Beantwoord

Zeer teleurgesteld en boos in/op KPN.

• 14 december 2017
  • 28 reacties
  • 1452 keer bekeken

Reputatie 1
Dag iedereen,

Voordat jullie beginnen met mijn topic te lezen is er iets dat jullie moeten weten;
Ik ben al lid bij KPN sinds 2007 met een standaard internet-abonnement.
Max. mbits in mijn straat: 15mbps, mijn ontvangst: 8mbits downlaod, 0.6 upload.
--
Ik woon in een buurt waar ik maximaal 15mbits kan behalen. KPN heeft begin 2015 ons beloofd dat ze Q4 van 2015 'sneller en gestabiliseerd' internet voor ons zouden regelen. Ik heb hiervan waargenomen dat ze bepaalde groene kabeltjes ( neem aan voor glasvezel ) in de grond van de straten rondom mijn huis neer hebben gezet. Echter hebben ze hierna niks veranderd, wat wel beloofd was. De belofte die in begin 2015 gemaakt was, is niet nagekomen. We kregen een vermelding van KPN dat het 'versnellen' van ons internet uitgesteld is naar 2016 Q3. In 2016 Q3 is er een nieuwe melding hierover gemaakt, dat het eind 2017 Q4 zou gebeuren. Vandaag ( 14-12-2017 ) zouden ze er aan beginnen om 07.00 t/m 12.00. Aangezien ik niet thuis was heb ik hier niets van kunnen waarnemen. Zodra ik thuis kwam rond 14.00 heb ik een speedtest gedaan om te checken of er écht wat veranderd is. Maar nee. KPN, heeft zoals ik inmiddels van ze gewend ben, mij weer teleurgesteld. Sinds te tijd van begin 2016 t/m heden is er wel ongeveer 4-7 monteuren langs gekomen, wat ik wat te veel vind voor een bedrijf als KPN. In 2007 zijn wij naar KPN overgestapt met de belofte van snel en stabiel internet, ondanks het feit dat ik van beide enorm veel last heb sinds eind 2016.
Gisteravond heb ik contact opgenomen met de live-chat van KPN. Een online-werknemer vertelde mij dat de enige manier om sneller internet van jullie bij mij thuis te kunnen ontvangen is door middel van een internet versterker aan te schaffen. Ik heb een internet versterker eerder al geprobeerd vertelde ik, waarop werd geantwoord dat ik een internet versterker specifiek van KPN moet aanschaffen.
Ik vind het erg jammer dat ik niet zonder wat erbij aan te schaffen niet normaal internet kan ontvangen van jullie. Misschien moet ik het toch écht overwegen om naar een andere provider over te stappen.

Groet,
Emir
icon

Beste antwoord door Ward_ 18 december 2017, 10:20

Het verhaal begint me nu wat duidelijk te worden.

Ik weet niet hoe die datum van 14 december is gecommuniceerd met @Emir_Eker
Maar ik ga er voor dit antwoord vanuit dat dit ook stond op dezelfde potscodechecekr (de Fourstack tool)

Die upgrade is niet iets dat bij de klant thuis moet gebeuren., dus dat er niemand is geweest is logisch.
Het is de ombouw van een bestaande kabelverdeler naar een nieuwe actieve straatkast waardoor de mogelijke snelheid van alle klanten die op die kast aangesloten zijn verhoogd wordt.
Die forecast werkt als volgt: Als de plandatum van het gereed komen van de kast een aantal kwartalen in de toekomst ligt, dan laat de Fourstack tool een bepaald kwartaal zien. Ligt deze een paar maanden in de toekomst, dan zie je een specifieke maand.
En ligt deze enkele weken in de toekomst, dan zie je een werkelijke datum. Het aparte is echter dat een paar dagen voor die datum deze ineens verdwijnt uit de Fourstack tool.
Een aantal dagen na die geplande upgrade datum zie je dan ineens wel je nieuwe snelheid verschijnen in die tool.
Het is vandaag 18 december dus ik heb een stiekeme hoop dat dit scenario ook zo werkt bij @Emir_Eker.
Als je belt met de KPN klantenservice, dan weten ze dit soort details helaas niet dus die kijken net als jij in dezelfde tool en zien dus ook geen geplande upgrade.

