Beantwoord

Zeer traag wifi, bedraad wel OK

  • 13 August 2019
  • 12 reacties
  • 251 keer bekeken

Hier een experia box V9.
In het gehele huis zeer trage wifi verbinding. Mijn abo is 200 Mb lijn glasvezel. Bedraad werkt goed.
Heb jullie test gedraaid en na de remote wijzingen door jullie is er niets aan de snelheid verbeterd.
Advies om wifi versterkers aan te schaffen..... De modem staat in de gang en zelfs ernaast is de ontvangst bedroevend. Hoe kunnen we dit oplossen zonder eerst wifi versterkers aan te schaffen. Indien de basis al traag is, zullen de wifi versterkers ook niet veel helpen. Graag uw reactie!
Met vriendelijke groet, Rob
icon

Beste antwoord door Portefam 16 August 2019, 17:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Hallo @Portefam, welkom op ons forum. Ik kan me voorstellen dat je eerst alle mogelijkheden wilt bekijken voordat je iets extra's aanschaft. Er is al iets gewijzigd begrijp ik, weet je ook wat dat was? Ik vermoed dat dat het kanaal was, dat is een soort frequentie waar een draadloos netwerk op uitzendt. Je kunt de WiFi Tuner daarvoor doorlopen, die gaat samen met jou een aantal opties langs en aan het einde geeft die een tip wat je het beste kunt doen. Laat je weten wat daaruit komt?
Dag Jasper,
IK heb al twee collega's van je, via de chat, aan 'de lijn' gehad. Er is al diverse malen een herstart geweest, diverse resets, tweemaal een kanaalswisseling ( automatisch) en 1x heb ik zelf het kanaal uitgezocht waar de minste gebruikers waren. Al met al niet gelukt. Ik heb nu gratis twee versterkers aangevraagd. Ik vraag me af of dit gaat werken. De modem ( V9) kan volgens mij max 50 Mbits aan terwijl de V10a vele malen sneller is. Alleen KPN wil dit volgens mij niet aan de glasvezel gebruikers uitleveren. (kosten aspect???).
Als dit niet gaat werken, kan ik altijd nog bij een andere provider terecht die wel een sneller modem wil/kan leveren. Maar eerst even afwachten of de versterkers wel voldoen. Ik ben helaas wel genoodzaakt om adapters te kopen omdat alleen de bedrade versie gratis was.
Reputatie 6
Badge +8
De wifi versterkers die je krijgt nemen de wifi over van de experiabox en zenden gewoon in 2.4ghz en 5ghz uit, dus wanneer je 1 zo'n versterker naast de experiabox plaatst, behaal je hetzelfde resultaat als wanneer ze je de v10a opsturen, kostentechnisch dan inderdaad handiger om gewoon zo'n versterker op te sturen. Met als voordeel dat je er dan nog 1 erbij krijgt voor een andere verdieping.
Reputatie 7
Badge +24
Ik ben helaas wel genoodzaakt om adapters te kopen omdat alleen de bedrade versie gratis was.
Wat bedoel je hiermee? Waar heb je adapters voor nodig?
@gjtm, Dat zou voor mij de oplossing kunnen zijn. Laten we hopen dat de versterkers alles oplossen.
Ze worden één dezer dagen bezorgt. Laat het op het forum wel weten.
@Nick83, Ik heb geen bedraad internet op de 1e en 2e verdieping. Moet het dan oplossen met Adapters.
Reputatie 7
Badge +24
Ok. Een kabel heeft toch echt wel de voorkeur hoor....
Badge +19
Ik ben ook benieuwd hoe dit afloopt.
Reputatie 7
De versterkers zijn Experia WiFi, die sluit je met een kabel aan op de Experia Box. Ze nemen het WiFi signaal volledig over zoals gjtm en ze zenden op de 2.4 GHz en 5 GHz frequentiebanden uit. Als je de eerste direct bij de V9 plaatst en de tweede boven zal je het grootste gebied kunnen dekken. Ik wacht je bevindingen af 🙂
@Jasper,
Twee experia's wifi rijker en idem zoveel frustraties rijker..

De kastjes zenden op de 2.4 en 5 GHz uit. Indien ze switchen naar 5 GHz werkt mijn alarm systeem niet meer en de meldingen van de zonnepanelen werken niet meer. Alle camera's en de centrale en de interface naar de zonnepanelen kunnen alleen 2.4 GHz aan. Dus of ik heb (redelijk ) wifi of geen alarm en zicht op mijn zonnepanelen meer. Kortom dit was geen oplossing. Kun je de experia wifi ALLEEN op 2.4 GHz laten draaien??? Als dat lukt ben ik een stuk verder.
Groeten, Rob
@Jasper en volgers:

Ik heb de oplossing ( geholpen door internet...)
In de modems heb ik twee stromen gedefinieerd, één met een 2.4 GHz SSID en één met een 5 GHz SSID.
Ieder met een zelfde password. Mijn tablets en telefoons laat ik inloggen bij 5 GHz en de rest van het netwerk thuis op de 2.4 Ghz.
Alles draait op een behoorlijke snelheid.
Toch weer blij het weekend in...
Reputatie 7
Hoi @Portefam, in eerste instantie ging het met de Experia WiFi's nog niet helemaal goed dus, maar na het aanpassen van de netwerknamen werd dat gelukkig beter. Het klinkt alsof je het nu op de meest ideale manier voor jou hebt ingesteld, waarbij het werkt 🙂