Vraag

Ziggo verkoopt glasvezel aan de deur

  • 25 May 2022
  • 7 reacties
  • 2827 keer bekeken

Reputatie 1

Ik had om 15:30 geleden een vertegenwoordiger van Ziggo aan de deur. Hij probeerde mij glasvezel abonnement  te verkopen met de volgende mededelingen: KPN gaat alle ADSL aansluitingen opzeggen en verwijderen ivm de opkomst van glasvezel. Nu hebben KPN en Ziggo de wijken onderling verdeeld ivm de kosten van glasvezel en mijn wijk is toegewezen aan Ziggo. Nu trap ik daar niet zo maar in. Ik vind het wel verontrustend dat Ziggo vertegenwoordigers dit soort verkopers langs de deuren stuurt. En daarvan wil ik KPN op de hoogte stellen. Maar ik kan me ook voorstellen dat dit soort praatjes gewoon zijn bij de providers

 

Vriendelijke groeten

 

Jan Willem


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ziggo zal dat niet zo gebracht hebben maar de verkopers zullen er een leuke draai aan geven om mensen bang te maken.

Niks aan te doen helaas enkel een klacht doen bij ziggo lijkt me.

Reputatie 7
Badge +21

Dat noem ik “creatief omgaan met de feiten” 😒.
Helaas zijn er mensen die dit soort praatjes geloven en er in trappen.

Reputatie 7
Badge +8

Dat noem ik “creatief omgaan met de feiten” 😒.
Helaas zijn er mensen die dit soort praatjes geloven en er in trappen.

Precies zodat de verkoper aan de deur extra mensen binnen harkt 

Ergens anders binnen dit forum ook een reactie van iemand uit een Utrechtse wijk met dezelfde soort ervaringen.

 

een vertegenwoordiger van Ziggo aan de deur. Hij probeerde mij glasvezel abonnement  te verkopen

@Jw0219 . Zei ie écht een '’glasvezel abonnement van … ZIGGOOOO'’????

Ziggo heeft FttC en levert niet eens glasvezel (FttH) tot in huis. Dus dat is al een beetje oplichterij. Ik hoop niet dat deze instructie van Ziggo af komt naar die verkopers.

 

KPN en Ziggo de wijken onderling verdeeld ivm de kosten van glasvezel en mijn wijk is toegewezen aan Ziggo.

Ook zeer ongeloofwaardig aangezien Ziggo dus helemaal geen glasvezel tot in huis heeft/levert.

een vertegenwoordiger van Ziggo aan de deur. Hij probeerde mij glasvezel abonnement  te verkopen

@Jw0219. Zei ie écht een '’glasvezel abonnement van … ZIGGOOOO'’????

Ziggo heeft FttC en levert niet eens glasvezel (FttH) tot in huis. Dus dat is al een beetje oplichterij. Ik 

Op het ziggo forum heb ik ooit wel eens zoiets gehoord, dan werkt er een apparaatje tussen gezet op ethernet om te zetten naar DOCSIS om er toch een connectbox op te krijgen.Maar of dat waar is weet ik niet, want ik zou niet weten hoe ze dan tv regelen(toen was de next mini er nog niet).Alhoewel, telfort leverde ook ooit DVB-C via glas.

@PeterG Als het goed is gaat Ziggo op wat plaatsen een proef doen met FttH, dus het kan maar volgens mij alleen nog maar nieuwbouw projecten.

Maar die gladde verkopers praatjes hebben ze allemaal, ik heb gelukkig een “geen colportage” sticker naast de deur die gerespecteerd word, ik hoef die praatjes niet, als ik wat wil kopen doe ik dat wel op eigen kracht.