Beantwoord

ZTE ZXHN H369A wachtwoord en hoge latency

  • 1 mei 2016
  • 19 reacties
  • 60338 keer bekeken

Beste,

Ik zit met twee dingen.

Punt 1:

Sinds kort hebben wij thuis een Experia Box v10 staan. Echter heb ik hiervoor nooit een wachtwoord gekregen en ik heb uren op internet gezocht naar een standaard wachtwoord. Het wachtwoord veld leeg laten werkt ook niet. Ik heb ook hier en daar gelezen dat een andere browser wel eens zou kunnen helpen, maar helaas, ook dit werkt niet. Ik heb onderop de router gekeken, maar hier staat ook geen wachtwoord.

PS: het liefst wil ik de router niet resetten, omdat de monteur ervoor heeft gezord dat alle apparaten automatisch verbinding maken met de nieuwe router, zonder dat we alles opnieuw hebben in hoeven te stellen (Dit zou niet meer werken als ik de router reset). Dit lijkt mij overigens raar, omdat dit betekent dat alle apparaten nog steeds zoeken naar het oude SSID en en de oude WPA2 sleutel gebruiken, maar toch hebben alle apparaten verbinding met de nieuwe SSID, zonder dat we de nieuwe WPA2 sleutel hebben ingevoerd? 

Punt 2:

Ik merk dat wanneer ik download, alle andere activiteiten erg traag worden. Ook merk ik dat de latency (ping) in veel programma's oploopt tot over de 100 ping. Voordat de we de Experia Box v10 kregen had ik hier geen last van. Vanwege het probleem wat ik in punt 1 heb beschreven, kan ik de router niet in en kan ik niet controleren of hier misschien iets fout staat ingesteld. Ik geloof ook niet dat de Experia Box v10 beschikt over QoS (Quality of Service)?

Ik zou graag horen wat het standaard wachtwoord is voor de Experia Box v10 of waar ik dit kan navragen. Daarnaast hoop ik ook dat iemand enig idee heeft waarom ik veel last heb van hoge latency (ping).

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door PinheadftwCsgo 17 mei 2016, 21:42

Dedankt voor het reageren!

Ik heb denk ik gevonden waar het aan ligt:

Ik ben in bezit van een MSI H97 Gaming 3 moederbord met een Killer Network netwerk kaart. De drivers die hierbij zitten zorgen voor problemen. Er zit namelijk een "Performance" bij, die prioriteiten geeft aan programma's die een netwerk verbinding nodig hebben. Ook meet deze driver automatisch de bandbreedte. Na een research op internet ben ik erachter gekomen dan heel veel mensen last hebben van hoge latency door deze driver. Oplossing: Installeer de "Network Killer (Driver Only)" driver, hier zit dus geen Performance Suite bij. 

Dit lijkt het probleem te hebben opgelost. Ik ging van 34ms ping naar 10ms ping op teamspeak. In-game is de latency ook een heel stuk lager en stabieler!

Bij deze wil ik iedereen bedanken voor het reageren en het meedenken naar een oplossing! Wat mij betreft mag deze post worden gesloten. 

:D :D :D

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Standaard zou het wachtwoord van de V10 leeg moeten zijn. Bij de eerste keer inloggen moet dan een wachtwoord ingesteld worden.

Is de V10 door een monteur geplaatst? Zo ja, dan heeft hij/zij vast en zeker een wachtwoord ingesteld. Bij de voorgaande Experia Boxen was dat dan vaak "kpn" in kleine letters, maar dat gaat bij een V10 niet aangezien het wachtwoord een sterk wachtwoord moet zijn met minimaal 10 karakters. Als je de V10 een factory reset geeft, dan zal het wachtwoord weer leeg zijn.

De V10 heeft, net als bij zijn voorgangers, geen instelbare QoS. De enige QoS die altijd gehanteerd wordt is dat telefonie voorrang heeft op televisie die op zijn beurt weer voorrang heeft op het Internet verkeer.

Ik ben wel benieuwd wat de snelheid is van jouw Internet verbinding.