Mijn verzoek zou zijn om even te wachten tot woensdag de 20ste december en dan nog eens de check te doen in die tool. Is er dan nog niks anders te zien dan 16 Mbit,, kom dan even hier terug, dan kan 1 van de Webcare medewerkers aan de hand van je postcode en huisnummer contact zoeken met de afdeling Bouw om op detail te kijken wat er met die kast aan de hand kan zijn.
Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Met een versterker van KPN je binnenkomende snelheid verhogen? Die moet ik ook hebben, dat zal de uitvinding van de eeuw zijn.

Heb je al “bonding” laten toepassen of gaat het daarom wat KPN niet gerealiseerd krijgt?
Reputatie 7
Badge +8
Dag Emir,

Zou je eerst voor ons willen kijken wat er volgens de KPN-Netco checker nu haalbaar is op je adres?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

* Groene kabels zijn altijd voor ZIggo, nooit voor KPN
* Een internetversterker bestaat niet. Een KPN Wifiversterker wel, maar dat gaat je alleen helpen als het een Wifi probleem in huis is. Als de maximale snelheid tot in je woning (zeg maar: tot de Experia Box) al niet meer is dan 15 Mbit, dan zal je na het modem uiteraard nooit meer kunnen halen. Ook niet met versterkers of hoe ze ook genoemd worden.
Reputatie 1
@War , Volgens de check kan ik max. 16 mbit/s halen. Maar dat is het probleem dus, KPN zou 14-12-2017 het verhogen, volgens hun. Alleen hier is niks van gebeurd. Ze zijn niet eens gekomen.

@webloq , wat is een bonding precies?
Reputatie 7
Badge +18
Op die link van Ward kun je zien of bonding toegepast kan worden waardoor je dubbele snelheid kunt krijgen.
Klik die link aan, vul je postcode en huisnummer in en plaats een schermafdruk hier, dan kunnen we met je meekijken wat mogelijk is. Je postcode mag je verwijderen voor privacy redenen.

Even ter aanvulling: inderdaad groene kabels zijn van Ziggo, Oranje kabels zijn glasvezelkabels, maar die zullen er wel niet zijn bij jou.
Reputatie 1
@Huib @Ward_ @webloq
Reputatie 4
Badge +4
Hé bah bonding niet mogelijk...
Reputatie 7
Er zijn dus ook geen upgrades gepland.
Mijn advies zou zijn om, indien beschikbaar, naar Ziggo over te stappen.
Reputatie 1
Ziggo kent ( volguns hun site ) mijn postcode niet, maar Caiway heeft Glasvezel bij mij hier met 150+ mbit/s.

Misschien toch Caiway?
Reputatie 7
Hmmm ... ik ben geen fan van Caiway.
Maar goed, wat bieden ze en tegen welke prijs, want 8Mbps is natuurlijk niet echt acceptabel anno 2017.
Dan waren de groene kabels van cif/caiway Reggefiber gebruikt oranje voor glasvezel cif kan hier groen voor hebben gebruikt of in ieder geval groene buitenmantels waar de glaskabel doorheen is geblazen.. Ik heb hier of op een ander forum al eerder groen en glas in een zin voorbij zien komen.

Dat Ziggo je postcode niet kent klopt wel omdat Caiway in jou gebied zowel kabel als glasvezel levert. We denken door de fusies nu standaard aan Ziggo maar er zijn nog een klein aantal andere spelers die via de kabel(lees coax) leveren

Ps ook Solcon en Online kan je bekijken voor glasvezel in het caiway gebied.
Reputatie 1
Badge
Hallo Emir_Eker,
Het detail zit hem misschien wel in "beginnen 14-12-2017" Er moet toch eerst iets gedaan worden. Volgens mij plaatsen een nieuwe kast en moeten er aanpassingen gedaan worden in de hoofdcentrale. en als dit gereed is zetten ze de kabels over. Staat er wel al een nieuwe kast? Als dat zo is zal je binnenkort misschien wel overgezet worden. Het is een kwestie van geduld.
Succes!!!
Reputatie 1
@ferry135 ik heb het laatst contact met KPN opgenomen, en ze hadden nog geen planningen voor het komende jaar ( voor mijn buurt)... Beetje sneu dit.
Reputatie 7
Badge +8
Het verhaal begint me nu wat duidelijk te worden.

