Beantwoord

Zeer traag download en upload snelheid

• 9 mei 2018
  • 7 reacties
  • 610 keer bekeken

Ik heb glasvezel maar mijn internet is zeer traag hoek Kan dit?🤔
icon

Beste antwoord door Bart_ 10 mei 2018, 15:26

Hallo Noennieh en welkom hier op het Forum. Net als Wjb ben ik ook erg nieuwsgierig hoe je het één en ander hebt gemeten. Het maakt uiteraard nogal een verschil of je de bekabelde verbinding test of de snelheid via Wi-Fi. Niet alleen omdat je snelheid via Wi-F- sowieso lager zal liggen dan bekabeld, maar ook omdat het mij helpt een eventueel probleem te lokaliseren.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Wat versta je nu onder zeer traag?
Wat is het resultaat van een meting via http://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC?
De speedtest die jij gebruikte is zeer onbetrouwbaar.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo Noennieh en welkom hier op het Forum. Net als Wjb ben ik ook erg nieuwsgierig hoe je het één en ander hebt gemeten. Het maakt uiteraard nogal een verschil of je de bekabelde verbinding test of de snelheid via Wi-Fi. Niet alleen omdat je snelheid via Wi-F- sowieso lager zal liggen dan bekabeld, maar ook omdat het mij helpt een eventueel probleem te lokaliseren.
Reputatie 7
Niet alleen omdat je snelheid via Wi-F- sowieso lager zal liggen dan bekabeld, maar ook omdat het mij helpt een eventueel probleem te lokaliseren. Via wifi kan je wel degelijk ook dezelfde snelheid behalen als bekabeld. Wil je echter vaststellen wat de snelheid van de lijn naar KPN is, dan moet je bekabeld meten om een eventuele invloed van wifi te vermijden.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo Noennieh. Ik zie dat ik geen reactie van je heb gekregen. Is het probleem inmiddels verholpen? Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, laat het met dan weten.
http://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/635e9b80-612c-11e8-a745-4fe3f8b7a9bd
Hier de link van mijn test.
Een filmpje die ik gemaakt heb op mijn tel duurde heel lang dat deze verzonden is.🤔 😫
Reputatie 7
Badge +20
Dank je wel, Noennieh. Ik ben nog even benieuwd hoe je deze test hebt gedaan. Is dat via een bekabelde verbinding of was dat via Wi-Fi? Je geeft aan dat je een filmpje via je telefoon verzond: ik vermoed daarom dat je Wi-Fi gebruikte. Wil je de test eens bekabeld via je pc/laptop doen?

Ik had vandaag en gisteren een soort gelijk probleem. Ik heb 500mbit up/down. De snelheid van download zat rond de 5mbit, maar de  upload was goed. Het probleem deed zich enkel voor waar neer ik rechtstreeks verbonden was met kpn servers. Gebruikte ik een vpn dan was de snelheid goed, zonder vpn was download zeer slecht.

Zonder VPN
Met VPN

Ik vermoed dat er iets niet goed zat bij de DNS servers. ‘ipconfig /flushdns’ in het cmd venster werkte niet. Download was nog steeds traag. Ik heb daarna handmatig DNS servers ingesteld (deze stond op automatisch) en het probleem was opgelost. Daarna weer op automatisch gezet en het probleem van de trage download is nu verholpen. Ik ga nu de monteur annuleren.

Na handmatig DNS wijzigen en weer terug op automatisch (DHCP) (Zonder VPN)

Reageer