Heb je een ADSL/VDSL verbinding,  wat zijn dan de waarden die op de DSL status pagina worden getoond?

wjb schreef op 2 mei '16 om 00:48uStandaard zou het wachtwoord van de V10 leeg moeten zijn. Bij de eerste keer inloggen moet dan een wachtwoord ingesteld worden.

Is de V10 door een monteur geplaatst? Zo ja, dan heeft hij/zij vast en zeker een wachtwoord ingesteld. Bij de voorgaande Experia Boxen was dat dan vaak "kpn" in kleine letters, maar dat gaat bij een V10 niet aangezien het wachtwoord een sterk wachtwoord moet zijn met minimaal 10 karakters. Als je de V10 een factory reset geeft, dan zal het wachtwoord weer leeg zijn.

De V10 heeft, net als bij zijn voorgangers, geen instelbare QoS. De enige QoS die altijd gehanteerd wordt is dat telefonie voorrang heeft op televisie die op zijn beurt weer voorrang heeft op het Internet verkeer.

Ik ben wel benieuwd wat de snelheid is van jouw Internet verbinding.

Heb je een ADSL/VDSL verbinding,  wat zijn dan de waarden die op de DSL status pagina worden getoond?

 
Een factory reset, zal het waarschijnlijk gaan worden, helaas moet ik dat wel op alle apparaten opnieuw de WiFi instellen. De snelheid van mijn verbinding is 50/50. Waar vind ik de DSL status pagina?

PinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 10:20uwjb schreef op 2 mei '16 om 00:48uStandaard zou het wachtwoord van de V10 leeg moeten zijn. Bij de eerste keer inloggen moet dan een wachtwoord ingesteld worden.

Is de V10 door een monteur geplaatst? Zo ja, dan heeft hij/zij vast en zeker een wachtwoord ingesteld. Bij de voorgaande Experia Boxen was dat dan vaak "kpn" in kleine letters, maar dat gaat bij een V10 niet aangezien het wachtwoord een sterk wachtwoord moet zijn met minimaal 10 karakters. Als je de V10 een factory reset geeft, dan zal het wachtwoord weer leeg zijn.

De V10 heeft, net als bij zijn voorgangers, geen instelbare QoS. De enige QoS die altijd gehanteerd wordt is dat telefonie voorrang heeft op televisie die op zijn beurt weer voorrang heeft op het Internet verkeer.

Ik ben wel benieuwd wat de snelheid is van jouw Internet verbinding.

Heb je een ADSL/VDSL verbinding,  wat zijn dan de waarden die op de DSL status pagina worden getoond?

 Een factory reset, zal het waarschijnlijk gaan worden, helaas moet ik dat wel op alle apparaten opnieuw de WiFi instellen. De snelheid van mijn verbinding is 50/50. Waar vind ik de DSL status pagina?

 
Ik denk dat hij deze site bedoelde

Een update:

Ik heb een reset gedaan van de router en nu kom ik er weer in. Helaas nog steeds het probleem dat mijn latency ontzetten hoog wordt op het moment dat ik ga downloaden.

Colindv schreef op 2 mei '16 om 10:50uPinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 10:20uwjb schreef op 2 mei '16 om 00:48uStandaard zou het wachtwoord van de V10 leeg moeten zijn. Bij de eerste keer inloggen moet dan een wachtwoord ingesteld worden.

Is de V10 door een monteur geplaatst? Zo ja, dan heeft hij/zij vast en zeker een wachtwoord ingesteld. Bij de voorgaande Experia Boxen was dat dan vaak "kpn" in kleine letters, maar dat gaat bij een V10 niet aangezien het wachtwoord een sterk wachtwoord moet zijn met minimaal 10 karakters. Als je de V10 een factory reset geeft, dan zal het wachtwoord weer leeg zijn.

De V10 heeft, net als bij zijn voorgangers, geen instelbare QoS. De enige QoS die altijd gehanteerd wordt is dat telefonie voorrang heeft op televisie die op zijn beurt weer voorrang heeft op het Internet verkeer.

Ik ben wel benieuwd wat de snelheid is van jouw Internet verbinding.

Heb je een ADSL/VDSL verbinding,  wat zijn dan de waarden die op de DSL status pagina worden getoond?

