Vraag

Zeer slechte internetverbinding en zeer trage (geen) actie van KPN

  • 15 May 2021
  • 33 reacties
  • 4535 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Sinds een week hebben we problemen met ons internet. We hebben een “alles-in-1” pakket met een Experiabox v10A en 1 Wifi versterker (opzolder). Eigenlijk hebben we nooit problemen hiermee gehad. Tot vorige week. Ik heb met een wifi manager door het huis gelopen en mat op zolder, de tweede verdieping en in de woonkamer gemiddeld 11 Mbps down en 0 tot 1 Mbps up. Daarna diverse keren gebeld en gechat. De aardige KPN mensen stonden mij allervriendelijkst te woord, maar verder gebeurde er niet veel. Op afstand werd mijn modem een aantal keer gereset. Donderdag kwam er eindelijk!! een monteur. Ook dit was een aardige vent, maar hij kon het probleem niet oplossen. Volgens hem zat ons internet op ongeveer 26 Mbps down en 10 Mbps up. Mogelijk dat het signaal vanaf de straatkant niet in orde was, maar daar kon hij niks aan doen (dat was weer een andere afdeling).

We betalen voor 100 Mbps down! (maar in onze straat kan maar 43 Mbps maxinaal geleverd worden, snapt u het nog?) Nu is er, ALS HET GOED IS, door KPN op afstand een 24 uurs meting uitgevoerd, om onze verbinding te meten. Deze is als het goed is uitgevoerd en (na weer een keertje te hebben gebeld met de helpdesk) schijnt er nog een “call” open te staan voor een terugbel actie door KPN.

IK WIL GEWOON EEN GOED WERKENDE INTERNETVERBINDING!!! Na een week bijna dagelijks bellen en chatten ben ik het ontzettend zat. Ik wil dat iemand mijn klachten serieus oppakte en niet dat ik door 10 verschillende KPN medewerkers vriendelijke te woord wordt gestaan en die mij steeds dezelfde vragen stellen. JA IK HEB AL GERESET, JA IK HEB DE WIFI MANAGER AL GEBRUIKT. Ik werk net als vele anderen door de corona thuis en ook onze 3 kinderen hebben online les. KPN pak dit op, los dit op en wees eens op een normale manier bereikbaar. Jullie zijn nog bureaucratischer georganiseerd dan alle overheden bij elkaar. Voor elke schroef hebben jullie een andere afdeling waar naar wordt verwezen.

Ik wil snel worden teruggebeld door iemand die knopen kan doorhakken (en verstand van zaken heeft)

Ik wil dat een kundig KPN monteur langs komt en echt het probleem komt oplossen.

De noodoplossing: alle huisgenoten een grote bundel GB om hotspots te maken is niet de oplossing.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 1
Badge

Helaas nog steeds niet door KPN terug gebeld. Vandaag weer een ontzettend slechte en uitvallende wifi door het hele huis. Zeer frustrerend dit. Ik plaats dit berichtje onder mijn eigen berichtje omdat ik het heb opgegeven om te bellen en/of te chatten met KPN. Ik moet dan weer opnieuw het hele verhaal vertellen. Daarbij komt dat de helpdeskmedewerkers geen oplossingen kunnen bieden. Ik ben het vertrouwen in KPN aan het kwijt raken, en zoals iedereen weet: vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Badge +19

Dit klinkt allemaal niet best. Om bij het begin te beginnen...Wat zegt deze site over de te behalen op jouw adres? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ wil je een screenshot zonder je postcode plaatsen? Welke snelheid haal je als je meet met een bekabelde pc of laptop? Zijn er dit soort dingen in huis? 

 

Reputatie 1
Badge

Hallo Joep, om te beginnen hebben niet van die “dingen” zoals je op het plaatje laat zien

 

Reputatie 1
Badge

Mijn zoon heeft op zijn kamer een bekabelde verbinding. Die heeft de volgende meting gedaan:

 

Reputatie 1
Badge

Mijn laptop kan geen verbinding maken met wifi, ook onze TV geeft aan de wifi niet te vinden. Op het modem brandt regelmatig een rood lampje (waarna we maar weer eens gaan resetten)
Het is een Experia Box v10A

 

Badge +19

Wat het eerste betreft heb je het prima voor elkaar want die geven nogal eens een storing. De maximale snelheid die bij jou haalbaar is is dus 39Mbit/s. Meer is niet mogelijk en dat heeft te maken met de afstand tussen de centrale en het modem. Je hebt waarschijnlijk een wat ouder abonnement.  Dat was een abonnement met een snelheid tot 100 maar daar zaten dan wel 2 ontvangers bij en het opneempakker. De nieuwe abonnementen zijn anders. Dat stel je naar wens samen. Wat dat betreft klopt het allemaal.  Is de Wi-Fi versterker met een kabel aangesloten op de experiabox? Wat je zoon meet klopt precies met wat er mogelijk is. Het gaat dus echt fout met de wifi.

