Beantwoord

Ziggo nu veel sneller dan KPN, alleen glasvezel kan sneller

  • 19 October 2019
  • 7 reacties
  • 416 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +20

Ziggo heeft nu veel hogere en stabielere internetsnelheden dan KPN.

Ik ben zelf heel erg blij dat ik Glasvezel hebt.

Het is nu voor KPN echt hoog tij om toch veel en veel meer glasvezel aan te leggen.

Anders gaat Ziggo er straks als lachende derde er mee vandoor.

 

Ook al kan je veel meer op koper, koper blijft echt ourdewets en heeft veel meer nadelen dan glasvezel.

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 20 October 2019, 20:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

En uw vraag is? :thinking:

Reputatie 4
Badge +3

Ik vraag me dan wel af wat moet je als doorsnee gezin met zulke hoge snelheden. 500Mbit is al heel snel maar 200Mbit is vaak al meer dan genoeg. Ziggo is helemaal niet stabiel internet. Ik hoor van veel Ziggo gebruikers aan de lopende band storingen. 

Hallo @joop2011 , ik ben zo vrij het niet met je eens te zijn.

Het basis-abonnement bij Ziggo is 50 Mbit/s download.

Bij KPN is het basis-abonnement ook 50 Mbit/s download.

Als je als KPN-abonnee bent aangesloten op een SDF-centrale, een actieve wijkkast heb je een zogenaamde FttC-verbinding en behaal je ook die 50 Mbit/s netto, zo heb je bij Ziggo ook een zogenaamde FttC-verbinding, alleen noemt Ziggo dat een hybride verbinding.

Ben je als KPN-klant aangesloten op een MDF-centrale heb je een verbinding TOT 50 Mbit/s en is de werkelijke snelheid afhankelijk van je afstand tot de centrale.

Daar mijn wijk is overgeschakeld op een SDF-centrale krijg ik volgende week 100 Mbit/s netto voor minder geld dan een basis-abo bij Ziggo.

FttC houdt in glasvezel tot de wijkkast en verder coax (Ziggo) of koper (KPN) tot aan huis.

 

 

Reputatie 7

Met bonded VPlus zijn snelheden tot 500Mbps haalbaar.

Het probleem is dat niet iedere woning voorzien is van twee aderparen om benodigd voor bonding en daarmee zijn snelheden tot 200Mbps voor velen het maximaal haalbare. Maar ook dan alleen als je dicht genoeg bij een actieve straatkast woont.

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk ook dat die hoge snelheden niet zo spannend zijn vooralsnog. Gemiddelde snelheid in Nederland is volgens mij nog steeds rond de 30/35 Mbps. Het zou fantastisch zijn als juist de huishoudens met lagere snelheid naar boven getrokken konden worden, naar laten we zeggen 50/100 Mbps. Voor de meeste huishoudens is 200 al overkill. Dit is overigens mijn persoonlijke mening. Voor hogere snelheden wordt er redelijk flink doorgepakt met de aanleg van glasvezel de komende tijd.

Reputatie 7
Badge +20

Hartelijk dank.

Beste Jan, ik heb FTTH, dus glasvezel to the home.

Ik kan voor 500/500 kiezen als ik wil.

Ik heb nu 100 down en super stabiel en dat is momenteel voldoende.

 

Voordeel glasvezel to the home is, dat het internet veel en veel stabieler is.

 

Goed te horen dat KPN toch weer meer glasvezelnetwerken gaat aanleggen.

Koper is anno 2019 achterhaald.

En wat moet ik dan?

 


 

 


zoals ik al eerder hier heb gesteld, zou de overheid hier eens moeten ingrijpen en zorgen dat alle inwoners gebruik moeten kunnen maken van glasvezel en dit niet overlaten aan (buitenlandse) commerciële partijen die alleen maar op winst uit zijn!