Vraag

Zeer trage download snelheid met oud Telfort abonnement

  • 13 January 2022
  • 25 reacties
  • 179 keer bekeken

Reputatie 1

Beste kpn , speedtest wifi 4,2 mbps down  en 9.2 up hoe kan dit ? Upload is relatief hoog voor een 50 /3 abo.

Alles al geprobeerd , modem reset ,verplaatst naar Isra. Punt met een fritz box acces point , extra mesh set alle wifi apparaten eraf,voor het raam etc.  Wifi bereik is goed ,snelheid is slecht!

Alleenstaand /appartement/experiabox v10.

Wil best een nieuw abonnement maar moet zekerheid hebben dat het dan beter is.

 

Komt het door Tft abonnement?

Enfin kom maar door.

Hartelijk dank.

admin: titel aangepast ivm vindbaarheid 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Hallo @Bb80 , heb je dit bekabeld gemeten met alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Draadloos testen is zinloos.

Heb je die lage snelheid sinds kort of al (veel) langer nadat je misschien binnen je thuisnetwerk iets aangepast hebt?

Een koper-abo van 50/5 betekent TOT 50/5Mbit/s.

Hie verder je van de centrale woont, hoe langzamer de snelheid wordt.

 

Reputatie 1

Beste Jan , dat heb ik idd ook gedaan , laptop direct met kabel op de modem geeft nagenoeg geen verschil. 

Zou het jammer vinden om n nieuw abo aan te gaan zonder verschil. 

Speedtest via internet of via kpn zelf geven beide aan  dat het niet best is .

Kan er in zo'n kast wat mis zijn ? 

Het is altijd zo geweest , ik ervaar ook geen grote problemen ,tv overschakelen gaat langzaam en inet is traag .

In het verleden hebben ze me n v10 ipv mn v8 toegezonden .

Voor de tv zijn het nog oude Motorola vip 1853 bakjes.

Bedankt nog advies?

Grtz bb

Reputatie 7
Badge +24

Die Motorola's kunt u omruilen.

De speedtest doet u als de tv ontvangers uit staan?

U heeft dus geen glasvezel? Dit even voor de duidelijkheid...

Reputatie 1

Hoi Nick , speedtest als ze gewoon stand-by staan . Heb idd geen vezel.

Hebben ze wel net gelegd van delta vandaar dat ik twijfel om n nieuw abo bij kpn te nemen.

Volgens vele wordt inet geknepen bij een oud telfort abo .

 

Bedankt voor je reactie

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Bb80,

via deze onderstaande link kun je de Motorola omruilen voor een nieuwere versie TV ontvanger: Apparatuur omruilen. Dit kun je doen als je op je eigen thuisnetwerk zit, dan controleert het systeem je aangesloten apparatuur. Zorg ervoor dat de tv-ontvangers dan nog zijn aangesloten zodat het systeem ze herkent en een omruilverzoek in gang kan zetten, anders werkt deze tool niet.

Hoi Nick , speedtest als ze gewoon stand-by staan . Heb idd geen vezel.

Hebben ze wel net gelegd van delta vandaar dat ik twijfel om n nieuw abo bij kpn te nemen.

Volgens vele wordt inet geknepen bij een oud telfort abo .

 

Bedankt voor je reactie

Hallo @Bb80 , Telfort abo's worden gelijk behandeld als KPN abo's, er wordt niets geknepen.

Als Delta bij jou glas kan leveren,meteen overstappen, jammer voor KPN dan maar.

Succes.

 

Reputatie 1

Beste Dennis ,bedankt voor de unieke tip ! Deze units zijn 10 jaar oud en denk wel toe aan vervanging, dank je wel voor de reactie ! 

Groeten bb

Reputatie 1

Dennis , gelukt ! Top nogmaals dank !

Reputatie 7
Badge +22

Dennis , gelukt ! Top nogmaals dank !

Fijn dat het gelukt is @Bb80, laat je even weten welke merk tv ontvangers je hebt ontvangen? 😉👍🏼

Reputatie 1

Goedemorgen Dennis , zaterdag haal ik ze op , k ga het melden wat het geworden is.

Gezien deze tip goud was weet je mischien ook of het uitmaakt kwa snelheid mn huidige v10 te vervangen voor een fritz 7590?

Mn v10 uitgebreid met de fritz 3000 als a.p.

Gaf geen verschil in snelheid , dekking was iets beter.

Overigens weet ik dat het max haalbare snelheid op deze lokatie 36 download en 10 upload zou zijn volgens kpn.

Wat me wel opvalt is dat ik nu vroeg in de morgen test 

Download 11 up 7.9 ping 14 via delta speedtest en via gewoon google speedtest

Download 9 up 8.75.

Nog niet zo beroerd als overdag.

Kanaal heb k al vaker bekeken ,dat verschil niet erg veel.

Alvast bedankt voor je tijd !

Groeten BB 

 

Reputatie 7
Badge +24

... weet je mischien ook of het uitmaakt kwa snelheid mn huidige v10 te vervangen voor een fritz 7590?

Nee, dat haalt niks uit voor de snelheid op bekabeld aangesloten apparaten. 

