Vraag

zijn super wifi’s wel nodig?

  • 13 July 2021
  • 15 reacties
  • 174 keer bekeken

Deze week: haperende WiFi. KPN monteur kwam langs.  Constateerde dat door de vorige monteur WiFi verkeerd geïnstalleerd was: WiFi stekker in de D 1200 tv doos. Voorts van KPN: advies super WiFi aan te schaffen. En de zwarte vierkante die ik al had niet meer te gebruiken. Voor €149 super WiFi gekocht. De verkoper in de KPN winkel zei overigens: u heeft dit helemaal niet nodig hoor. Toch maar aangeschaft want advies andere KPN medewerker - wie moet je geloven? Na ontkoppelen zwarte versterkers werkte tv en internet redelijk maar niet overal in huis goed. Had de man in de winkel toch gelijk? Superwifi toch geïnstalleerd mbv KPN thuis app. Aansluiting gelukt,  volgens de KPN thuis app.  Maar WiFi niet goed. WiFi manager na meting:  “Dat is balen, neem contact met ons op”. Bel je: krijg je een bandje te horen met de mededeling dat je SMS met link krijgt. En vervolgens wordt opgehangen. Kan nergens binnenkomen met mijn klacht over super WiFi bij KPN. Heb inmiddels alles al een keer ontkoppeld en weer aangesloten, zonder resultaat. Nog een punt: het nummer van de Experia box dat ik op mijn devices zie, is het nummer van de vorige box. En ook het password is het oude. KPN eerder vandaag hierover gebeld: dat zou normaal zijn. Lastig te volgen voor een leek en ik was al blij, dat ik mijn oude password nog wist. Internet werk dus met superwifi nog altijd zeer traag  en op sommige punten in huis zwak signaal. Voor een leek zoals ik is dit wel heel ondoorzichtig. Ik woon op een flat van 120m 2. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn goede WiFi van KPN te regelen? Weet iemand raad? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Gebruik je nog steeds die draadloze verbindingset 1200 voor de tv?

Ja. Dat was ook op advies van KPN. Super Wifi en de Interactieve tv zouden niets met elkaar te maken hebben, aldus KPn. 

Badge +19

Verwijder als je tijd hebt die draadloze verbindingsets. Zowel bij de tv als die bij het modem. Reset eventueel het modem en de super wifi's. Vrijwel zeker heb je dan uitstekend wifi. Vandaag heb ik nog iemand hetzelfde geadviseerd met hetzelfde probleem. De wifi werd 5x zo snel.

Het is misschien niet zo aardig van me en zeker niet persoonlijk bedoeld maar ik weet niet goed of ik uw advies wel kan vertrouwen. Op de KPN website staat, dat de TV en internet volstrekt verschillende zaken zijn. Dus begrijp ik niet, dat ik die D 1200 dozen ( er hangen er drie: een in de meterkast en bij de twee tv’s) nu zou moeten verwijderen? Ik heb van de week zeker 5 KPN medewerkers gesproken / gezien en allemaal hebben ze een ander advies gegeven. Ik word hier wel erg onzeker van. Ik ga er in ieder geval nu eerst een nachtje over slapen. Dank voor uw snelle reactie en voor straks welterusten. 

Badge +19

Vertrouwen kan ik je niet geven. Je bent naar het forum gekomen omdat je er niet uit komt. Op het forum helpen klanten elkaar en is er heel veel ervaring en kennis. Vaak meer dan bij de gemiddelde klantenservicemedewerker. Probeer het er kan niks fout of kapot gaan. Wij forumleden zijn er om je te helpen.

