kennisbank

KPN monteur: wat doet de installatiemonteur?

  • 30 March 2022
  • 0 reacties
  • 3305 keer bekeken
KPN monteur: wat doet de installatiemonteur?

Wat doet de KPN installatiemonteur? Hier lees je er alles over. Met onze Installatiegarantie sluit je zelf je internet en tv aan. Bij het aansluiten helpt de KPN Thuis app je. Lukt het toch niet? Dan helpen onze experts je graag verder.

Inhoud

 

Installatiegarantie

Met onze Installatiegarantie sluit je zelf je internet en tv aan. Als je bij KPN een koper (xDSL) of glasvezelpakket neemt controleren wij eerst of jij op jouw adres alles zelf kan aansluiten. Bij het aansluiten wijst de KPN Thuis app je de weg. Je kan ook altijd hulp vragen aan onze experts die 7 dagen in de week voor je klaar staan.

Lukt het ook met telefonische hulp niet om jouw pakket aan te sluiten? Doordat er bijvoorbeeld een aansluitpunt ontbreekt of omdat er nog afgemonteerd moet worden? In dat geval sturen we een installatiemonteur.

 

Installatiemonteur bestellen

Wil je liever helemaal niet zelf installeren? Dan kan je er ook voor kiezen om voor € 75,00 een monteur te bestellen. Het is belangrijk om tijdens het bestellen een bereikbaarheidsnummer op te geven (mobiel). Zo kan de planning je bellen als er iets tussen is gekomen.

 

Dit doet de installatiemonteur

Onze monteur helpt je met het aansluiten van je modem, wifi, 1 tv-ontvanger, 1 pc of tablet en 1 vaste telefoon. Als het nodig is, trekt de monteur gratis en in overleg maximaal 15 meter internetkabel.

 

Een extra product aansluiten kost extra

Wil je een tweede tv-ontvanger of wifiversterker aansluiten? Of wil je kabels laten leggen en wegwerken? Bespreek dit van tevoren met de installatiemonteur. Dit valt namelijk onder ‘meerwerk’. En dit kost extra. De monteur kan je een indicatie geven van de kosten.

Bekijk hier de prijzen van meerwerk en materiaal. Deze kosten komen op de eerste factuur en hoeven dus niet contant betaald te worden. 

 

Het bezoek van de installatiemonteur

De monteur is gemiddeld 2 tot 3 uur bezig met de aansluiting. Hij is beschikbaar op maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 18:00 uur.

Het is belangrijk om er bij te zijn omdat er na de werkzaamheden een handtekening gezet moet worden. Hiermee geef je aan dat je tevreden bent met de werkzaamheden. Loop anders nog even het hele lijstje met de monteur langs. Zo kom je later niet voor verrassingen te staan. Met het zetten van de handtekening ga je ook akkoord met genoemde meerwerkkosten.

 

Veelgestelde vragen


Ik heb een afspraak van 15:00 tot en met 17:00. Het is nu 15:15 en de monteur is er nog niet. Wat moet ik doen?

De monteur komt binnen de aangegeven tijdsperiode. Het zou dus ook kunnen dat hij om 16:45 aanbelt. Dat komt omdat sommige installaties langer duren. Is de monteur een half uur ná de eindtijd van je afspraak nog niet gekomen? Neem dan contact op met de klantenservice: 0800 0402 (gratis).

 

Ik wil de afspraak met de installatiemonteur verplaatsen of annuleren. Hoe doe ik dat?

Je kunt gemakkelijk zelf de afspraak verplaatsen via afspraak maken of wijzigen op de overzichtspagina monteursafspraak. Heb je geen toegang tot internet? Dan kan je ons ook gewoon bellen op het telefoonnummer 0800 0402. Dit geldt ook als je de afspraak wilt afzeggen.

 

Mijn IS/RA zit op een lastige plek. Zal een monteur hier altijd aansluiten?

Officieel mag een installatiemonteur niet boren in muren. Maar monteurs zijn mensen. En mensen willen nog wel eens een uitzondering maken. Dit is geen garantie. Bespreek het met de monteur. Wil je dit voor zijn? Boor dan van tevoren zelf gaten in de muur. Zo hoeft de monteur alleen nog de kabel te trekken.

Een monteur kan en mag een kruipruimte in. Maar soms wil een monteur dit niet alleen doen. In dat geval zal er een nieuwe afspraak gemaakt moeten worden.


De monteur geeft aan dat het niet mogelijk is om een kabel te trekken. Hij adviseert een Draadloze Verbindingsset. Moet ik deze kopen?

Natuurlijk niet. De monteur maakt de keuze of hij alles met kabels kan aansluiten. In sommige gevallen lukt dat niet en zoekt hij een andere oplossing. Als jij dat niet wilt, kun je nee zeggen. De bestelling kan dan geannuleerd worden en/of je zoekt zelf een oplossing.

 

Kan ik een extra tv-ontvanger bestellen bij de installatiemonteur?

Ga er niet automatisch van uit dat de monteur de spullen op voorraad heeft. Als de monteur de middelen heeft regelt hij dit voor jou maar het is geen garantie. Je moet dan zelf contact met de klantenservice opnemen voor het aanpassen van jouw abonnement.

Wel kan je altijd met de monteur afspreken dat hij alvast de verbinding aanlegt en klaarmaakt. Daarna hoef jij alleen nog maar het kastje aan te sluiten. Je kunt dan zelf een extra tv-ontvanger bijbestellen via de klantenservice of via je MijnKPN pagina (als alle diensten werken).

 

Wat als de monteur de installatie niet heeft kunnen afmaken?

Het kan voorkomen dat de monteur de installatie niet kan afmaken. De monteur zal hier melding van maken. We maken dan een nieuwe afspraak met jou wanneer dat kan. Je krijgt hier dan een e-mail over. Heb je geen e-mail ontvangen? Bel ons dan op 0800 0402.

 

Ik ben niet tevreden met de installatie door de monteur. Waar dien ik een klacht in?

Het is belangrijk om na de installatie de werkzaamheden samen met de monteur door te nemen. Zet pas je handtekening als je tevreden bent. Soms komt een gebrek of fout pas later aan het licht. In dat geval kun je een klacht indienen via de website of via de telefoon: 0800 0402.


Heb je na het lezen van het artikel nog vragen? Kijk dan onderstaande filmpje:

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.