Ik weet niet hoe die datum van 14 december is gecommuniceerd met @Emir_Eker
Maar ik ga er voor dit antwoord vanuit dat dit ook stond op dezelfde potscodechecekr (de Fourstack tool)

Die upgrade is niet iets dat bij de klant thuis moet gebeuren., dus dat er niemand is geweest is logisch.
Het is de ombouw van een bestaande kabelverdeler naar een nieuwe actieve straatkast waardoor de mogelijke snelheid van alle klanten die op die kast aangesloten zijn verhoogd wordt.
Die forecast werkt als volgt: Als de plandatum van het gereed komen van de kast een aantal kwartalen in de toekomst ligt, dan laat de Fourstack tool een bepaald kwartaal zien. Ligt deze een paar maanden in de toekomst, dan zie je een specifieke maand.
En ligt deze enkele weken in de toekomst, dan zie je een werkelijke datum. Het aparte is echter dat een paar dagen voor die datum deze ineens verdwijnt uit de Fourstack tool.
Een aantal dagen na die geplande upgrade datum zie je dan ineens wel je nieuwe snelheid verschijnen in die tool.
Het is vandaag 18 december dus ik heb een stiekeme hoop dat dit scenario ook zo werkt bij @Emir_Eker.
Als je belt met de KPN klantenservice, dan weten ze dit soort details helaas niet dus die kijken net als jij in dezelfde tool en zien dus ook geen geplande upgrade.

Mijn verzoek zou zijn om even te wachten tot woensdag de 20ste december en dan nog eens de check te doen in die tool. Is er dan nog niks anders te zien dan 16 Mbit,, kom dan even hier terug, dan kan 1 van de Webcare medewerkers aan de hand van je postcode en huisnummer contact zoeken met de afdeling Bouw om op detail te kijken wat er met die kast aan de hand kan zijn.
Reputatie 1
@War Alright, bedankt! Ik zal wachten!
Reputatie 7
Badge +8
@War Alright, bedankt! Ik zal wachten!
@Emir_Eker Is er al iets veranderd in de postcodechecker op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/?
Reputatie 1
@Ward_ Nee, helaas niks veranderd,
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Emir_Eker, ik heb meegelezen en ik hoopte eigenlijk net als Ward dat Fourstack een hogere snelheid zou laten zien inmiddels. Tot wanneer (ongeveer) stond die upgrade in Foustack? Want zodra er een specifieke datum staat dan wordt ie niet zomaar eruit gehaald. Of heb je dat ergens anders gehoord/gezien? Dan kan ik eventueel wat gerichter zoeken.
Reputatie 1
@Paul Bakker @Ward_ Ik heb nergens een datum gekregen? Ward zei alleen dat ik 20/12 het moest checken, maar er is inmiddels nogsteeds niks veranderd.
Reputatie 7
Badge +8
@Paul Bakker @Ward_ Ik heb nergens een datum gekregen? Ward zei alleen dat ik 20/12 het moest checken, maar er is inmiddels nogsteeds niks veranderd.

Je moet even opletten welke naam verschijnt als je iemand probeert te taggen. Je hebt nu een hele andere Paul getagd...
@Paul_ en ik bedoelden die 14 december waar je het steeds over had. Hoe kwam je aan die datum? Had je die gezien op de postcodechecker van https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ?
Of had je een brief ontvangen? Of een telefonische afspraak of zoiets?
Reputatie 1
@Paul_ @Ward_ Excuses voor de foute tag,

Ik heb dit ontvangen via een SMS van KPN.
Reputatie 7
Badge +24
Oké, ik heb zo'n vermoeden dat het een SMS was om aan te geven dat er onderhoud werd gepleegd. Maar niet dat er een upgrade zou plaatsvinden. Heb je die SMS nog? Zou je die met ons kunnen delen? Ik krijg het nare gevoel dat dit een dode mus gaat zijn aangezien er nog niets is gewijzigd. Stuur je me ook jouw postcode en huisnummer via een privébericht? Dan check ik het hier ook.
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor de gegevens. Ook ik zie hier geen (geplande) upgrade staan. Heb je die SMS nog in jouw telefoon? Zou je de exacte tekst met ons kunnen delen (screenshot of iets dergelijks)?
Reputatie 1

Reputatie 1
@Paul_ , @Ward_
Reputatie 7
Badge +24
Hey Emir, ik heb het voor je nagekeken en dit was geen onderdeel van een geplande upgrade. Het was onderdeel van onderhoud. Je krijgt die SMS dan omdat er een onderbreking van de dienst kan optreden. Een geplande upgrade in het netwerk vind je in Fourstack en daar worden doorgaans geen SMS'jes over gestuurd. Niet echt een fijne kerstboodschap maar ik kan er helaas niets anders van maken. 😞

Reageer