 Een factory reset, zal het waarschijnlijk gaan worden, helaas moet ik dat wel op alle apparaten opnieuw de WiFi instellen. De snelheid van mijn verbinding is 50/50. Waar vind ik de DSL status pagina?

 Ik denk dat hij deze site bedoelde

 
PinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 11:00uEen update:

Ik heb een reset gedaan van de router en nu kom ik er weer in. Helaas nog steeds het probleem dat mijn latency ontzetten hoog wordt op het moment dat ik ga downloaden.

Colindv schreef op 2 mei '16 om 10:50uPinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 10:20uwjb schreef op 2 mei '16 om 00:48uStandaard zou het wachtwoord van de V10 leeg moeten zijn. Bij de eerste keer inloggen moet dan een wachtwoord ingesteld worden.

Is de V10 door een monteur geplaatst? Zo ja, dan heeft hij/zij vast en zeker een wachtwoord ingesteld. Bij de voorgaande Experia Boxen was dat dan vaak "kpn" in kleine letters, maar dat gaat bij een V10 niet aangezien het wachtwoord een sterk wachtwoord moet zijn met minimaal 10 karakters. Als je de V10 een factory reset geeft, dan zal het wachtwoord weer leeg zijn.

De V10 heeft, net als bij zijn voorgangers, geen instelbare QoS. De enige QoS die altijd gehanteerd wordt is dat telefonie voorrang heeft op televisie die op zijn beurt weer voorrang heeft op het Internet verkeer.

Ik ben wel benieuwd wat de snelheid is van jouw Internet verbinding.

Heb je een ADSL/VDSL verbinding,  wat zijn dan de waarden die op de DSL status pagina worden getoond?

 Een factory reset, zal het waarschijnlijk gaan worden, helaas moet ik dat wel op alle apparaten opnieuw de WiFi instellen. De snelheid van mijn verbinding is 50/50. Waar vind ik de DSL status pagina?

 Ik denk dat hij deze site bedoelde

 Bedankt, heb het even na gekeken, zal hieronder een foto plaatsen.

 
Mijn ping is ook al de laatste tijd best hoog geweest bij kpn.

Colindv schreef op 2 mei '16 om 11:03uPinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 11:00uEen update:

Ik heb een reset gedaan van de router en nu kom ik er weer in. Helaas nog steeds het probleem dat mijn latency ontzetten hoog wordt op het moment dat ik ga downloaden.

Colindv schreef op 2 mei '16 om 10:50uPinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 10:20uwjb schreef op 2 mei '16 om 00:48uStandaard zou het wachtwoord van de V10 leeg moeten zijn. Bij de eerste keer inloggen moet dan een wachtwoord ingesteld worden.

Is de V10 door een monteur geplaatst? Zo ja, dan heeft hij/zij vast en zeker een wachtwoord ingesteld. Bij de voorgaande Experia Boxen was dat dan vaak "kpn" in kleine letters, maar dat gaat bij een V10 niet aangezien het wachtwoord een sterk wachtwoord moet zijn met minimaal 10 karakters. Als je de V10 een factory reset geeft, dan zal het wachtwoord weer leeg zijn.

De V10 heeft, net als bij zijn voorgangers, geen instelbare QoS. De enige QoS die altijd gehanteerd wordt is dat telefonie voorrang heeft op televisie die op zijn beurt weer voorrang heeft op het Internet verkeer.

Ik ben wel benieuwd wat de snelheid is van jouw Internet verbinding.

Heb je een ADSL/VDSL verbinding,  wat zijn dan de waarden die op de DSL status pagina worden getoond?

 Een factory reset, zal het waarschijnlijk gaan worden, helaas moet ik dat wel op alle apparaten opnieuw de WiFi instellen. De snelheid van mijn verbinding is 50/50. Waar vind ik de DSL status pagina?

 Ik denk dat hij deze site bedoelde

 Bedankt, heb het even na gekeken, zal hieronder een foto plaatsen.

 Mijn ping is ook al de laatste tijd best hoog geweest bij kpn.

 
Ik heb hier alleen last van in een bepaald spel en als ik download, terwijl ik dit voorheen niet had met de v8.

PinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 11:00uEen update:

Ik heb een reset gedaan van de router en nu kom ik er weer in. Helaas nog steeds het probleem dat mijn latency ontzetten hoog wordt op het moment dat ik ga downloaden.