Reputatie 7
Badge +10

De 3 DVS stekkers die u in huis heeft, zorgen ervoor dat uw 2 tv’s het doen. Op het moment dat u die gaat verwijderen houden de tv's op met werken dus dat is niet handig. De klacht gaat over wifi. De zwarte versterkers waar u het over heeft (Experiawifi), zijn prima versterkers maar werken alleen als ze met een Internetkabel zijn aangesloten op de Experiabox. De monteur heeft terecht geconstateerd dat deze niet op een DVS aangesloten dienen te worden. Dit geeft teveel belasting op de verbinding tussen de DVS stekkers. Als er geen internetkabel mogelijk of wenselijk is door uw huis is Superwifi ideaal. De 2e superwifi kan namelijk zonder internetkabel werken, de 1e moet vooralsnog aan de Experiabox bekabeld blijven. De Wifi van de Experiabox moet uitgezet worden (als dat niet automatisch gebeurt is (ligt aan het type Experiabox) Dit voorkomt dat bijvoorbeeld je telefoon steeds verbinding maakt met de Experiabox terwijl het de bedoeling is dat je enkel met de 2 Superwifi’s verbonden blijft. De Experiabox kan inderdaad nog een oude wifinaam en wachtwoord hebben. Ik lees dat u de KPN thuisapp al in gebruik heeft. In het 2e tabje kunt u heel eenvoudig de wifinaam en wachtwoord van uw Superwifi’s aanpassen naar wat u zelf wilt.

 

Branden de lampjes op de Superwifi’s constant groen?

Goedenavond, allereerst hartelijk dank voor uw heldere reactie, wordt gewaardeerd. De realiteit met mijn belevenissen bij KPN  is echter wat ‘weerbarstiger’.  Achtergrond: een paar maanden geleden verhuisd van een grote vrijstaande woning in Brabant naar een flat in de prachtige stad Rotterdam van pakweg 140m2. De infrastructuur die wij hadden is meeverhuisd, aangelegd ook weer door een KPN monteur. Betrof een Experia box V10a en twee zwarte WiFi-versterkers (een daarvan was door de KPN monteur aangesloten op de DVS 1200 in de woonkamer van onze flat). Na een paar maanden: ruis op de lijn,  vooral WiFi.  Monteur komt en sluit beide zwarte WiFi versterkers bekabeld aan. Geen goed resultaat. Vervolgens het advies van  KPN: schaf super WiFi aan.  Gedaan vorige week, voor €149.  Resultaat: helaas weer nul/althans zeer traag.   TV doet het dan nog goed maar WiFi geeft slechte resultaten bij de metingen.  KPN: kunnen we weinig aan doen, maar we sturen weer een monteur, echter, verwacht er niet veel van.  Die monteur kwam vanmorgen: acties:  Experia box V10a vervangen door V10. Bepaalde stekkerdozen (helaas,  ben leek, weet niet precieze benaming) in de meterkast eruit gesloopt. Super Wifi bekabeld aangesloten in woonkamer ipv in de meterkast. En dan nog de draadloze super Wifi naar eigen inzicht te plaatsen. Resultaat: goede WiFi op de telefoon en IPad. Maar de TV’s werken niet meer. En ik kan mijn MacBook niet verbinden met internet.  Aansluitingen alle devices en TV was allemaal niet getest door de monteur vanmorgen. Monteur beloofde vanmorgen nog: u wordt 24 uur gemonitord en u krijgt er nummer dat u kunt bellen als het niet goed gaat.  Niets meer gehoord. Een paar uur bezig geweest met ‘resets’, zonder resultaat. Het beruchte 0800-0402 gebeld. Eerste keer: na 10 minuten wachten: ‘u moet zelf via www.kpn.com/monteur  een nieuwe afspraak maken.  Meteen gedaan. Reactie: ‘u kunt geen afspraak maken, bel 0800-0402 .. weer gebeld. Dit keer door verbonden met KPN service. Resultaat: Morgen komt dus de vierde monteur. Dit gaat alleen om TV en Internet op een flatje in Rotterdam  om eerlijk te zijn: ik ben verbijsterd over de gang van zaken bij het eens zo goede KPN . Wacht de ontwikkelingen maar af, het zal op een dag wel goed komen maar dat KPN met deze mijne inziens voor hen simpele verhaal zoveel moeite heeft, vind ik lastig te volgen. Fijne avond en hartelijke groet, Caroline

 

 

 

 

 

 

 

 

En ja, de lampjes op Super WiFi branden constant groen😁!

Reputatie 7
Badge +24

Hoe zitten de tv ontvangers nu aangesloten? Als dat niet meer via die "stekkerdozen" is, hoe dan wel?

