Zeer traag internet, HELP

• 23 april 2012
  • 10 reacties
  • 13893 keer bekeken

Hallo,

Op 18 april 2012 ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN alles in 1 standaard. Op zich ging de overstap prima, maar waar op de site van KPN vermeld staat dat de internet snelheid 40 mb/s download is, haal ik deze snelheid bij lange na niet, namelijk 10!! mbit! Op 20 april belde ik met de klantenservice die mij vertelde dat de snelheid waarschijnlijk nog omhoog gaat, omdat KPN nog gaat bepalen welke snelheid maximaal haalbaar is op mijn adres en ik moest maar terugbellen op 23 april als de snelheid niet omhoog was gegaan.

Vandaag, 23 april, belde ik nogmaals met de klantenservice, omdat mijn snelheid nog steeds betreurenswaardig laag is, namelijk nog steeds 10 mbit/s. Ik kreeg een vriendelijke jongeman aan de telefoon die mij vertelde dat hij zag dat ik geen hoge internetsnelheid haal. Ik deelde mijn ongenoegen mede en hij reageerde erop door te zeggen dat hij het niet van zijn baas mag zeggen, maar hij zei dat er op de site staat TOT 40 mb/s en er niet goed bij vermeld staat dat dit vaak (bij lange na) niet gehaald wordt. Ik vertelde dat ik bij Ziggo nog bij een pakket van 25 mb/s downloadsnelheden haalde van ruim 3500 kb per seconde en nu bleef steken bij 1300 kb/s. Hij zei het erg vervelend te vinden en zou mij doorverbinden met iemand die mij verder kon helpen. Hierop kreeg ik een jongedame aan de telefoon die al begon met de zin: Ik heb begrepn dat u uw pakket wil downgraden? Downgraden?!?! NEE! Mijn internetsnelheid is gigantisch laag. Ze was behoorlijk bot en zei dat ik waarschijnlijk ver van de centrale af woon en als ik niet eens was met de snelheid moest ik maar een brief sturen. Nou bedankt voor niks... Ik denk dan probeer ik te e-mailen via de website, maar dan wordt gezegd dat je moet bellen dus weer terug bij af. Ook gaf ze aan dat ik tv gebruik en dit ook invloed heeft op de snelheid, nou sorry maar op de site zelf wordt gezegd bij het standaard pakket:

"Voor het gemiddelde internetgebruik raden wij Standaard aan. Deze snelheid is vijf keer zo hoog als Instap en geschikt voor lekker snel internetten, mail en surfen maar ook voor het downloaden van films en muziek".
Vijf keer zo hoog? Dat betekend dat ik bij de instap dus 2 mb/s haal?!?!?!

Kortom, ik zit met een betreurenswaardig lage internetsnelheid en ondanks dat ik mijn onvrede heb gedeeld wil niemand mij blijkbaar verder helpen of een oplossing aandragen. Ik ben erg teleurgesteld in KPN en weet niet wat ik nu moet doen. Kan iemand mij zeggen wat ik kan of moet doen? In Zwolle waar ik woon ligt blijkbaar geen glasvezel dus dat is geen optie. Ik kan echter niet op deze manier door, want ik kan met deze trage internetsnelheid niet eens mijn normale werkzaamheden uitvoeren zonder een stotterende verbinding.

Met vriendelijke groet,

Pieter.

10 reacties

Zo te zien is er nog geen wet gemaakt op de al langer bekende ellende met internetsnelheid:

http://webwereld.nl/nieuws/64795/sp-beschuldigt-internetproviders-van-afknijpen.html

Altijd zo sneu als ze iemand weer met die term "tot" gaan afschepen. Na het contract loopt een klant zeker te weten weg bij de betreffende provider, niet belangrijk kennelijk. 

In dit bericht geeft KPN trouwens wel aan dat ze vooraf bekijken welke snelheid haalbaar is, dus in de praktijk lijkt het (niet bewijsbaar) erg op misleiding (naar deklant of naar de politiek ligt aan hoe je het leest).

Een snelheid tot 40mb wil volgens mij echter niet zeggen dat KPN er met een kwart van de snelheid op kan beroepen dat de snelheid tot 40mb is volgens mij. Bij UPC krijg je gewoon je geld terug in dit geval (wel veel bellen en monteursbezoekjes) en kun je het contract ontbinden of downgraden (60mb haalbaar ipv 100mb internet). 

Aangezien er bij de klantenservice aangeboden is om te downgraden, betekend het dat er niks aan de snelheid te doen is. Ik zou dus aandringen op ontbinding contract bij KPN en verder kijken.

Let er op dat je het juridisch nakijkt of laat nakijken.

Succes!

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, er wordt 40 mb beloofd maar als ik 16 mb haal mag ik blij zijn.

Antwoord van de kpn-helpdesk; u zit te ver van de verdeelkast(3km in mijn geval) en hoe verder weg hoe meer verlies.

