Beantwoord

ZTE H369A - op Access Control op MAC adres. Zowel WIFI als LAN. Zo niet, dan welke software / hardware wel?

  • 7 April 2019
  • 7 reacties
  • 1877 keer bekeken

Bestaat er in de ZTE H369A op Mac adres een Access Control.
Om het gamen etc van de kids aan banden te leggen wil ik op MAC adres op bepaalde tijden toegang tot bepaalde URL's blokkeren.
Omdat de kids de pc ook voor school nodig hebben, met toegang tot de school portal, kan ik niet alles blokkeren.

Is dat mogelijk op de ZTE H369A. Zo niet, hoe is dit wel goed te regelen.
Ik zie dit het liefst in de router oid. Omdat ze slim genoeg zijn om software te omzeilen.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 8 April 2019, 14:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @HDMT, welkom! Dat is helaas niet mogelijk! Je kunt wel de pc in de woonkamer zetten, dan lost het probleem zich vanzelf wel op denk ik 😉.
Hallo @HDMT ,
binnen het modem kun je wel de wifi op gezette tijden uitzetten, maar dat geldt dan voor iedereen en dus niet per apparaat.
Reputatie 1
Kinderen op het guest netwerk laten inloggen, dat je separaat kunt aanmaken. Dat netwerksignaal kun je dan handmatig aan en uitzetten. Een timer zou handiger zijn, maar dit werkt ook.
Reputatie 7
Badge +21
Kinderen op het guest netwerk laten inloggen, dat je separaat kunt aanmaken. Dat netwerksignaal kun je dan handmatig aan en uitzetten. Een timer zou handiger zijn, maar dit werkt ook.

De vraag was: op MAC adres op bepaalde tijden toegang tot bepaalde URL's blokkeren (Wi-Fi en LAN)
De H369A biedt dit niet. Uitschakelen van de Wi-Fi werkt voor iedereen en voor alle URL's

Ouderlijk toezicht (zoals Marcia al aangeeft) is de aangewezen weg.
Reputatie 1

Kinderen op het guest netwerk laten inloggen, dat je separaat kunt aanmaken. Dat netwerksignaal kun je dan handmatig aan en uitzetten. Een timer zou handiger zijn, maar dit werkt ook.De vraag was: op MAC adres op bepaalde tijden toegang tot bepaalde URL's blokkeren (Wi-Fi en LAN)
De H369A biedt dit niet. Uitschakelen van de Wi-Fi werkt voor iedereen en voor alle URL's

Ouderlijk toezicht (zoals Marcia al aangeeft) is de aangewezen weg.


In 1999 zou dat inderdaad de enige oplossing geweest zijn. Bovendien ik had hetzelfde probleem. Voorheen op de 10A kon ik heel precies de tijdsblokken geven waar mijn kinderen op het netwerk mochten. Gedroegen ze zich netjes kwam er een blokje bij, maakten ze er een puinhoop van ging er een blokje af. En welk blokje erbij of eraf gaat is dan in overleg met het kind in kwestie. Dus van mij mag het ook automatisch op mac adress met time access table. Het feit dat je het op een timer hebt zitten is dus niet per definitie een gebrek aan ouderlijk toezicht.

Maar helaas, deze router heeft het niet en ik had als keuze om een extra router erbij te zetten of de hele WIFI plat te gooien omdat dat het enige is wat er wel in zit. Maar het idee van mijn suggestie is dat je je kinderen separaat op het netwerk kunt toelaten, of ook niet. Want daar ging het nou net om. Door je kinderen op het gastnetwerk in te laten loggen (dat je separaat kunt aan en uitzetten) en jezelf op het main netwerk heb je de netwerken keurig gescheiden en kun je je ouderlijke controle op gebruik van internet en netwerk voor de kinderen helemaal behouden, zonder dat je jezelf meteen helemaal zonder netwerk moet gaan zetten omdat je alleen met de energy saver wifi aan/uit knop kunt werken en er geen MAC access time table in de router zit.

Dussss.... als het niet werkt zoals het moet, moet het maar zoals het werkt. Deze methode heeft trouwens nog een ander voordeel. Als ouder kun je overwegen om elke dag het wachtwoord van het guest netwerk voor de kinderen te veranderen. Je zou dan tevens kunnen overwegen om je kinderen te laten werken voor een deel van het nieuwe wachtwoord van die dag. En ook dat is ouderlijk toezicht en opvoeden anno 2019.
De ZTE-router is (zoals alle door KPN geleverde) een stuk goedkoop antiek. Waardeloze HW en SW voor de massa. Configureerbaarheid is praktisch onbestaande. Merk op dat zelfs de routerconfiguratie niet kan worden opgeslagen en later kan worden hersteld (bijv. In geval van reset). Helaas is de enige oplossing om iets beters te kopen. Mijn mening is dat KPN gewoon niet om klanten geeft.
Reputatie 7
Badge +24
Mijn mening is dat KPN gewoon niet om klanten geeft.

Moet dat dan?