Beantwoord

Zeer traag internet

• 31 maart 2018
  • 17 reacties
  • 6247 keer bekeken

Hallo KPN,

Zou het misschien mogelijk zijn dat er even gekeken wordt naar onze verbinding? We zijn sinds maandag overgestapt, maar een beetje teleurgesteld.

We betalen voor 100 Mb. Nou snap ik best dat dit niet gehaald kan worden met 2 computers op Wifi, een smarttv, 2 mobieltjes en een thermostaat, maar met een beetje geluk halen we net 8 Mb.
Ik heb zelfs 'snelheden' gemeten van 0,8 Mb (ik wist niet eens dat dit überhaupt nog mogelijk was...)

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door ohrid 14 april 2018, 19:31

Vandaag zelf de kruipruimte getrotseerd en met houtboren, steenboren en betonboren bedrading aangelegd. 💪🏼 Als alleenstaande vrouw toch alle angsten overwonnen 😂

En het laden van deze pagina ging binnen 10 seconden, dus voorlopig 🤞🏼 Filmpjes op youtube haperen ook niet om de 4 seconden, kan gewoon in 1080 kijken.

Huis misschien gewoon niet geschikt voor wifi 🤣
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Beste @ohrid, welkom op onze Forum. Wat vervelend dat je problemen ervaart met jou internetverbinding. Welke modem heb je? En hoeveel TV ontvangers heb je in huis? En is alles bekabeld aangesloten, of zit er ook een draadloze verbindingsset tussen de modem en de tv ontvanger of PC?

Zou je hier eens kunnen kijken wat er op jou adres mogelijk is?

Zou je eens een speedtest willen uitvoeren? (Bekabeld, niet via Wifi)
De televisies (twee stuks) zitten aangesloten via het stopcontact, de computers via wifi omdat het niet anders kon. Of in ieder geval, om bekabeling naar de computers te krijgen, moest de monteur boren door 2 vloeren (parketvloer en een houten vloer), waar hij op dat moment van af zag. Daarom kan ik ook geen bekabelde speedtest doen. We hebben pc's, die kan ik niet helemaal naar de meterkast sleuren en heb geen kabels die lang genoeg zijn. PC's staan wel op dezelfde verdieping als de modem. We hebben de Experia10. Ik heb er een wifiversterker tussen gezet, dat helpt iets.

Toen ik dit forum eerder vanavond wilde openen, duurde het letterlijk 3 minuten. Nu haal ik met de speedtest 10Mb, wat een record is, dus het gaat al iets vooruit. Echter ben ik de enige gebruiker op dit moment, met verder niets open.

Op mijn adres is 500 Mb mogelijk.
Reputatie 7
Badge +19
Daar gaat duidelijk iets mis. Je hebt dus glasvezel, Welke Devolo's heb je? De 650 of de 1200? Maar 10 Mbit/s op een 500 Mbit/s, dan zou je makkelijk 100 Mbit/s moeten halen. Jammer dat bekabelen niet mogelijk is, want je hebt er dan wel heel veel profijt van. Zelf heb ik koper 100 Mbit/s, (zelf haal ik 111 Mbit/s in huis) en heb ik de kabel wel naar boven getrokken. En het werkt allemaal perfect. Want een Devolo kan best nog wel eens gevoelig zijn voor storingen. En er kan op de elektriciteitskabels corrosie ontstaan. En dan geleid die data ook niet goed door de elektriciteitskabel van de ene Devolo naar de andere Devolo. Verder moet je de Devolo niet in de stekkerdoos plaatsten, maar rechtstreeks in de stopcontact:

De 1200 en hij zit direct op een stopcontact waar verder niets op zit. Volgens de monteur hadden we goed internet moeten hebben, maar dat is dus niet zo 😥
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Ohrid, welkom op het forum! Ik kan er kort over zijn, die snelheid is te traag. Dennis heeft al goed voorwerk gedaan qua vragen en tips. Daar borduur ik graag op voort.

Internet
Je hebt glasvezel, en een pakket waarin je de 100/100 snelheid hebt geactiveerd. Ik zie ook dat dit aan onze kant goed ingesteld staat. Daarnaast heb je een V10 Experia Box waarmee ik zeker betere wifiresultaten zou verwachten. Ik zie in de instellingen van de wifi van hieruit ook niets dat eruitspringt.

Wifi
Wifi is erg afhankelijk van omgevingsfactoren. Er zijn veel dingen die storing kunnen geven. Daarnaast heeft wifi ook een bepaald bereik. We moeten dan ook gaan kijken naar hoe jouw wifi werkt in z'n eigen omgeving. Wat ik in eerste instantie aanraad is onze wifi servicetool. Die kijkt onder andere naar wat voor andere wifinetwerken er in de buurt zijn en kan de instellingen van jouw netwerk daarop aanpassen.

Vervolgens is het zaak om te kijken specifiek naar de verbinding tussen de computers en de Experia Box. Je gaf al aan dat ze in ieder geval op dezelfde verdieping staan. Hoe ver staan deze van elkaar af? Hoeveel muren andere obstakels zitten er tussen de Experia Box en de computers?

Je noemt ook de Wifi Versterker, waar heb je deze nu staan? En hoe is hij aangesloten op de Experia Box?

Over de draadloze set en bekabeling
De draadloze verbindingsset werkt over het algemeen prima. Wel is het zo, omdat het via het stroomnetwerk loopt, dat de staat daarvan van invloed is op de verbinding. Zorg er dan ook voor dat je de adapters hebt aangesloten zoals in de afbeelding die Dennis al deelde.