Reputatie 1
Badge

De versterker is idd aangesloten met een kabel. Ik vermoed dat het modem zelf aan het eind van zijn bestaan is gekomen, omdat onze apparatuur het modem kennelijk niet kunnen vinden (via Wifi) en er regelmatig een rood lampje brand.
Ik heb uitgelegd gekregen van de KPN helpdesk dat een ander (minder Mbps) abonnement zelfs duurder is! Dus daar passen we eventjes voor. (te gek voor woorden eigenlijk, dat bestaande klanten, een stapje terug moeten doen, omdat de techniek de belofte niet kan waarmaken, én dat daar dan weer meer voor betaald moet worden)

Reputatie 7
Badge +24

Aan uw bekabelde verbinding mankeerd dus niets. U betaald voor "tot 100 mbit", maar KPN zegt dat er maar 38 mbit leverbaar is op uw adres. Een speedtest bewijst dat dit ook binnen komt. Dit is niet te verbeteren. U heeft een verbinding via een telefoonlijntje van 40 jaar oud ofzo, en de afstand naar de centrale is dermate dat de snelheid op uw adres gewoon niet hoger kan.

Ga je vervolgens via WiFi werken, dan is het niet zo vreemd dat de snelheid nog een stukje naar beneden gaat. De stap van 38 naar 11 is wel fors naar beneden. Wellicht is er iets aanwezig in de buurt wat stoort op het WiFi signaal. Een magnetron bijvoorbeeld. Of iets met Bluetooth. Dat kan ook storen op de WiFi. Daar kan KPN niets aan doen, het behoort tot uw thuisnetwerk. 

Reputatie 1
Badge

Hallo Nick,
Ik heb jarenlang geen problemen gehad. Hoe verklaar je dan dat het nu allemaal niet meer werkt?
De wifi heeft het altijd prima gedaan.

Wat mij in deze casus het allermeeste irriteert is dat KPN communicatief een ondoordringbaar bolwerk is met 1 miljoen afdelingen die naar elkaar verwijzen en niemand SMART afspraken kan maken met mij.
 

Badge +19

Welke WiFi versterker heb je? Van kpn? Zoja welke?

Reputatie 1
Badge

Wie is er verantwoordelijk voor een 40 jaar (of nog oudere) telefoonkabel bij mij in de straat?
Glasvezel is voorlopig ook nog niet in onze straat….
En wat betreft de “tot 100 Mbps”  veel beloven en weinig geven doet een dwaas in vreugde leven. Ik voel me behoorlijk (laat ik het netjes zeggen) bekocht al die jaren, door KPN!

Reputatie 1
Badge

Ik heb de nieuwste WiFi versterkers. Vorige week van de monteur ontvangen (zie 1e bericht).

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Nick,
Ik heb jarenlang geen problemen gehad. Hoe verklaar je dan dat het nu allemaal niet meer werkt?

Zoals ik al zei:

Wellicht is er iets aanwezig in de buurt wat stoort op het WiFi signaal. Een magnetron bijvoorbeeld. Of iets met Bluetooth. Dat kan ook storen op de WiFi.

Kan ook bij de buren zijn. Hoeft niet bij u zelf in huis te zijn.

En:

Daar kan KPN niets aan doen, het behoort tot uw thuisnetwerk. 

Het beste advies is om zoveel mogelijk bekabeld te werken. Met een mobiel of tablet gaat dat niet, maar met veel andere apparaten wel.

Reputatie 1
Badge

Beste Nick, technisch gezien zal je gelijk hebben, maar waarom is WiFi dan ooit uitgevonden? En hoe kom ik erachter dat mijn buren, of anderen in mijn omgeving storen op mijn WiFi signaal? Is daar een appje voor?