Colindv schreef op 2 mei '16 om 10:50uPinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 10:20uwjb schreef op 2 mei '16 om 00:48uStandaard zou het wachtwoord van de V10 leeg moeten zijn. Bij de eerste keer inloggen moet dan een wachtwoord ingesteld worden.

Is de V10 door een monteur geplaatst? Zo ja, dan heeft hij/zij vast en zeker een wachtwoord ingesteld. Bij de voorgaande Experia Boxen was dat dan vaak "kpn" in kleine letters, maar dat gaat bij een V10 niet aangezien het wachtwoord een sterk wachtwoord moet zijn met minimaal 10 karakters. Als je de V10 een factory reset geeft, dan zal het wachtwoord weer leeg zijn.

De V10 heeft, net als bij zijn voorgangers, geen instelbare QoS. De enige QoS die altijd gehanteerd wordt is dat telefonie voorrang heeft op televisie die op zijn beurt weer voorrang heeft op het Internet verkeer.

Ik ben wel benieuwd wat de snelheid is van jouw Internet verbinding.

Heb je een ADSL/VDSL verbinding,  wat zijn dan de waarden die op de DSL status pagina worden getoond?

 Een factory reset, zal het waarschijnlijk gaan worden, helaas moet ik dat wel op alle apparaten opnieuw de WiFi instellen. De snelheid van mijn verbinding is 50/50. Waar vind ik de DSL status pagina?

 Ik denk dat hij deze site bedoelde

  
Snelheid internetverbinding

Reputatie 7
Badge +30

PinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 11:04u


PinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 11:00u

Een update:

Ik heb een reset gedaan van de router en nu kom ik er weer in. Helaas nog steeds het probleem dat mijn latency ontzetten hoog wordt op het moment dat ik ga downloaden.


Colindv schreef op 2 mei '16 om 10:50u


PinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 10:20u


wjb schreef op 2 mei '16 om 00:48u

Standaard zou het wachtwoord van de V10 leeg moeten zijn. Bij de eerste keer inloggen moet dan een wachtwoord ingesteld worden.

Is de V10 door een monteur geplaatst? Zo ja, dan heeft hij/zij vast en zeker een wachtwoord ingesteld. Bij de voorgaande Experia Boxen was dat dan vaak "kpn" in kleine letters, maar dat gaat bij een V10 niet aangezien het wachtwoord een sterk wachtwoord moet zijn met minimaal 10 karakters. Als je de V10 een factory reset geeft, dan zal het wachtwoord weer leeg zijn.

De V10 heeft, net als bij zijn voorgangers, geen instelbare QoS. De enige QoS die altijd gehanteerd wordt is dat telefonie voorrang heeft op televisie die op zijn beurt weer voorrang heeft op het Internet verkeer.

Ik ben wel benieuwd wat de snelheid is van jouw Internet verbinding.

Heb je een ADSL/VDSL verbinding,  wat zijn dan de waarden die op de DSL status pagina worden getoond?



Een factory reset, zal het waarschijnlijk gaan worden, helaas moet ik dat wel op alle apparaten opnieuw de WiFi instellen. De snelheid van mijn verbinding is 50/50. Waar vind ik de DSL status pagina?



Ik denk dat hij deze site bedoelde





Snelheid internetverbinding



Dan heb ik nog een vraag:

  • Als je onderop de V10 kijkt heb je links een grijze poort en rechts (naast de voeding) een rode poort. In welke van de 2 zit een kabel?
Robin

RobinFlikkema schreef op 2 mei '16 om 11:24uPinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 11:04uPinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 11:00uEen update:

Ik heb een reset gedaan van de router en nu kom ik er weer in. Helaas nog steeds het probleem dat mijn latency ontzetten hoog wordt op het moment dat ik ga downloaden.

Colindv schreef op 2 mei '16 om 10:50uPinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 10:20uwjb schreef op 2 mei '16 om 00:48uStandaard zou het wachtwoord van de V10 leeg moeten zijn. Bij de eerste keer inloggen moet dan een wachtwoord ingesteld worden.