Reputatie 7
Badge +10

Goed om te lezen dat de Superwifi’s bevallen en groen branden. Niet goed om te lezen dat de tv's het niet meer doen.

 

Als een KPN monteur de DVS stekkers verwijderd heeft waardoor uw tv's het niet meer doen, dan moet een KPN monteur dit ook weer herstellen. Daarnaast ook kijken waarom de Macbook niet wil verbinden.

 

Tip: maak een lijstje met punten die de monteur moet nakijken en evt nog andere vragen.

Zo weet u zeker dat er niks word vergeten en alles naar behoren werkt als de monteur weer weg is.

De monteur dient zelf alles na te lopen als hij dingen heeft aangesloten of veranderd. Help de 4e monteur daaraan te herinneren plus dat lijstje :slight_smile:

 

Succes morgen.

Goedenavond, 

De 2 tv’s / zwarte Artis kastjes zijn direct aangesloten op een DVS 1200, waarvan een derde hangt in de meterkast. Ik dorst daaraan niets te wijzigen. De nieuwe Experia V10 sluit aan op de (derde) DVS in de meterkast. En op een van de ronde Super WiFi’s. Helemaal klaar voor de toekomst, denk je dan maar helaas 😢.  Ondertussen: het is een rustige TV loze avond, ook wel eens fijn.  Ik maak een lijst met aandachtspunten en duim, dat het morgen na bijna drie weken storingen en ellende goed gaat komen. Anders zou ik na dik 40 jaar KPN wellicht toch  eens een overstap moeten maken? Dat zou ik echt heel jammer vinden maar misschien heb ik last van valse sentimenten. Overstappen:  dat was overigens ook het advies van de dame van KPN die ík afgelopen zaterdag sprak: zij vond het  helemaal geen slecht idee om over te stappen naar Ziggo, dat had ze haar zoon ook aangeraden, zo vertelde zij. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over KPN en gun hen nog een herstel-ronde maar het wordt mij wel heel lastig gemaakt een trouwe klant te blijven. Ik heb nog even geduld en wacht het morgen maar even af. 

En helaas: ook WiFi is er mee opgehouden. Op Mijn KPN luidt de boodschap “ Het lijkt erop dat de WiFi manager het even niet doet.      Probeer je het over een paar uurtjes nog een keer?” ..

 

Dus na twee weken tobben en drie monteurs is het resultaat nu: geen internet en geen TV. Ben benueaarmee monteur nummer 4 morgen komt. Welterusten 😴. 

Moet dus zijn: ben benieuwd waarmee nummer 4 morgen komt. Heel af en toe is er weer wat leven met WiFi maar tv kijken op de tablet lukte niet vanavond helaas. 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft geen glasvezel? Wat is de snelheid op uw adres volgens deze site? 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

 

Goedemiddag, vanmorgen is de vierde monteur langsgekomen. Al snel bleek, dat de TV modules niet met het nieuwe modem waren verbonden, iets met de registratie/ protocollen achter de schermen. Nu is alles gekoppeld. En TVs werken.  Gisteravond haperde WiFi ook weer. Ik heb de WiFi super versterkers nu iets anders geplaatst. Een bekabeld - in de meterkast rechtstreeks aan het modem weer, ipv bekabeld via kabel naar outlet in de woonkamer. En de tweede super WiFi staat nu draadloos in de woonkamer. Stond in de hal maar daar brandde het lampje gisteravond regelmatig geel/oranje. In de woonkamer zit ik nu twee meter van de draadloze WiFi. Er staat niets meer voor. Ik meet ongeveer 48-50 downloadsnelheid. Gisteren met bekabelde in de woonkamer liep het soms op tot iets boven de 60 maar deed de draadloze in de hal / rest van de flat het slecht: 15-25 downloadsnelheid. Dat is nu omstreeks 30 in de overige ruimtes. Dus bekabeld binnen ipv in de meterkast  leek geen grote verbetering te brengen. Ik vind de downloadsnelheid nog niet zo hoog maar het is wel voldoende voor basis internet surfen en wat mailen,  ben geen gamer. Ik hoop nu maar dat we voorlopig even storingsvrij verder kunnen.