Ik zal proberen mijn verhaal kort te houden maar ik ben al enige jaren bezig om een storing te laten verhelpen en ben nog geen stap verder. Mijn provider (Telfort) houdt mij samen met haar grote broer KPN al ongeveer 5 jaar aan een lijntje.
Mijn verhaal:
Ongeveer 6 jaar geleden heb ik mijn huidige woning betrokken. De downloadsnelheid was toen ongeveer 16 Mbps. Niet snel, maar hier was in die tijd, nog zonder Netflix en Youtube 4K redelijk mee te leven.
Op een gegeven moment begon de verbinding trager en onstabiel te worden. Soms maar 8 Mbps down en nog geen 1 Mbps up. Tijd om eens aan de bel te trekken bij mijn provider...
Als eerste worden natuurlijk alle voor de hand liggende zaken zoals modem, isra-punt, en o.a. Wifi uitgesloten door de helpdesk. Door mijn technische achtergrond had ik deze zaken zelf ook al lang gecontroleerd, maar dat terzijde.
Nu, 5 jaar later ben ik ongeveer 100 telefoontjes en 13 servicebezoeken van monteurs verder. Iedere keer weer werd er door de monteurs bevestigd dat de grondkabel tussen onze woning en de wijkcentrale defect is maar actie wordt er niet ondernomen. Telfort verwijst mij door naar KPN en vice versa. Sterker nog, mijn provider verzoekt mij vriendelijk om over te stappen naar een andere provider om er vanaf te zijn!
Hier zit ook het grote probleem. Ik heb geen alternatief. In deze wijk is geen coax aanwezig en ben ik dus gebonden aan de defecte koperdraad van KPN ongeacht welke provider ik kies.
Op dit moment anno 2019 is de gemiddelde download snelheid ongeveer 10 Mbps, als het langdurig heeft geregend een Mb of 3 trager en onstabiel. Om over de uploadsnelheid nog maar te zwijgen.
De afgelopen tijd heb ik geprobeerd om weer wat schot in de zaak te krijgen maar de verantwoordelijke personen bij KPN en Telfort houden zich goed verscholen achter hun helpdeskmedewerkers die hun lijstje afwerken en mij weer schaamteloos durven te vragen om mijn modem te resetten. Zelfs is mij onlangs aangeboden om nog een 14e meting te komen verrichten maar hier heb ik voor bedankt,13 metingen lijkt mij voldoende om aan te tonen dat de kabel echt defect is.
Kennelijk wordt er bij mijn provider niets bijgehouden. Al diverse malen heb ik om de meetrapporten gevraagd. Ook aan de monteurs die hier waren maar niemand kan(of mag)mij iets zwart op wit geven. Als ik hierover bel wordt mij gevraagd om dit per mail op te vragen. Als ik mail wordt er niet gereageerd. Als ik hierover bel met de provider verwijst deze mij door naar KPN. Als ik KPN mail verwijzen zij mij door naar Telfort......... En dit al jaren lang.
Mijn vragen:
Is er iemand op dit forum die ook zo behandeld wordt door zijn provider?
Doet KPN überhaupt onderhoud doet aan hun netwerk?
Is het zinvol om de Autoriteit Consument & Markt (voorheen OPTA) hierover in te lichten?
Beste antwoord door Bart_
Bekijk origineel