Beantwoord

YouTube langzaam bufferen

• 27 mei 2018
  • 28 reacties
  • 6058 keer bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi allemaal, ik heb jullie gegevens verzameld en doorgegeven aan de storingsdienst. In het topic dat Robin linkt (zie antwoord) gaan we verder en voorzie ik jullie van updates.
Ik had precies hetzelfde probleem (alleen draadloos).
Ik schakelde ipv6 uit in mijn experiabox, restartte het modem. Het probleem was direct verdwenen.
Thanks @Jack141!
Reputatie 3
Badge
Wederom is iedereen weer zonder goed onderzoek zomaar IPv6 uit aan het zetten. Als dit in dit geval helpt dan is dat een work-arround maar geen definitieve oplossingen. Belangrijk is om te weten of het nu een IPv6 DNS probleem is of een IPv6 pad probleem. IPv4 en IPv6 DNS-en hebben dezelfde database dus een nslookup naar youtube geeft het volgende plaatje.

Je ziet bovenaan dat mijn computer via IPv6 via de Experia Box (fe80::......) een resolve doet.
Zet ik IPv6 uit op mijn computet dan zal dat adres een 192.168.2.x).
In beide gevallen krijg ik zowel IPv6 adressen als IPv4 adressen van youtube binnen, dus geen DNS probleem.
Om de paden te testen doen we een tracert youtube.com zie plaatje 2

en wat blijkt de IPv6 paden naar youtube lopen ergens op de wereld dood. Dit kan overigens ook betekenen dat tussen liggende router niet reageren op ICMP (tracert en ping zijn ICMP pakketjes) berichten, toch zou het pad dan op een gegeven moment weer door moeten lopen Dit ligt dus niet bij KPN. dus kan de work-around helpen in dit geval.
Overigens zijn sommige apparaten slimmer dat andere, Windows en sommige Androids vallen relatief snel terug op IPv4 als zo'n pad niet werkt. Voorheen was ook Apple zo slim, echter uit het aantal meldingen over IOS vraag ik me af of ze met de laatste update niet iets hebben veranderd.
Maar het vreemde is dat een ping naar youtube wel weer aankomt.

, dus zou youtube wel moeten reageren op IPv6 verzoeken.

Reageer