Beantwoord

Zeer beperkt internet, experia V10 vermoedelijk defect

  • 20 September 2021
  • 4 reacties
  • 94 keer bekeken

Beste,

Vanaf vanmiddag ervaar ik problemen met mijn internet (bekabeld&wifi). De snelheid is van 140-160mbps gedaald naar 0,5-2mbps. Factor 100 omlaag ongeveer.

Op het moment dat ik het modem wilde raadplegen voor problemen bleek dat mijn wachtwoord niet meer werd geaccepteerd. Heel vreemd (nee, nog niet terug naar fabrieksinstellingen op dat moment). 

Ik heb vervolgens toch besloten te resetten (balen, alle bindings kwijt), maar toen moest ik toch concluderen dat er echt iets mis was met de experiabox (v10). Wanneer ik opnieuw inlog wordt er netjes aangegeven dat ik nog het standaard wachtwoord gebruik (leeg) en dat ik een nieuw wachtwoord moet verzinnen. Dat heb ik gedaan, waarna ik inlog met het nieuwe wachtwoord. Wachtwoord geweigerd. Nogmaals geprobeerd, toen kwam ik er wel in, maar zodra ik een menu optie selecteer word ik er weer uitgegooid en wederom wordt het wachtwoord niet geaccepteerd. Nog een reset. Zelfde verhaal, maar na de wachtwoord wijziging en de weigering om toegelaten te worden, wordt het wachtwoord voor een minuut versleuteld. En vervolgens werd het wachtwoord weer ‘leeg’. Kon ik weer aanpassen, mocht ik er even in en pats, weer eruit en geen toegang. Ondertussen bleef de internetverbinding tergend traag en springen de lampjes op de modem soms op rood/oranje (internet & services).

Ik heb telefonisch contact gehad met de servicedesk (met een vriendelijke bereidwillige man). Daar werd aangegeven dat de backoffice er binnen twee dagen op afstand naar gaat kijken, want dat is procedure en meer kon hij nu niet doen. Allereerst, ik werk grotendeels thuis en als ICT-er kan ik nu gewoon niet werken. Ten tweede, ik snap dat er op afstand software gepushed kan worden, wat mogelijk kan helpen, maar als ik dan toch genoodzaakt op kantoor zit kan ik weinig assisteren of bevestigen. Tot slot snap ik niet hoe zij deze toegangsproblematiek kunnen reproduceren. Daarvoor moet je toch echt ‘binnen’ zijn. Er is nu al gemeten dat de verbinding naar mijn huis toe prima in orde is, dus controleren of hun oplossing helpt kunnen ze ook niet. 

Ik ben bang dat er nu dus onnodig tijd verloren gaat, waarbinnen ik niet kan werken. Ik steek mijn hand er voor in het vuur dat mijn experiabox gewoon defect is namelijk. Kan dit niet sneller? Ik ben bang dat we van het wachten op de backoffice overstappen naar een monteur en er een hoop tijd/energie verloren gaat en ondertussen kom ik behoorlijk in de knel op deze manier.

Mvg,

Dirk

 

icon

Beste antwoord door DirkJ86 11 November 2021, 23:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Als de lampjes rood of oranje worden duidt dat bijna altijd op een probleem tussen het modem en de centrale.  Een kapotte v10 is echt een zeldzaamheid.  Ik ben toch bang dat de backoffice de juiste weg is. Heb je glasvezel of koper? Heb je alle aangesloten randapparatuur al een keer losgekoppeld?

Beste Joep,

Dank voor het antwoord, maar misschien was ik niet helemaal duidelijk. Het is niet constant zo dat de lampjes rood of oranje zijn. Dat is incidenteel en na een reset. Gisteravond en vanochtend zijn ze gewoon constant groen (wifi brand niet). Problematiek duurt echter voort. Ik kan af en toe op het modem, maar wordt er dan uitgeknikkerd en regelmatig worden wachtwoorden geweigerd. De snelheid vanochtend was 0,2 tot 1,8 mbps. Getest op verschillende lan porten. Vandaag en morgen kan ik op kantoor werken. Vanaf donderdag tm maandag moet ik thuis zitten. Ik hoop dus echt dat we dit proces kunnen versnellen.

Mvg,

Dirk

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @DirkJ86, zeker als je min of meer afhankelijk bent van een goede verbinding zijn de beschreven problemen erg lastig. Heb je inmiddels contact gehad met de technische dienst? Aangezien er al wel een melding voor hen is aangemaakt. 

Er is een monteur bij mij thuis geweest (alweer een tijd terug hoor). Helaas kon hij niks vinden. Ik heb hem vervolgens de problematiek laten zien vanaf mijn eigen PC. Om toch iets te doen heeft hij het modem vervangen. Dit heeft het probleem opgelost. Sindsdien (dus meer dan een maand nu) nergens meer last van gehad.