Beantwoord

ZTE H220n poorten.

• 25 september 2012
  • 4 reacties
  • 10589 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een probleem met de Experiabox van het type ZTE h220n, namelijk het volgende,

na verschillende malen via het ingebouwde html menu gebruikt te hebben om poorten te openen, blijkt het dat de poorten nog steeds dicht zijn.

Dingen die ik al geprobeert heb zijn de ip van de pc in DMZ te zetten, zowel upnp aan als uit te doen, de verschillende handleidingen volgen van onder andere portforward, maar nog steeds levert dit niks op, mensen kunnen mijn server van verschillende spellen dan wel dedicated servers niet joinen. Ik vermoed dat er iets mis is met of de router of de firmware.

Kunnen jullie mij helpen om te testen waar het aan ligt, en daarna om het te verhelpen?

icon

Beste antwoord door observeerder 1 oktober 2012, 16:08

OK update, het lijkt erop dat de poorten toch open zijn, dus wat mij betreft is dit verhaal bijna over, het laatste ding dat mij nu nog een beetje tegenligt is dat de gameservers niet naar het internet gepubliceerd worden: mijn vrienden kunnen de server niet in hun lijst vinden, maar wel direct via mijn ip verbinding maken.

nou ja, ik ben voorlopig eerst blij. :)

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Badge
misschien heb je iets aan dit topic:

http://forum.kpn.com/t5/KPN-Internet/poorten-open-zetten-op-Experiabox/m-p/12829#M1521

overigens word er veel over gesproken. even zoeken dus :)

nee sorry, heb ik niks aan, want ik heb andere mensen uit oa de vs al laten proberen om te zien of mijn server in de serverlijst stond, noppes 😞.  De enige, nadruk op enige, poort die wel om een of andere reden geopend is, is 10308, voor een dcs world server, maar 27015 voor veelal de meeste valve/steam spellen, of 2303 voor arma 2 blijven dicht.

Reputatie 1
Badge
het is inderdaad een apart verhaal met de poorten zo lijkt het. nu weet ik net of dit bij alle providers zo is, aangezien dit een forum van KPN zelf is, zul je niet zoveel andere namen voorbij zien komen. 

misschien is het wel een algemeen probleem dat ook bij UPC, ziggo, etc zo is. Zelf heb ik ook een ZTE modem, maar doe niet veel met poortinstellingen. ben een vrij doorsnee user in dat opzicht. neem aan dat bellen naar de helpdesk ook totaal niet uitmaakt voor deze vragen. 

wat ik hier op het forum lees is dat het dan weer wel en dan weer niet werkt. 

OK update, het lijkt erop dat de poorten toch open zijn, dus wat mij betreft is dit verhaal bijna over, het laatste ding dat mij nu nog een beetje tegenligt is dat de gameservers niet naar het internet gepubliceerd worden: mijn vrienden kunnen de server niet in hun lijst vinden, maar wel direct via mijn ip verbinding maken.

nou ja, ik ben voorlopig eerst blij. :)

Reageer