Beantwoord

Zomertijd in de experiabox v10

  • 2 April 2019
  • 2 reacties
  • 247 keer bekeken

Wel een oude vraag, maar... ik zie dat mijn Experiabox V10 niet automatisch naar zomertijd omschakelt, kun (moet) je dit handmatig instellen? Als ik inlog in de Experiabox staat huidige tijd nog op wintertijd, en aangezien ik via Eco enkele uit- en inschakelingen heb ingesteld, lopen deze nu allemaal 1 uur achter..... Je zou toch verwachten dat e.e.a. automatisch ging?

admin: eigen topic aangemaakt
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 April 2019, 19:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Wel een oude vraag, maar... ik zie dat mijn Experiabox V10 niet automatisch naar zomertijd omschakelt, kun (moet) je dit handmatig instellen? Als ik inlog in de Experiabox staat huidige tijd nog op wintertijd, en aangezien ik via Eco enkele uit- en inschakelingen heb ingesteld, lopen deze nu allemaal 1 uur achter..... Je zou toch verwachten dat e.e.a. automatisch ging?
Hallo @AdvanBergen ,
Log in op je modem, ga naar de tijdinstellingen en klik een keer op toepassen dan klopt de tijd weer.
De tijd binnen de Experiabox wordt 1x per 24 uur gesynchroniseerd en kan de de tijdwisseling nrt de synchro gemist hebben en dan volgt de synchro weer na 24 uur.
Ik had hetzelfde en als Telfort-klant een topic hierover geopend en de moderatoren hebben dit bij decexperts van KPN/Telfort nagevraagd en het gaat zo als hiervoor beschreven.
Alleen het op toepassen klikken heb ik zelf uitgevonden, want dan forceer je een synchro.
Ha! Nuttige info, @Jan-D . Ik heb ook weer wat geleerd! 🙂