ZTE H220N i.c.m. Apple apparaten (wifi)

• 25 juli 2012
  • 8 reacties
  • 23325 keer bekeken

Badge
Goedendag iedereen,

Enige tijd heb ik problemen ondervonden met al mijn Apple apparaten verbonden via WiFi op het ZTE H220N ExperiaBox.

De apparaten kregen wel een verbinding met een intern IP alleen kwam internet niet door.

De volgende OS systemen hebben problemen iOS 6 Beta 1/2/3 en OS X Mountain Lion.

Mocht u dit probleem ook ondervinden dan is het volgende de oplossing.

Ga naar 192.168.2.254 in uw browser of verkenner.

Log in zonder wachtwoord en wijzig deze, of indien u dit al gedaan heeft voer dan uw zelfgemaakte wachtwoord in.

Ga naar Network en kies WLAN wijzig bij Basic volgens onderstaande.

Enable WLAN --> Aangevinkt

Mode --> IEEE 802.11g only

Channel --> 7 (3 kan ook als 7 veel gebruikt is in de omgeving)

Transmitting Power --> 100%

Enable WMM QoS --> Uitgevinkt

Klik vervolgens op Submit om de instellingen op te slaan.

Veel plezier met WiFi op uw Apple apparaten draaiend op iOS 6 Beta 1/2/3 of OS X Mountain Lion

8 reacties

Ook ik had problemen met Internet access vanaf mijn MacBook sinds ik OS X Mountain Lion heb geinstalleerd. De oplossing om alleen 802.11g in te schakelen, met een vast kanaal werkt, ik kreeg weer Internet access.

Echter dit betekent dat ik ook mijn vaste PC niet meer op 802.11n kan draaien. Ik was daar juist op 802.11n overgestapt omdat ik op 802.11g niet voldoende performance/bedekking kon krijgen.

Dus het modem terugzetten op 802.11g is niet echt een oplossing voor het probleem. Het modem zou op 802.11n moeten kunnen werken.

Vanuit Apple kreeg ik te horen dat ze het probleem herkenden, maar dat er alleen problemen waren met de KPN Experia box. Zij verwezen me dus door naar KPN.

Reputatie 6
Badge +7
ik heb eens even op Google gekeken en wat blijkt, het zijn niet alleen modems van KPN maar ook andere van providers. ik vind het wel heel raar dat Aplle naar de provider verwijst, ik bedoel ze brengen een update uit en het werkt niet meer. terwijl het wel altijd heeft gewerkt  ik noem dit arrogantie van Aplle maar das mijn mening

Badge
Er is een update uitgerold voor het modem waardoor de hierboven genoemde problemen opgelost zijn.

Bedankt KPN.

Mocht het ZTE H220N V10 modem niet automatisch geupdate zijn, dan kan je dit handmatig laten doen door het modem terug te zetten naar fabrieks instellingen, de update word dan automatisch uitgevoerd.

Succes.

Kan je misschien het versienummer van de firmware plaatsen? Of kan ik ergens zien wat de huidige versie van de firmware zou moeten zijn?

Badge
Het huidige firmware nummer is; V1.0.02T08.5

Ga via browser of verkenner naar 192.168.2.254 (standaard adres Experiabox v10).

Je komt na de inlog meteen op het Device Information gedeelte in het onderdeel status.

Hier zie je bij Software Version jou firmware informatie.

Succes.

Enig idee waar ik dat zelf zou kunnen vinden, of heb je een ingang bij KPN om dit te checken?

Weet je toevallig ook of de firmware van wholesale klanten (Tweak bijvoorbeeld) ook door KPN geregeld word? Of moet ik voor deze update bij Tweak aankloppen?

Badge
De meest recente firmware versie is mogelijk via de klantenservice op te vragen...

Met whosale heb ik nog geen ervaring.

Hallo, wie is het inmiddels gelukt om het gastnetwerk van de apple time capsule werkend te krijgen achter een Experiabox (ZTE)? welke instellingen? Verder werkt 't prima, alleen gastnetwerk krijg ik niet werkend. Hoor gerucht dat dit door KPN in de Experiabox is geblokkeerd oid. 

Reageer