Beantwoord

Zoemend geluid straatkast

• 21 april 2017
  • 10 reacties
  • 848 keer bekeken

De straatkast in de berm naast onze tuin maakt veel lawaai. Je hoort hem meters verder op nog zoemen.Een KPN medewerker die aan het werk was in die kast, vertelde ons dat het de ventilatoren zijn die zo'n lawaai maken.
Kan daar wat aan gedaan worden door andere ventilatoren te plaatsen of desnoods de hele kast?

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Erik_ 26 april 2017, 11:58

Dank je, Joost. Ik heb een melding doorgestuurd richting de infrastructuur afdeling om te kijken of ze hier wat aan kunnen doen. Als er verdere vragen over de melding zijn zullen ze contact met je opnemen.

@Dennis/Robin: Voor zover ik weet worden de kasten inderdaad vanuit infra in de gaten gehouden. De kast stuurt zelf dan geen meldingen uit maar moet reageren op een verzoek vanuit ons. Geen reactie betekent dan een probleem. Veel geluid vanuit de ventilatoren hoeft ook nog niet per sé te betekenen dat deze niet goed meer zijn. Als de kast vrij leeg is, en de ventilatoren zitten een beetje ongunstig vast, kan het geluid weerkaatsen en versterken.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Stopt dit niet gewoon vanzelf zodra de kast is "ingetraind"
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum, Joost! Ik kan me voorstellen dat dit heel irritant is. Hoe lang maakt hij al zoveel geluid?
De kast is "ingetraind." Staat al 1,5 jaar.
Waar kan ik met mijn klacht terecht?
De KPN heeft toch een afdeling "Gebouwen en kasten"of zoiets?
Reputatie 7
Badge +18
Dat zal wel deze ventilator zijn:

rechtsboven in de hoek. Dit is om het apparatuur te koelen. En onderaan is de verwarming. Als die ventilator herrie maakt, dan zal ie wel denk ik defect zijn.
Hartelijk dank Dennis voor je reactie en duidelijke foto!
Maar de hamvraag blijft: wie bij de KPN gaat dit oplossen?
Reputatie 7
Badge +28
Anderhalf jaar is al een lange tijd, dan is hij inderdaad al lang ingetraind. Ventilatoren klinkt dan wel als de meest logische verklaring. Ik ga voor je navragen of hier wat aan gedaan kan worden. Daarvoor heb ik nog wat gegevens nodig. Je hebt dan ook een privébericht van me 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Mocht het inderdaad die ventilatoren zijn, moeten ze wel snel vervangen worden. Anders wordt het apparatuur te heet.

Maar @Erik_, Ik weet dat daar ook een modem in staat. Als er iets stuk gaat, geeft die straatkast zelf geen signaal naar de technische dienst die over die wijkkasten gaat? Zo dat er een monteur aangestuurd kan worden? En als die automatische melding er nog niet is in die straatkasten, zou dat dan niet een idee zin dat ie straatkast zich kan melden als er iets bij hem stuk gaat? :?
Reputatie 7
Badge +30
Maar @Erik_, Ik weet dat daar ook een modem in staat. Als er iets stuk gaat, geeft die straatkast zelf geen signaal naar de technische dienst die over die wijkkasten gaat? Zo dat er een monteur aangestuurd kan worden? En als die automatische melding er nog niet is in die straatkasten, zou dat dan niet een idee zin dat ie straatkast zich kan melden als er iets bij hem stuk gaat? :?Een groot deel van de apparatuur wordt inderdaad gemonitord en dan zal KPN direct door hebben als er iets mis is.
Voor zo ver ik weet werkt het juist andersom. KPN "vraagt" de straatkast of alles goed gaat en dan geeft deze aan dat het goed gaat. Als er dan geen antwoord terug komt weet je dat het niet goed gaat.
Als je de straatkast laat vertellen hoe het gaat ipv vragen dan kan het zijn dat je niet doorhebt dat het niet werkt omdat het niet werkt 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Dank je, Joost. Ik heb een melding doorgestuurd richting de infrastructuur afdeling om te kijken of ze hier wat aan kunnen doen. Als er verdere vragen over de melding zijn zullen ze contact met je opnemen.

@Dennis/Robin: Voor zover ik weet worden de kasten inderdaad vanuit infra in de gaten gehouden. De kast stuurt zelf dan geen meldingen uit maar moet reageren op een verzoek vanuit ons. Geen reactie betekent dan een probleem. Veel geluid vanuit de ventilatoren hoeft ook nog niet per sé te betekenen dat deze niet goed meer zijn. Als de kast vrij leeg is, en de ventilatoren zitten een beetje ongunstig vast, kan het geluid weerkaatsen en versterken.
Alvast erg bedankt Erik! Zodra het verholpen is, laat ik het weten.

Reageer