Zeer onstabiele internetverbinding v9

• 13 juni 2015
  • 9 reacties
  • 270 keer bekeken

Al tijden komt de snelheid van onze wifi verbinding niet meer hoger dan 25 a 30 Mbit (abonnement is 100mbit glasvezel). Met regelmaat is het niet eens mogelijk om websites op onze telefoon te openen. (Vaak via m'n 3G verbinding sneller internet)
Zeker een uur allerlei tests uitgevoerd met een zeer behulpzame helpdesk maar vanuit daar lijkt de snelheid te kloppen, nieuwe experiabox gekregen (v9), via de kpn tool bekeken welke poort het beste is, maar ook dit lijkt niet te werken. Vanuit de helpdesk het advies gekregen om via de forum ons verhaal te doen. Wie weet dat de v10 de oplossing zou geven? Maar die is niet leverbaar?

9 reacties

Reputatie 7
25 tot 30Mbps voor een wifi verbinding is op zich niet verkeerd.

Ook met mijn V10 en 500Mbps glasvezel heb ik wifi apparaten die niet boven de 15Mbps komen (Samsung Trend Plus) terwijl andere wifi apparaten op dezelfde plek in mijn woning 80Mbps halen.

Bij wifi geldt: It takes two to tango. De wifi van de router kan nog zo goed zijn, als het mobiele apparaat niet sneller kan houdt het ook op.

Dat snap ik. Toch komt op geen enkel wifi apparaat de normale snelheid. (Terwijl je naast de box zit) mijn apparaat kan erg snel (aangezien m'n 3G zelfs sneller is) 25 Mbit is "hoog", vaak zit het nog lager, hiermee kan het tijden duren om op m'n telefoon een pagina te openen. (Of het lukt helemaal niet)
Dit lijkt mij toch niet de bedoeling? Je betaald toch voor 100mbit? Dan mag je toch ook verwachten dat je internet snel enige is dat je op je apparatuur (die allemaal niet ouder zijn dan 2 jaar) snel kan internetten?
Reputatie 7
Natuurlijk moeten die apparaten beter kunnen performen en mag het natuurlijk nooit tijden duren om een pagina op jouw telefoon te openen.

Wat vind jij een "normale" snelheid?

Wat is de snelheid precies op die mobiele apparaten?

Wat voor een apparaten zijn dit?

Plaats eens een lijstje met merk, type en snelheid via wifi.

Gebruik je in jouw netwerk ook zo'n "draadloze" verbindingsset? (Rare vraag misschien, maar toch...)

Een normale snelheid zou voor mij toch zeker boven de 50 zijn.
De router hangt in de woonkamer en zit er op nog geen meter vandaan. De apparaten waar het om gaat zijn een htc one m8, iPhone 6, iPad air, game pc van 1,5 jaar oud, PlayStation 4. De snelheid verschilt iedere meting. Nu net is m'n meting op de iPhone 31,7 Mbps downloadsnelheid en upload 32.4 maar gisteren verschilde het van 10,4 download naar een minuutlater 24,3 downloadsnelheid. Laatst 8,7. Er is geen pijl op te trekken.
We hebben een draadloze verbindingsset voor de tv boven. (Ik neem aan dat je die bedoeld?)
Reputatie 7
Hadassa schreef:
Een normale snelheid zou voor mij toch zeker boven de 50 zijn.
Nee, zeker niet, it takes two to tango.

Trek die "draadloze" verbindingsset eens uit de wandcontactdozen. (Alle adapters.)

Heb je dan nog steeds sterk fluctuerende snelheden via wifi?

We hebben vandaag bovenstaande tip geprobeerd: op meerder apparaten verschillende internetsnelheden, allen laag.
Reputatie 7
En wat is "laag"?

Net varieerden de snelheden tussen downloadsnelheid 0,07 Mbps en 19,4.
Het het maakt dus geen verschil. Net kon ik m'n email noet eens openen op m'n telefoon.
Wellicht kan je eens proberen alles uit te zetten, 15 minuten lang.

Ik heb geen enkele ervaring met de Experia Box die jij hebt en weet dus niet of dit effect kan hebben:

Vaak zijn er als er veel buren zijn en of andere storingsbronnen die het spectrum van de frequentie van het wifi verstoren. Misschien als je alles uit zet dat de hotspot een andere frequentie gebruikt om zo niet verstoord te worden door andere hotspots en of andere apparaten. 

Nogmaals, geen idee of de experia box überhaupt op zoek gaat naar andere frequenties maar het is het proberen waard.

Enig idee of het bekabeld wel stabiel is? 

Dan weet je zeker dat het puur en alleen het wifi is dat niet deugt.

Reageer