Daarnaast zijn deze adapters ook prima gecombineerd te gebruiken. Wat je kunt doen is namelijk de Wifi Versterker aansluiten op een draadloze adapter. En dan kun je vervolgens zowel tv-ontvanger als computer daar bekabeld op aansluiten.
De servicetool had ik inderdaad al gebruikt.
De Experia is ongeveer 5 meter verwijderd van de computers, met 1 muur er tussen. Andere obstakels zitten er niet tussen (zelfs geen bank). De versterker zit in devolo, tussenin de experia en de pc's.

Ik heb dus al van alles en nog wat geprobeerd, maar met geen resultaat.
Reputatie 7
Badge +28
Met de Experia zo dicht bij de computers zou het zelfs met een muur ertussen eigenlijk goed moeten werken. Ik maak er wel uit op dat Wifi Versterker en Experia Box erg dicht bij elkaar staan. Dat kan dan ook nog storen. Zou je eens willen inloggen op de Experia Box. Dat kan via 192.168.2.254. Als het de eerste keer inloggen is, dan kun je het wachtwoordveld leeglaten. Na inloggen moet je dan een wachtwoord aanmaken. Klik dan bovenaan in de balk op Wifi, en zet dit op Uit. Op die manier krijg je alleen wifisignaal vanuit de Versterker. Zou je dan eens willen testen of het daar beter van wordt?
Ik ga het proberen, alleen...

http://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/99aeaa90-3698-11e8-8ca2-f77bbf384e79

Even wachten dus 😂
Oke, het lukte niet om te verbinden met mijn computer, maar met de mobiel lukte het wel.

Geen verschil.

Nu heb ik het wel bedraad geprobeerd (toch die computer verhuisd) en krijg ik wel gewoon 100mb. Dus het komt wel binnen.

Alleen moet er dan iemand de kruipruimte in 🤢
Reputatie 7
Badge +28
Een kabel is wel altijd beter. Maar in dit geval hoor je ook via wifi gewoon meer binnen te halen dan wat je meet. Nog even, want volgens mij had ik dat nog niet zo expliciet gevraagd: je meet deze traagheid op alle apparaten, yes? Merk je ook verschil als je verder weg van of dichterbij de Experia Box of Wifi Versterker bent?

Wil je ook nog eens het volgende testen:
Ik zie dat je op de Experia Box voor zowel de 2,4 GHz frequentie als de 5 GHz dezelfde netwerknaam gebruikt. Wil je die eens een verschillende naam geven (dit kan door in te loggen op de Experia Box, op dezelfde pagina als ik eerder noemde). Zet dan de Wifi Versterker eens uit en test of je ook verschil merkt in snelheid tussen de beide netwerken.

Ook op de andere PC krijg ik dezelfde resultaten. Geen verschil in afstand.

Ik heb de 2.4 frequentie een andere naam gegeven. Maakte eigenlijk ook niets uit.

Daarnaast zag ik dat bij kanaal zoeken hij op auto stond. Volgens de servicetool was 3 het beste, dus heb ik hem vast gezet op 3. Nou, dat heb ik maar heel gauw terug gezet, want ik kreeg maar 0,1 Mb binnen...
Reputatie 7
Badge +28
Hmmm, het blijft een beetje raadselachtig dan. Ik heb nogmaals gekeken naar je verbinding, die is in orde, zoals je zelf bekabeld ook al merkte. Het lijkt me het beste dat er toch iemand bij jou thuis komt kijken. Echter, omdat de verbinding zelf in orde is, kan ik hiervoor geen storingsmonteur aansturen. De enige manier is dan de servicemonteur. Je kunt er op deze pagina meer over lezen, maar de kern is dat het een betaalde monteur is (€50) die onder ander een uitgebreide wificheck kan doen om te zien wat het probleem is en hoe dit verholpen kan worden. Mocht nou uit het bezoek blijken dat het probleem toch aan onze kant ligt, dan worden er geen kosten gerekend.
Reputatie 7
Badge +30
Het probleem is toch sowieso interferentie? Volgensmij is dat redelijk zeker uit dit topic te halen.

Je hebt nu de netwerknaam gewijzigd, maar heb je ook verbonden met het 5Ghz netwerk?
Ik heb inderdaad beide netwerken geprobeerd en dat maakte geen verschil.

Ik vind het ook een raadsel. Binnenkort komt er iemand bedradingen aanleggen en dan hoop ik dat het allemaal stabieler wordt. Mocht dat dan niet zo zijn, dan meld ik mij weer. Maar ik ga er van uit dat de 100Mb gewoon gaat werken, wat uit mijn korte test naar voren kwam.
Reputatie 7
Badge +28
Het is inderdaad interferentie, maar waar die dan vandaan komt is lastig vast te stellen. Ik verwacht echter dat het met bekabeling een heeeeel stuk beter wordt. Ik hoor graag het resultaat daarvan 🙂
Vandaag zelf de kruipruimte getrotseerd en met houtboren, steenboren en betonboren bedrading aangelegd. 💪🏼 Als alleenstaande vrouw toch alle angsten overwonnen 😂

En het laden van deze pagina ging binnen 10 seconden, dus voorlopig 🤞🏼 Filmpjes op youtube haperen ook niet om de 4 seconden, kan gewoon in 1080 kijken.

Huis misschien gewoon niet geschikt voor wifi 🤣
Reputatie 7
Badge +28
Ha, wat cool! Ik doe het je niet direct na 🙂 Mooi om te lezen dat de verbinding nu weer zonder haperen werkt. Het is goed mogelijk dat er ergens in je huis of omgeving zoveel verstoring is dat wifi niet te doen is. Fijn dat je op deze manier toch kunt profiteren van de snelheid.

Reageer