Ook hier zij men dat de topsnelheid nooit wordt gehaald.

KPN verkoopt dus bewust een product dat ze niet kunnen leveren, ondertussen hebben ze wel de prijs weer verhoogd, blijkbaar zit ik daarvoor niet te ver weg.

Marcel

Reputatie 3
Badge +5
Beste pietervdsommen en RAM69,

Spijtig om te horen dat de snelheid niet gehaald wordt. Kunt u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer toesturen?

Dan ga ik kijken wat ik voor u kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

Daan

Hoi Daan,

Ik heb je de gevraagde gegevens in een privébericht gestuurd maar daarna niets meer van je vernomen, heb je nog meer info nodig?

Groet, Marcel

Ik heb hetzelfde probleem.... Al tijden zogenaamd 40 Mbps, maar haal maar 10 Mbps, dacht eerst dat het aan draadloos lag, maar zelfs wanneer ik rechtsstreeks op de expedia ben aangesloten kom ik niet sneller dan maximaal 15Mbps. Ik lees overal dat KPN je gewoon aan het bedonderen is. Overweeg maar over te stappen naar de kabel....

Het blijft vreemd dat KPN hier blijkbaar mee wegkomt.

Ik heb hetzelfde probleem gehad, 40 mb verbinding en 11 mb maximaal haalbaar.

Volgens KPN lag dit aan de ruim 2 km afstand...bizar!

Ik heb de verbinding in elk geval omlaag gebracht naar "basis" zodat ik niet meer teveel betaal voor een snelheid die ze niet kunnen waarmaken.

Toch twijfel ik wel aan overstappen, omdat andere providers blijkbaar wel hogere snelheden kunnen aanbieden....

Helaas is glasvezel nog niet overal verkrijgbaar.

Reputatie 6
Badge +9
Hoe weet je dat andere aanbieders het wel leveren kunnen? 😉 Kabel wellicht wel, maar andere DSL aanbieders zullen in principe tegen hetzelfde aanlopen.

En dat KPN tegen wil en dank expres misleidend ed is, mensen mensen mensen, hou eens op met dat geblaat....

Het is heel simpel, KPN meldt dat het abbonement je een snelheid geeft tot 40 mbit/s. KPN meld ook dat door afstand de snelheid lager uitvallen kan. En jij bent daarmee akkoord gegaan, immers je gaat akkoord met de algemene voorwaarden en gebruikersvoorwaarden. As simple as that.

Waar kpn als netwerkeigenaar druk mee bezig is, de aanleg van VDSL (grote afstanden glas, vanaf straatkasten koper) en Glasvezel, om de beperkingen van de koperverbindingen (snelheidsverlies) kleiner te maken. Ook is er de nieuwe techniek pairbonding, waarbij je signaal op 4 ipv 2 aders krijgt en de snelheid dus bijna verdubbeld kan worden in de uitrolfase.

Ik zeg niet dat het niet vervelend is, maar als jij op een ADSL2+ lijntje bijvoorbeeld maar 12 mbit haalt dan zul je bij een overstap naar Tele2, xs4all, Tmobile oid niks sneller worden.

40mbit is alleen haalbaar met VDSL of Glasvezel, VDSL is in uitrolfase, kijk eens in het modem wat je hebt, VDSL of ADSL2+, de laatste kan tot max 24 mbit leveren.

Wees blij dat kpn investeert in het mogelijk maken van nieuwe technieken.

Hallo sveld84,

Ik ben het niet helemaal met je eens dat KPN niet misleidend is wat betreft de snelheid,voordat ik mij aanmeldde heb ik de klantenservice gebeld met de vraag wat de maximaal haalbare snelheid op mijn adres zou zijn,kreeg te horen dat ik met gemak 30mb/s zou halen,maar dat bleek niet het geval te zijn,maximaal kan je maar 17mb/s halen in mijn regio,ik zit op vdsl2 en de eerste jaren komt er in mijn regio geen upgrade.Waarom doen ze niet zoals Telfort als je daar je postcode ingeeft krijg je gelijk te zien wat de maximaal haalbare snelheid is.Het is alleen sneu voor de mensen die alleen afhankelijk zijn van DSL.Ik heb geluk dat ik terug naar de kabel kan als mijn abonnement beëindigd is.

Sinds deze week heb ik een alles in 1 standaard pakket. Het internet is alleen erg traag.

Via speedtest.net haal ik amper 2.50 Mbps download snelheid.

Graag een oplossing

ik hep sins een maand premium merk er niks van heb spijd er van merk vaak aan mijn wegbrower dat het niet altijd top is en zeer ergelijk dat stotterent een filmpje moet kijken of dat je nog even het port wil zien en het filmje telkens opnieuw moet opladen of zelfs blijft hagen ook bij ytube en ga zo maar door zoenken met google dus als vlug iets wil zoekken kun je dat vergeten ik ben op aan raden van kpn naar premium gegaan wauw eigelijk op zeggen

Reageer