu heb ik 50/50

de oplossing is er niet volgens mij

na mijn idee is het gekomen / ontstaan na de glasvezel kabel uit het drukriool is gehaald en opnieuw is gelast dag zonder internet (demping meting is niet opnieuw gebeurd van pop naar thuis)

Reputatie 7

Nogmaals @peter-keetfm, dit heeft niets maar dan ook helemaal niets met het netwerk van KPN te maken. Zoals eerder aangegeven speelt dit ook via het netwerk van Ziggo. Vergeet ook het opnieuw lassen van jouw glasvezel want mijn glasvezel en die van vele vele anderen, is niet opnieuw gelast en toch ervaar ik precies hetzelfde. Ook op mijn kantoor (Ziggo aansluiting) ervaar ik precies hetzelfde.

Het beste resultaat zal je hebben door via de YouTube app op jouw televisie te kijken maar ook die zal hickups laten zien.

Nogmaals @peter-keetfm, dit heeft niets maar dan ook helemaal niets met het netwerk van KPN te maken. Zoals eerder aangegeven speelt dit ook via het netwerk van Ziggo.

Het beste resultaat zal je hebben door via de YouTube app op jouw televisie te kijken maar ook die zal hickups laten zien.


het betreft deze filmpjes op een pc met een monitor

nogmaals voorheen geen problemen met dat hakken

geloof me maar er is echt niet naar te kijken

als het nou iets judder was prima maar dit is wel heel erg

het probleem is ook maar minder erg op de 2 stuks vip5202 Sony bravia en philips tv

met live tv kijken fritzbox als vervangen door v12 geen oplossing

het lijkt mij zeer sterk dat dit zo hoort (hier kun je echt niet naar kijken)

en het is niet alleen bij youtube