Is de V10 door een monteur geplaatst? Zo ja, dan heeft hij/zij vast en zeker een wachtwoord ingesteld. Bij de voorgaande Experia Boxen was dat dan vaak "kpn" in kleine letters, maar dat gaat bij een V10 niet aangezien het wachtwoord een sterk wachtwoord moet zijn met minimaal 10 karakters. Als je de V10 een factory reset geeft, dan zal het wachtwoord weer leeg zijn.

De V10 heeft, net als bij zijn voorgangers, geen instelbare QoS. De enige QoS die altijd gehanteerd wordt is dat telefonie voorrang heeft op televisie die op zijn beurt weer voorrang heeft op het Internet verkeer.

Ik ben wel benieuwd wat de snelheid is van jouw Internet verbinding.

Heb je een ADSL/VDSL verbinding,  wat zijn dan de waarden die op de DSL status pagina worden getoond?

Een factory reset, zal het waarschijnlijk gaan worden, helaas moet ik dat wel op alle apparaten opnieuw de WiFi instellen. De snelheid van mijn verbinding is 50/50. Waar vind ik de DSL status pagina?

Ik denk dat hij deze site bedoelde

Snelheid internetverbinding

Dan heb ik nog een vraag:

  • Als je onderop de V10 kijkt heb je links een grijze poort en rechts (naast de voeding) een rode poort. In welke van de 2 zit een kabel?
Robin

 
De kabel zit in de rode poort (WAN) de grijze (DSL) wordt niet gebruikt.

Reputatie 7
Badge +30

PinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 12:08u


RobinFlikkema schreef op 2 mei '16 om 11:24u


PinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 11:04u


PinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 11:00u

Een update:

Ik heb een reset gedaan van de router en nu kom ik er weer in. Helaas nog steeds het probleem dat mijn latency ontzetten hoog wordt op het moment dat ik ga downloaden.


Colindv schreef op 2 mei '16 om 10:50u


PinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 10:20u


wjb schreef op 2 mei '16 om 00:48u

Standaard zou het wachtwoord van de V10 leeg moeten zijn. Bij de eerste keer inloggen moet dan een wachtwoord ingesteld worden.

Is de V10 door een monteur geplaatst? Zo ja, dan heeft hij/zij vast en zeker een wachtwoord ingesteld. Bij de voorgaande Experia Boxen was dat dan vaak "kpn" in kleine letters, maar dat gaat bij een V10 niet aangezien het wachtwoord een sterk wachtwoord moet zijn met minimaal 10 karakters. Als je de V10 een factory reset geeft, dan zal het wachtwoord weer leeg zijn.

De V10 heeft, net als bij zijn voorgangers, geen instelbare QoS. De enige QoS die altijd gehanteerd wordt is dat telefonie voorrang heeft op televisie die op zijn beurt weer voorrang heeft op het Internet verkeer.

Ik ben wel benieuwd wat de snelheid is van jouw Internet verbinding.

Heb je een ADSL/VDSL verbinding,  wat zijn dan de waarden die op de DSL status pagina worden getoond?



Een factory reset, zal het waarschijnlijk gaan worden, helaas moet ik dat wel op alle apparaten opnieuw de WiFi instellen. De snelheid van mijn verbinding is 50/50. Waar vind ik de DSL status pagina?



Ik denk dat hij deze site bedoelde





Snelheid internetverbinding



Dan heb ik nog een vraag:

  • Als je onderop de V10 kijkt heb je links een grijze poort en rechts (naast de voeding) een rode poort. In welke van de 2 zit een kabel?
Robin



De kabel zit in de rode poort (WAN) de grijze (DSL) wordt niet gebruikt.



Hoi,

Dat klinkt goed. Is de ping altijd zo hoog, of op sommige momenten? Kan je tijdens zo'n moment dat de ping hoog is een in commandprompt, "tracert nu.nl" uitvoeren? (als je OSX of Linux gebruikt kan je tracert vervangen door traceroute)

Robin

RobinFlikkema schreef op 2 mei '16 om 19:32uPinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 12:08uRobinFlikkema schreef op 2 mei '16 om 11:24uPinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 11:04uPinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 11:00uEen update:

Ik heb een reset gedaan van de router en nu kom ik er weer in. Helaas nog steeds het probleem dat mijn latency ontzetten hoog wordt op het moment dat ik ga downloaden.

