Beantwoord

Zwak en wegvallend Wifi signaal, 6 meter van de Experia Box V10 (voorheen met V8 ook)

  • 13 September 2021
  • 9 reacties
  • 275 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Onlangs heb ik wat WiFi problemen gehad (zwak signaal en/of haperende WiFi) met de Xperia box V8. Gebeld met KPN en netjes geholpen. KPN heeft mij toen een Xperia box V 10 toegestuurd. Ik was blij en hoopvol maar helaas blijven de problemen bestaan. Nu op 6 meter afstand amper 20 mbps download. Weer gebeld met kpn. Na 25 minuten aan de lijn gezeten en van alles doorgemeten en opnieuw opgestart te hebben is de conclusie”ik kan niet zien waar het probleem zit, koopt u maar een paar versterkers..” ik zeg een versterker? terwijl ik op 6 meter afstand van het modem zit zonder dat er muren of anderszins tussen zit? “Ja meneer het signaal kan snel zwakker worden op afstand van het modem.” Dat snap ik allemaal als ik op zolder zou zitten bijvoorbeeld, maar dit vind ik toch wel bijzonder. Verwacht ik nou teveel of is dit niet helemaal de juiste afhandeling van mijn probleem? 

icon

Beste antwoord door Nick83 14 September 2021, 23:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U haalt 20 mbit, daar bent u niet tevreden mee. Maar welke snelheid is er op uw adres überhaupt leverbaar? Heeft u glasvezel? 

Abonnement is 50mb en ik heb inderdaad glasvezel. Niet alleen de snelheid is het probleem, maar tevens de af en toe wegvallende verbinding (vooral irritant bij  het radio luisteren)

overigens haalde ik op goede dagen met De V8 40mpbs

Reputatie 7
Badge +24

Waar staat de Experiabox? Open en bloot met niets er om heen? Geen andere elektrische apparaten in de buurt?

Badge +19

En u gebruikt niet dit soort dingen meer neem ik aan?

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @XdB, welkom! Wat jammer dat je hier tegenaan loopt.. Ik zou ook zeggen dat je met glasvezel een prima snelheid zou moeten halen via wifi, maar er zijn inderdaad heel veel externe factoren die er toch voor kunnen zorgen dat dat toch niet het geval is. Heb jij de Wifi Manager al eens doorlopen? Wat is daaruit gekomen? Inderdaad het advies om versterkers aan te schaffen? Daarnaast ben ik hier inderdaad ook benieuwd naar:

Waar staat de Experiabox? Open en bloot met niets er om heen? Geen andere elektrische apparaten in de buurt?

 

Hallo Marcia, uiteraard heb ik de wifimanager (meermaals) doorlopen en is jouw collega ook nog 25 minuten bezig geweest met van alles te checken. Het modem staat, waar hij al 4 jaar staat. De enige elektrische apparatuur in de buurt is de tv en een Apple TV op anderhalve meter afstand. Overigens staat het modem wel vlak bij het punt waar het glasvezel binnenkomt, maar ook dit is al 4 jaar hetzelfde. Ik merk dat de snelheid en dekking gedurende de dag wisselen. Soms nog geen 20 en soms bijna 50 mbps. Verder maak ik gebruik van 2 tp-link re200 versterkers om het signaal achter en boven in het huis te versterken/verlengen omdat mijn vrouw op zolder haar werkplek heeft. Haar collega’s merken soms op dat ze wegvalt/ hapert tijdens meetings.

Ik blijf het vreemd vinden dat ik het advies krijg versterkers te gebruiken wanneer ik op slechts 6 meter van het modem zit, zonder obstakels.

ik overweeg op de aanbieding van de superwifi in te gaan, maar twijfel of dit een meerwaarde is tov de tp- links die ik nu gebruik.

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u die tp-link dingen eens uitzetten? En dan nog eens kijken hoe het zit met de snelheid op 6 meter bij het modem vandaan?

Versterkers altijd bekabeld aansluiten. Anders hebben ze bijna geen nut. 

Haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop wel de juiste snelheid? 

Heb vanmorgen getest met en zonder versterker. Beide keren rond de 48 mbps. Waar ik uiteraard tevreden mee ben. Ik kan de versterkers helaas niet bekabeld aansluiten (oud huis). Maar voor nu lijkt het met de snelheid wel goed te zitten. Dus ik laat het er maar even bij en hoop vooral dat de verbinding ook stabiel blijft.

hebben de superwifi punten op het gebied van bereik meerwaarde ten opzichte van de tp-linkversterkers?

Reputatie 7
Badge +30

Je kunt ze altijd uitproberen. Je hebt 14 dagen de tijd om ze weer te retourneren. Ik ben zelf niet zo bekend met die TP-Link versterkers, dus wat de meerwaarde van onze versterkers is, durf ik niet heel goed te zeggen.