Overigens weet ik dat het max haalbare snelheid op deze lokatie 36 download en 10 upload zou zijn volgens kpn.

Wat me wel opvalt is dat ik nu vroeg in de morgen test 

Download 11 up 7.9 ping 14 via delta speedtest en via gewoon google speedtest

Download 9 up 8.75.

Nog niet zo beroerd als overdag.

Dat is wel beroerd, dat is gewoon prut. Zoals Jan al zei: 

Als Delta bij jou glas kan leveren,meteen overstappen, jammer voor KPN dan maar.

 

Reputatie 1

Goedemorgen Nick , bedankt!

En voor de snelheid kwa wifi? Het is vreemd dat ik voor 8u beter meet dan in de middag.

Om 8u gaat er wel een kantoor open met veel Netwerken aan de overkant van de straat ,kan dit invloed hebben ? 

Grt Bb

Goedemorgen Nick , bedankt!

En voor de snelheid kwa wifi? Het is vreemd dat ik voor 8u beter meet dan in de middag.

Om 8u gaat er wel een kantoor open met veel Netwerken aan de overkant van de straat ,kan dit invloed hebben ? 

Grt Bb

Jazeker, dan wordt het drukken op de wifi-banden.

Reputatie 1

Zou dan een betere Router verschil maken ,of is het niet de wet van de sterkte?

Een betere router heeft geen zin, want de wifi sterkte is wettelijk vastgelegd, daar wordt het echt niet sneller van, wel van bekabeld werken, dat is sneller, stabieler en veiliger.

Reputatie 1

Dennis , gelukt ! Top nogmaals dank !

Fijn dat het gelukt is @Bb80, laat je even weten welke merk tv ontvangers je hebt ontvangen? 😉👍🏼

Hoi Dennis , arris vp2952 zijn ze ,beter beeld ,sneller schakelen niet gek na 10 jaar . Bedankt blij mee!

Reputatie 7
Badge +24

Hu @Bb80, welkom hier. 

De vraag is of dit aan je modem ligt of simpelweg aan de maximale snelheid op je adres. Wat zie je voor snelheid als je hier een postcodecheck doet? 

Reputatie 1

Hu @Bb80, welkom hier. 

De vraag is of dit aan je modem ligt of simpelweg aan de maximale snelheid op je adres. Wat zie je voor snelheid als je hier een postcodecheck doet? 

Hoi Alex , 36 down 10 up , dat zijn natuurlijk geen beste cijfers. Al mn vrienden hebben ook kpn en toch betere cijfers. 

Ik ben altijd tevreden geweest maar nu Delta de viber uitrol doet zullen er velen overstappen.

Nu geeft hij via speedtest

4.2 down en 9.2 up , wat hier eerder in deze eerder bagger werd genoemd.

Reputatie 7
Badge +24

Geen beste cijfers misschien, maar die zouden in ieder geval bekabeld wel haalbaar moeten zijn. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

Reputatie 1

Geen beste cijfers misschien, maar die zouden in ieder geval bekabeld wel haalbaar moeten zijn. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

Beste Alex , heb m'n profiel ingevuld. Laat ik vooropstellen dat ik koopjesjager ben maar mn abo overzetten is gemmideld zelfs goedkoper , maar indien geen garanties laat ik hem gewoon zo staan anders snijd het geen hout. Morgen ga ik hem nogmaals met de kabel testen .

De nieuwe tv kusjes heb ik mogen ontvangen via een tip op dit forum wat een serieuse verbetering is kwa kijkervaring en schakel snelheid.

Hartelijk bedankt .

Met vr. Groet,

Bb80

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor je gegevens, zou je nu nogmaals een test willen uitvoeren vie een utp kabel op je computer of laptop? 

Reputatie 1

Goedenavond Alex, als volgt: 

Wifi 2.4  up 7.4 down 4.3 jitter 4 ping 14

Wifi 5.0  up 6.3 down 3.5 jitter 2 ping 15

Kabel     up 6.7 down 3.4 jitter 5 ping 14

 

Alles gemeten via Delta speedtest , geeft ook weer dat het netwerk KPN is.

Wat zeggen deze gegevens u ? 

Met vriendelijke groet,

Bb80

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel, ik heb hier genoeg aan. 

Ik heb een ticket aangemaakt voor de technische dienst om dit te laten onderzoeken. Wacht dit dus even af en hou je mobiele telefoon de komende dagen in de gaten, mochten ze bellen. :relaxed:

Reputatie 1

Dankjewel, ik heb hier genoeg aan. 

Ik heb een ticket aangemaakt voor de technische dienst om dit te laten onderzoeken. Wacht dit dus even af en hou je mobiele telefoon de komende dagen in de gaten, mochten ze bellen. :relaxed:

Bedankt voor de medewerking , toppie!

Gegroet,

Bb80

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel, ik heb hier genoeg aan. 

Ik heb een ticket aangemaakt voor de technische dienst om dit te laten onderzoeken. Wacht dit dus even af en hou je mobiele telefoon de komende dagen in de gaten, mochten ze bellen. :relaxed:

Bedankt voor de medewerking , toppie!

Gegroet,

Bb80

Geen dank, laat het me dinsdag weten mocht je tegen die tijd niets hebben gehoord.