Colindv schreef op 2 mei '16 om 10:50uPinheadftwCsgo schreef op 2 mei '16 om 10:20uwjb schreef op 2 mei '16 om 00:48uStandaard zou het wachtwoord van de V10 leeg moeten zijn. Bij de eerste keer inloggen moet dan een wachtwoord ingesteld worden.

Is de V10 door een monteur geplaatst? Zo ja, dan heeft hij/zij vast en zeker een wachtwoord ingesteld. Bij de voorgaande Experia Boxen was dat dan vaak "kpn" in kleine letters, maar dat gaat bij een V10 niet aangezien het wachtwoord een sterk wachtwoord moet zijn met minimaal 10 karakters. Als je de V10 een factory reset geeft, dan zal het wachtwoord weer leeg zijn.

De V10 heeft, net als bij zijn voorgangers, geen instelbare QoS. De enige QoS die altijd gehanteerd wordt is dat telefonie voorrang heeft op televisie die op zijn beurt weer voorrang heeft op het Internet verkeer.

Ik ben wel benieuwd wat de snelheid is van jouw Internet verbinding.

Heb je een ADSL/VDSL verbinding,  wat zijn dan de waarden die op de DSL status pagina worden getoond?

Een factory reset, zal het waarschijnlijk gaan worden, helaas moet ik dat wel op alle apparaten opnieuw de WiFi instellen. De snelheid van mijn verbinding is 50/50. Waar vind ik de DSL status pagina?

Ik denk dat hij deze site bedoelde

Snelheid internetverbinding

Dan heb ik nog een vraag:

  • Als je onderop de V10 kijkt heb je links een grijze poort en rechts (naast de voeding) een rode poort. In welke van de 2 zit een kabel?
Robin

De kabel zit in de rode poort (WAN) de grijze (DSL) wordt niet gebruikt.

Hoi,

Dat klinkt goed. Is de ping altijd zo hoog, of op sommige momenten? Kan je tijdens zo'n moment dat de ping hoog is een in commandprompt, "tracert nu.nl" uitvoeren? (als je OSX of Linux gebruikt kan je tracert vervangen door traceroute)

Robin

 
Hoi Robin,

Mijn ping is alleen zo hoog in een bepaald spel (CS:GO), maar op Teamspeak heb ik zo nu en dan ook last van packetloss. Ik heb het hier dan over ongeveer 3% max. 

Op Teamspeak heb ik soms een ping van 28ms, en na een aantal minuten soms weer 5ms. 28ms is zeker geen slechte ping, maar vind het vreemd dat dit zo onstabiel is.

Marc

Reputatie 5
Badge +5
je zit dus op ftth. kun je een foto maken v/d kabel tussen NT (glasvezelkastje) en ExperiaBox? 

Ik heb geen glasvezel. Ik ga binnenkort wel kijken voor een nieuwe kabel, want ik heb het idee dat de packetloss in ieder geval door de kabel wordt veroorzaakt. Alles is laatst namelijk vernieuwd: Nieuwe Experiabox v10 en modem.

Reputatie 7
PinheadftwCsgo schreef op 13 mei '16 om 19:49uIk heb geen glasvezel. Ik ga binnenkort wel kijken voor een nieuwe kabel, want ik heb het idee dat de packetloss in ieder geval door de kabel wordt veroorzaakt. Alles is laatst namelijk vernieuwd: Nieuwe Experiabox v10 en modem.

Je zegt dat de kabel aangesloten is op de rode WAN poort. Dat houdt in dat jij wel degelijk een glasvezel aansluiting hebt. Jouw screenshot van Fourstack geeft dat eigenlijk ook aan.

Wat is de kleur van de kabel die vanaf die rode WAN poort naar het glasvezelmodem loopt? Als die kabel ook rood is, vervang die dan!

wjb schreef op 13 mei '16 om 20:11uPinheadftwCsgo schreef op 13 mei '16 om 19:49uIk heb geen glasvezel. Ik ga binnenkort wel kijken voor een nieuwe kabel, want ik heb het idee dat de packetloss in ieder geval door de kabel wordt veroorzaakt. Alles is laatst namelijk vernieuwd: Nieuwe Experiabox v10 en modem.