Badge +19

Dat bekocht gevoel is niet helemaal terecht want het is geheel volgens de spelregels van toendertijd. Wat de Wi-Fi betreft zou je best rond de bekabelde snelheid kunnen komen. Heb je de wifi versterker al gereset? 

Reputatie 1
Badge

Ik heb de wifi versterker inderdaad al eens gereset. Op dit moment vindt mijn mobiele telefoon én de TV ook geen wifi signaal. Ik werk nu met de hotspot noodoplossing. Ik denk dat het probleem 2 oorzaken heeft:
a) mijn modem is denk ik defect.
b) slecht signaal vanaf de straatkant naar mijn modem (40 jaar oude koperen kabels)

Over het bekochte gevoel wil ik het verder maar niet hebben hier :-(

De oplossing én de kennis hierover ligt bij KPN en dan kom ik op mijn vorige opmerking. Het lukt mij niet om met een ter zake deskundig iemand in contact te komen. De helpdesk-schil is ondoordringbaar van KPN.

Reputatie 1
Badge

trouwens! @Joep1965 en @Nick83 ik waardeer jullie reacties en opmerkingen! Jullie proberen tenminste samen met mij deoorzaak en een oplossing te vinden!

 

Reputatie 7
Badge +24

Je haalt gewoon 38 bekabeld op de Experiabox. Daar is niets kapot aan dus. Het zou in theorie zo kunnen zijn dat de WiFi functie van de Experiabox stuk is, maar dan zou WiFi van de versterker wel gewoon voldoende snelheid moeten geven. Immers, deze is bekabeld aangesloten en zend zn eigen WiFi uit, niet beïnvloed een eventueel slecht presterend WiFi signaal van de Experiabox. 

Reputatie 1
Badge

@Nick83 ik begrijp je antwoord, maar het verklaart niet de problemen die we nu ervaren. Ik hoop dat ik morgen door KPN wordt gebeld. Liefst om een afspraak met een monteur in te plannen. Dan kan hij/zij ter plaatse komen kijken waar het fout gaat: het modem, de bekabeling, de versterkers, storing door buren, oude koperkabels in straat, etc… en daarna hoop ik oplossing vinden voor het probleem.

Jouw conclusie klopt dat er ook dingen goed gaan, maar de problemen met de slecht (ontbrekende) WiFi overheersen op dit moment.
 

Badge +19

Hum dit is toch wel een bijzonder verhaal hoor.  Kan je met heen enkel mobiel toestel Wi-Fi vinden??

Reputatie 1
Badge

mobiele telefoons niet, TV niet, laptop zeer wisselend, ipad wel.
Het signaal is heel wisselend. valt dus regelmatig weg.


Ik kan ook nergens de speedtest meer uitvoeren. Noch via KPN noch een alternatief via google. Dit heb ik met Firefox en Chromium geprobeerd. Ik kan ook mijnmodem.kpn niet vinden in mijn browsers.

 

Reputatie 1
Badge

Ik probeer nu wat websites te openen. Bij een poging om pinterest te openen kreeg ik zojuist deze melding:

De website op https://nl.pinterest.com/michelserne/ ondervond een schending van het netwerkprotocol die niet kan worden verholpen.

De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat er een fout in de gegevensoverdracht is gedetecteerd.

Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.

Wanneer ik via mijn hotspot dezelfde site open is er geen enkel probleem

Badge +19

Dan zou de versterker en het modem kapot zijn?? Want die werken qua Wi-Fi onafhankelijk van elkaar. Dat lijkt me stug!!! Ben bang er maar één ding op zit. Dat is alles los koppelen van het modem en het modem resetten.

Reputatie 1
Badge

Zojuist gedaan wat je adviseerde: alles losgekoppeld, modem gerest en weer aangekoppeld.
Speedtest doet het nu wel, en meet een redelijke snelheid. Was dit de oplossing?? Het lijkt er wel op, maar ik wacht even af hoe het zich de rest van de dag ontwikkeld.

Badge +19

Fijn dat het nu gelukt is. Kijk nog eens goed naar je netwerk. Met een modem in de meterkast en een versterker boven is het wel krap tegenwoordig.  Er is zoveel Wi-Fi in de lucht. Zeker als je in een wat drukker bevolkt gebied woont.