Je zegt dat de kabel aangesloten is op de rode WAN poort. Dat houdt in dat jij wel degelijk een glasvezel aansluiting hebt. Jouw screenshot van Fourstack geeft dat eigenlijk ook aan.

Wat is de kleur van de kabel die vanaf die rode WAN poort naar het glasvezelmodem loopt? Als die kabel ook rood is, vervang die dan!

 
Correct, heb inderdaad wel glasvezel, sorry. De kabel die naar de modem loopt is grijs.

-Marc

Reputatie 7
PinheadftwCsgo schreef op 14 mei '16 om 19:17uwjb schreef op 13 mei '16 om 20:11uPinheadftwCsgo schreef op 13 mei '16 om 19:49uIk heb geen glasvezel. Ik ga binnenkort wel kijken voor een nieuwe kabel, want ik heb het idee dat de packetloss in ieder geval door de kabel wordt veroorzaakt. Alles is laatst namelijk vernieuwd: Nieuwe Experiabox v10 en modem.

Je zegt dat de kabel aangesloten is op de rode WAN poort. Dat houdt in dat jij wel degelijk een glasvezel aansluiting hebt. Jouw screenshot van Fourstack geeft dat eigenlijk ook aan.

Wat is de kleur van de kabel die vanaf die rode WAN poort naar het glasvezelmodem loopt? Als die kabel ook rood is, vervang die dan!

Correct, heb inderdaad wel glasvezel, sorry. De kabel die naar de modem loopt is grijs.

-Marc

Dan is dan gelukkig niet die "beruchte" rode netwerkkabel die al zo vaak tot problemen geleid heeft.

Vraag blijft dan wel wat die hoge latency veroorzaakt. Ik ben overigens bang dat de oorzaak daarvan niet in jouw lokale componenten gezocht moet worden. Ik denk hier in eerste instantie veel meer aan een bottleneck ergens op de route tussen jouw Experia Box en de server waar het spel gehost wordt.

Dedankt voor het reageren!

Ik heb denk ik gevonden waar het aan ligt:

Ik ben in bezit van een MSI H97 Gaming 3 moederbord met een Killer Network netwerk kaart. De drivers die hierbij zitten zorgen voor problemen. Er zit namelijk een "Performance" bij, die prioriteiten geeft aan programma's die een netwerk verbinding nodig hebben. Ook meet deze driver automatisch de bandbreedte. Na een research op internet ben ik erachter gekomen dan heel veel mensen last hebben van hoge latency door deze driver. Oplossing: Installeer de "Network Killer (Driver Only)" driver, hier zit dus geen Performance Suite bij. 

Dit lijkt het probleem te hebben opgelost. Ik ging van 34ms ping naar 10ms ping op teamspeak. In-game is de latency ook een heel stuk lager en stabieler!

Bij deze wil ik iedereen bedanken voor het reageren en het meedenken naar een oplossing! Wat mij betreft mag deze post worden gesloten. 

:D :D :D

Reputatie 3
Badge
Sinds enige tijd is er een nieuwe functie standaard aanwezig op de V10 waarbij de Wi-Fi instellingen automatisch worden geborgd.

Hierdoor krijg je bij een fabrieks reset gewoon de zelf ingestelde wi-fi instellingen weer geladen. De vraag is echter wanneeer is de V10 geplaatst.

Reputatie 7
Jaap-1955 schreef op 18 mei '16 om 15:50uSinds enige tijd is er een nieuwe functie standaard aanwezig op de V10 waarbij de Wi-Fi instellingen automatisch worden geborgd.

Hierdoor krijg je bij een fabrieks reset gewoon de zelf ingestelde wi-fi instellingen weer geladen. De vraag is echter wanneeer is de V10 geplaatst.

Die functionaliteit is al jaren oud. Bij gebruik van de KPN servicetools worden de wifi instellingen namelijk centraal bij KPN opgeslagen en teruggezet als je jouw Experia Box een factory-reset geeft en zelfs als je een nieuwe Experia Box in gebruik neemt.

Reageer